Režie:
J.J. AbramsKamera:
Dan MindelHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)VOD (4)
Obsahy(1)
James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)
(více)Videa (16)
Recenze (1 954)
Nepřítel přichází z budoucnosti.…. Vesmír jsou nemoci a nebezpečí obalené temnotou a tichem. Také kosmické lodě, raketoplány, ale i boj muže proti muži s využitím nejmodernějších zbraní. A i když seriál prošel kolem mě v tichosti, těším se na další dobrodružství posádky Enterprise pod velením J.J.Abramse. Manévrovací prostor zdá se být nekonečný! PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Vesmír. Nejzazší hranice. Toto jsou cesty hvězdné lodi ENTERPRISE. Jejich úkolem je zkoumat nové světy. Hledat nové formy života a nové civilizace a odvážně se pouštět tam, kam se dosud nikdo nevydal…. ()
Ale Spocku, je vrcholně logické, že pláčeš po mamince. - Děkuji tatínku. - Nejsem tvůj otec, jsem tvůj syn, tatínku. Teda co to plácám. Je mi asi 150, tak je vrcholně logické, že jsem už senilní. Tak po tomhle se mi Galaxy Quest líbí ještě víc. Film o záchraně planety Iowa a návratu minisukní do světa Star Treku (velmi pozitivní prvek, za to jedna hvězdička) jako by byl dokonalým předobrazem pro tuto parodii (zvláště scéna se Scottym v jakémsi skleněném potrubí vyvolala vzpomínky na scénu s buchary). Tím víc překvapující je, že ona parodie vznikla o deset let dříve. Asi jsem byl naivní, když jsem od filmu čekal trochu promyšlenější děj bez logických děr (samí vesměs pozoruhodně neschopní zajíčci na nové lodi, teleport na nepřátelskou loď ve dvou (proč už tam rovnou neposlat přepadový komando), Spockovo zničení vrtáku zatímco celá planeta Iowa dělá prd a přebíhá z místa na místo? BTW proč že ta čená díra musela bejt uvnitř planety? A co romulanská loď dělá celejch 25 let, proč třeba když už může cestovat časem někoho třeba nevaruje... Co tam máme dál? Tak třeba stav silnic vs. vznášedla, dnes povinný samurajský meč - proč proboha, hafo samoúčelných scén (s autem) a ultrašťastných náhod (Spock verze 2) atd. atd. Tohle je film pro generaci MTV, co tak halasně "vypíná mozek" (jestli tedy vůbec má co vypínat). Všechno je vypulírované, čisté, i ta občasná krev z nosu našich hrdinů je taková estetická a načančaná. J. J. Abrams (a s ním zástupy jeho fandů) nechodí evidentně po stejné cestě jako já. ()
„Sme tu na teba štyria.“ – „Tak si priveď ešte pár ďalších debilov a bude to vyrovnané.“ Scéna, v ktorej rad za radom na mostíku Enterprise preberie velenie snáď každý okrem upratovačky (ale aj tá tam určite niekde je), asi najlepšie ukazuje, v čom je sila J.J. Abramsa. Nech robí akýkoľvek žáner, nachádza v postavách slabosti, ktoré si zamilujeme a v počítačových trikoch dojímavé ľudské sekundy. Už úvodný pôrod je vynikajúcim mixom najmodernejších efektov s „obyčajným" kvalitným hraním dobrých hercov. Ja osobne síce viem, kto je Čechov, čo je Hlboký vesmír 9, čo sa rozumie pod pojmom „prvý kontakt“ a viem si približne predstaviť, aké šialenosti sa začnú diať, ak chladnokrvnému pánovi Spockovi prasknú nervy. Ale to je asi tak všetko, za žiadneho extra fanúšika sa nepokladám. Napriek tomu sa mi prequel páčil. Vlastne som si ho zamiloval. Pripadalo mi to, ako keby niekto nakrútil akčný triler s 20-ročným Štúrom, Samo Chalupka by držal rotačný guľomet, vzadu by ich brokovnicou kryl Janko Kráľ a nad nimi nadsvetelným tryskáčom lietal Hodža. Nie je to dokonalé, možno je to trocha dlhé, Eric Bana je skutočne slabý záporák, jeho loď je zvnútra hnusná a scéna vysvetľovania časovej linky mi nedala zmysel ani na druhý raz. Ale akonáhle sa Star Trek rozletí plnou silou, už ho len tak niečo nedobehne. A on sa rozletí často. ()
