Reklama

Reklama

Renesance

  • Česko Renaissance (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (367)

claudel 

všechny recenze uživatele

Velmi nerad dávám odpad, ale Renesance by si takové hodnocení zasloužila. Vzhledem k tomu, že jsem ji viděl v půvabném prostředí improvizovaného letního kina v parku Montsouris, tak tu jednu hvězdičku dávám. Jinak nenacházím nic, co by se mi líbilo - zmatek v ději, nepřehlednost postav, vizuální stránka mě nikterak neomračuje a budoucí vize Paříže nijak úchvatná. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si že dospělý počítačově animovaný film nemůže vzniknout nikde jinde než v japonsku... a jsem velice rád že jsem se mýlil. Rainessance je velmi dobrá sci-fi detektivka které k dokonalosti chybí jen trochu propracovanější děj, více rozvedená hlavní myšlenka (která opravdu stojí za zamyšlení) a hutnější atmosféra která by dokázala diváka naplno pohltit. Autoři se evidentně shlédli v takových klasikách jako je Blade Runner nebo Ghost in the Shell na které je ve filmu velké množství odkazů. Jeho příběh nás zavádí do Paříže roku 2054 kde sledujeme detektiva Karase jak hledá tajemně unesenou vědkyni pracující v nadnárodní korporaci Avalon. Detektivní zápletka už od začátku mile překvapí svou oldschoolovostí, Karas je správně DirtyHarryovská postava která se ve své práci nezastaví před ničím a před nikým, dokonce dojde i na obligátní "odevzdej mi odznak" a jeho morální pohnutky jsou také velmi diskutabilní (což z něj ale na druhou stranu činí ještě zajímavější postavu, opět škoda že to není ve filmu zpracováno lépe). To co ale jistě každého upoutá každého na první pohled je technické zpracování které je často přirovnáváno k Sin City, ale přitom jde k podobnému cíli, vzhledu, z úplě opačné strany. Zatímco Sin City je hraný film mohutně upravený pomocí počítačů do podoby komiksu, Rainessance je počítačově animovaný film stylizovaný do černobílého hraného filmu. Jeho naprostá stylizace se přitom ani zdaleka nezastavila na hranicích reality a pokračuje mnohem dál - přímo smazává jakékoli šedé přechody a staví vizuální stránku jen na naprostém kontrastu dokonale černé a čistě bílé barvy. To vypadá opravdu fámózně a nebál bych se říct že ještě mnohem lépe a zajímavěji než v Sin City. Bohužel, ani technické zpracování není dokonalé a tak tam kde exceluje obrazová imaginace grafiků, selhává um animátorů. Postavy se často pohybují nepřirozeně a, pokud se o tom dá v jejich případě takto mluvit, hrají velice nepřesvědčivě. Celkově je tedy film pro mě velmi milým překvapením se zajímavým dějem a dokonalým vizuálním zpracováním. 8/10 ()

Reklama

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Takže k vizuálu francouzského snímku můžu říct, že prvních 10 minut bylo pro mě rozpačitých, i když to bylo tím, že si na to musí každý jedinec prvně zvyknout. Animace potom působí propracovaně, moderně a svižně. Na tento druh filmy, kde šlo hlavně o vizuální stránku, byl namontován velice zdařilý příběh, u kterého mě párkrát překvapila pointa (byl jsem trochu rozespalý, možná jsem byl díky tomu pomalejší v myšlení), což oceňuji. V podobném zpracování bych uvítal například loňský propadák Max Payna. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ouuuu. Syndrom Sin city a jeho stylu se tu ukázal s velmi podobnými důsledky. Renaissance trochu nezvládá cit pro postavy a všechno ve filmu je ušité na míru stylu, ale ne divákovi. Divák je postaven do role naprosto zbytečného pozorovatele, který si ve filmu nemá najít oblíbence, který nemá nic cítit, jen chytat hlavní myšlenku filmu. Bohužel na tento odstup od diváka film rozhodně dojíždí a zklamává. I přes své poslání zůstává spíš takovou počítačovou animací bez života a bez citu. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

87% už hodně dlouho mě žádný film takhle nevtáhnul do děje, hrozná škoda, že to nebylo hraný, výtvarné návrhy by si zasloužili monumentální výpravu, honička ve skleněnném tunelu nad kterým běží lidi je velmi nápaditá a takových vychytávek je tam spousta. Noirová černobílá byla vizuálně velmi zajímavá, skoro bych řekl nápad za milion, povedená hra světla a stínu alá komix, ale přece jen pro tenhle příběh bych radši volil hranou barvu. Ty výtvarnmé nápady by byly v barvě mnohem zajímavější. třikrát škoda. Příběh alá Dick je také povedený, i když už od půlky vytušíte v čem je pointa a jaký bude neodvratný závěr, ale jinak by to asi ani skončit nemohlo. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Daniel Craig, který namluvil hlavní postavu, přislíbil svoji účast ještě předtím, než byl obsazen do nové bondovky. (Siriuss)
  • Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)

Související novinky

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

Noir Film Festival 2014 startuje již 21. 8.!

16.08.2014

4 dny, 4 místa, 40 projekcí... Unikátní přehlídka noirových filmů, kterou letos hostí královský hrad Křivoklát, se nezadržitelně blíží! Druhý ročník festivalu, který se zaměřuje na inspirativní… (více)

Reklama

Reklama