Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

HAL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si že dospělý počítačově animovaný film nemůže vzniknout nikde jinde než v japonsku... a jsem velice rád že jsem se mýlil. Rainessance je velmi dobrá sci-fi detektivka které k dokonalosti chybí jen trochu propracovanější děj, více rozvedená hlavní myšlenka (která opravdu stojí za zamyšlení) a hutnější atmosféra která by dokázala diváka naplno pohltit. Autoři se evidentně shlédli v takových klasikách jako je Blade Runner nebo Ghost in the Shell na které je ve filmu velké množství odkazů. Jeho příběh nás zavádí do Paříže roku 2054 kde sledujeme detektiva Karase jak hledá tajemně unesenou vědkyni pracující v nadnárodní korporaci Avalon. Detektivní zápletka už od začátku mile překvapí svou oldschoolovostí, Karas je správně DirtyHarryovská postava která se ve své práci nezastaví před ničím a před nikým, dokonce dojde i na obligátní "odevzdej mi odznak" a jeho morální pohnutky jsou také velmi diskutabilní (což z něj ale na druhou stranu činí ještě zajímavější postavu, opět škoda že to není ve filmu zpracováno lépe). To co ale jistě každého upoutá každého na první pohled je technické zpracování které je často přirovnáváno k Sin City, ale přitom jde k podobnému cíli, vzhledu, z úplě opačné strany. Zatímco Sin City je hraný film mohutně upravený pomocí počítačů do podoby komiksu, Rainessance je počítačově animovaný film stylizovaný do černobílého hraného filmu. Jeho naprostá stylizace se přitom ani zdaleka nezastavila na hranicích reality a pokračuje mnohem dál - přímo smazává jakékoli šedé přechody a staví vizuální stránku jen na naprostém kontrastu dokonale černé a čistě bílé barvy. To vypadá opravdu fámózně a nebál bych se říct že ještě mnohem lépe a zajímavěji než v Sin City. Bohužel, ani technické zpracování není dokonalé a tak tam kde exceluje obrazová imaginace grafiků, selhává um animátorů. Postavy se často pohybují nepřirozeně a, pokud se o tom dá v jejich případě takto mluvit, hrají velice nepřesvědčivě. Celkově je tedy film pro mě velmi milým překvapením se zajímavým dějem a dokonalým vizuálním zpracováním. 8/10 ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokud existuje v současné době nějaký film, který dokonale pracuje s komiksovou estetikou a dokáže ji navíc vsadit do skutečně filmového scénáře, pak je to právě tahle neonoirová futuristická detektivka. Černobílé provedení jednak vychází z černobílých komiksů provedených perokresbou a americkou retuší, jednak navazuje na klasický černobílý noirový film. Je sice pravda, že příběh není až tak originální, ale přesto poráží většinu komiksových adaptací s naprostým přehledem. Ty hrané obvykle nabízí nějaké hvězdy v hlavních rolích a především velkorysý rozpočet. Renesance je audiovizuální skvost, kde si můžeme vychutnat hru stínů, nejrůznější výtvarné detaily a skutečné charaktery. Navíc rozuzlení je poměrně překvapivé a dobro ani zlo nejsou dopředu jasně identifikovatelné a navíc se v postavách překrývají - což je znakem dobrého příběhu a opravdu dobrého komiksu. Se Sin City mají společný pouze komiksový základ. Jako filmový útvar Renesance Sin City drtivě poráží. Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Poměrně dlouhou dobu jsem byl přesvědčen, že forma zcela zvítězí nad obsahem. Někde za polovinou se konečně příběh rozjel a začal šlapat. Po vizuální stránce je uhrančivý a jistě vyvolá vzpomínky na ve stejném roce vzniklý Temný obraz, na tvůrci zmiňovaný Blade Runner, Sin City, Metropolis, Predátora, japonské animované sci-fi filmy....a samozřejmě i klasické noir comicsy. Vcelku nenápaditý příběh má v závěru velké dilema - jakým způsobem zachránit unesenou dívku? Jestliže divák má brzy jasno, pak zachraňující kapitán váhá až do poslední chvíle... Na evropský film jsem čekal více sexu, kterým však snímek zbytečně šetřil. Nemám na mysli prvoplánové prasárny, ale vysoce estetickou erotiku tak, jak ji Francouzi umí. Dokonce se šetřilo i s krví, takže žádné zpomalené kulky doprovázené temnými gejzíry - to mně ale kupodivu vadilo nejméně. Jako celek jsem si film užil, a tak místo zasloužených 3* dávám 4*. ()

d-corso 

všechny recenze uživatele

Příběh by si občas zcela jistě zasloužil poněkud dopracovat a vybrousit, ale temná futuristická detektivka, která v nejpovedenějších okamžicích působila dojmem, že Dashiell Hammett vstal ze záhrobí a s chutí se pustil do sci-fi, mě nikterak neurazila, právě naopak. Jinak tomu ovšem bylo s vizuální stránkou, kde počáteční nadšení po relativně krátké době radikálně ochladlo. Černobílá kresba, která může dokonale fungovat v tištěném komixu, na mě po několika desítkách minut začala působit silně rušivým dojmem. Je poněkud smutným paradoxem, když to, co mělo být evidentně největší devízou, začne v konečném důsledku pracovat proti. Konvenčněji natočený by ten film opravdu nebyl lepší? Velmi silné 3*. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

70%. Francouzský snímek, který přišel z nevídaným ztvárněním co se týče animace, je jinak docela obyčejná scifárna, která nedokázala udržet mou plnou pozornost po celých 105 minut. Ne, že bych od filmu odbíhal či podobně, jen jsem vedle revolučního looku čekal i nabušenou story, a tak jsem místami unaveně usínal. Nakonec si Renesance ode mne vykoledovala "lepší tři", a to za originální příběh, zvučný dabing a právě onu stylizaci. Nebýt roztomilé (a k thrilleru přesně pasující) černobílé, ve které převládají spíše stíny, nejpíše bych televizi po půlhodině vypnul. V paměti mi tak nakonec zůstane pouze jedna parádní akční scéna mezi stromy a úderný konec, nad jehož pointou jsem v překvapení kroutil hlavou... A Daniel Craig: nad tím hlasem jsem do titulků přemýšlel snad nejvíce - super výběr! ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)
  • Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
  • Projekt byl tak náročný, že kvůli němu vzniklo nové studio se třemi sty supervýkonnými počítači. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama