Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Velmi nerad dávám odpad, ale Renesance by si takové hodnocení zasloužila. Vzhledem k tomu, že jsem ji viděl v půvabném prostředí improvizovaného letního kina v parku Montsouris, tak tu jednu hvězdičku dávám. Jinak nenacházím nic, co by se mi líbilo - zmatek v ději, nepřehlednost postav, vizuální stránka mě nikterak neomračuje a budoucí vize Paříže nijak úchvatná. ()
Zpočátku jsem z té kontrastní černobílé animace měla docela obavy, ale nakonec vše vypadalo a hýbalo se mnohem lépe, než bych čekala, akorát hlavní hrdina chodil a běhal, jako kdyby měl mezi půlkami zapomenutého robertka. Kupodivu až na výjimky nebyl problém rozeznávat jednoho ksichta od druhého. Přesto se nemohu zbavit pocitu, že podbarvit občas nějaký detail jiným odstínem, bylo by to vizuálně přitažlivější. Příběh a jeho postavy by s trochou péče v klidu obstály i v hraném filmu, ale takhle to bylo možná o něco zajímavější a zapamatovatelnější. Milé překvapení - nepřipadala jsem si při sledování jako mrňavý fakan, čumící na roztomilé obrázky s humorně odlehčenými scénami, všechno bylo krásně temně dospělé. 74% ()
„Avalon, pro dlouhý život...” Velkolepé vizuální orgie spolu s originálním pojetím budoucnosti, dále charismatický hlavní hrdina s hlasem Jamese Bonda, intenzivně napínavé akční scény a krásná noir-detectiv atmosféra v černobílém hávu městě milenců. Sin City je možná dobrý snímek, ale oproti tomuhle se jedná o levnou slátaninu. Renesance ukazuje, že i animovaný film může bez problémů konkurovat mainstreamové tvorbě světových multiplexů. Tichá, depresivní, černobílá atmosféra se dostává i do těch nejtemnějších zákoutí mysli... hledání odpovědí, lásky a sebe sama. Renesanci hltám ve velkém při každém dalším shlédnutí. ()
Předně nevím, proč film spojovat se SIN CITY. Snad kvůli výtvarné stránce (ale Sin City je pro mne i tímto někde jinde). Spíš bych to přirovnal příběhově k IMMORTAL. Pocity? Asi právě jako u Immortal. Výtvárná stránka velice působivá. Příběh ucházející. Ale nic co by mělo vydržet v mé mysli na věky. Ale je zajímavé vidět, jak se dá černobíle nakreslit černoch. ()
Mám rád temné, depresivní filmy a sci-fi tuplem. Renaissance je po dlouhé době opravdu kvalitním francouzským počinem a doufám, že se v následujících letech ještě dočkáme nějakého podobného filmu. Atmosféra skvělá, práce se světlem nemá chybu. Škoda jen, že v černobílém provedení občas zaniknou některé detaily. Tvůrcům se velmi podařila mimika, naopak někdy zazlobí přece jen poněkud znatelný nerealný pohyb. Taktéž místy přeci jen poněkud pomalejší tempo sráží jinak velmi intenzivní filmový zážitek na pouhé 4 hvězdičky ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
![Renesance - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/249/249407_183ce2.jpg)
Zajímavosti (11)
- Co se týče dabování postav známými herci, tak hlavní podmínkou štábu bylo, aby oni sami fyzicky odpovídali určeným postavám. (Siriuss)
- Tvůrci nejprve natočili trailer, kterým pak okouzlovali investory. Teprve když sehnali dost peněz, mohli "přidělat" i samotný film. (Siriuss)
- Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)
Reklama