Tam, kde Sunshine útočí vesmírnou daností a Star Wars surreálně baví, Star Treku chybí oboje: to, co vám zrychlí dech i to, co vám ho sebere. Hodnotím bez kontextu něco, co k sobě obrovský kontext nabaluje- a připadám si, jako bych se na bitvu u Zamy dívala bez znalosti Kartága, Říma a punských válek. Nejsem trekkie, nejsem geek a nalákal mě zájem o astrofyziku, comment tvrdící, že kdo miluje logiku, tomu se to musí líbit /jsem zjevně příslovečná výjimka/ a recenze na RT a MZ. V těch částech vesmíru, kde se postavy verbálně pošťuchují a na situční komiku vážou humor plný punchlines, je má spokojenost s abramsovským bombastičnem naprostá. Lidumilný alienismus a všeobjímací humanismus ve světě planetárních válek už ale lehce nudí, jakoby scenárista uměl brilantně portrétovat postavy a vkládat jim do úst hlášky, ale nezvládl se svými figurkami hýbat v silném příběhu. Bojové scény v poněkud omezeném prostoru silně uspávaly a jinak magické vizuálno nikterak nepomohlo dostat se do palby. Výborný herecký tým polechtá bránici, ale onen milostný twist je jediný prvek překvapení. Tedy kromě toho, že bolestivé porody nevyřeší ani warpová budoucnost. Nechytlo mě to za srdce, nepotrápilo mozek a nechci slyšet námitky, že mi zjevně oba orgány chybí:) P.S. Proč jediný, kdo má špatnou anličtinu, nejsou mimozemské rasy, ale Rus?:-))) ()
Poté, co jsem přežila dvojnásobné sledování tohoto filmu s českým dabingem, tak už snad přežiju cokoli. Zvláště ti přízvukoví lidé jsou tak, tak děsiví... Ale zase jsem si vyvinula zábavu upozorňovat během filmu tatínka na všechno, kvůli čemu si internetoví obyvatelé dělají z Abramse srandu, čímž mu sice možná trošičku kazím divácký zážitek (o což se tvůrci mimochodem snaží rovněž, předpokládám), ale zase ho to třeba naučit držet se osvědčených sci-fi, která se aspoň snaží předstírat, že používají mozek. Jinak největší vcítění jako tradičně prožívám do toho Scottyho ufounka, asi proto, že jako jediný není model a má expresivní obličej, a potom ještě do Spocka, když se dívá na Winonu, protože maminka... --- A teď jsem se ještě cvičně zkoušela dívat na některé pasáže úplně beze zvuku a pomohlo mi to uvědomit si, jak silně mi lezou na nervy filmy, které používají detaily jenom k tomu, aby ukázaly, který obličej zrovna mluví. Když třeba utíkají z jeskyně a Spock chytne svoji mámu za ruku, proč tam nejsou detaily těch rukou. Ale ne, detaily nikoho nezajímají, místo toho tam máme celek úplně neznámého a anonymního týpka, kterého rozdrtí padající socha, protože to přece všechny zajímá víc. ()
Galerie (160)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (91)
- Titulná karta filmu objavujúca sa v dvanástej minúte a tiež záverečné titulky sú navrhnuté Andrewom Kramerom, ktorého našiel J.J. Abrams na internete a odvtedy Kramer navrhol napríklad aj úvodné titulky k seriálu Fringe (2008–2013). (ČSFD)
- Star Trek získal nadprůměrné hodnocení od kritiků. Na filmovém serveru Rotten Tomatoes byl jeho rating 95 % a stal se filmem s osmým nejvyšším hrubým výdělkem v roce 2009. Zároveň se stal nejúspěšnějším a nejvýdělečnějším filmem v historii Star Treku. (Danny F.)
- Hlavním důvodem, proč byly lodě federace tak rychle ničeny Naradou, Nerovou (Eric Bana) lodí, byla úplná absence tzv. Point defense weapons (též Close-In Weapon System, zkráceně CIWS, česky „systém blízké obrany“ nebo „bodová obrana“). Narada totiž používala relativně pomalu letící torpéda, která by bylo možné relativně snadno sestřelit phasery (jak předvedl Kelvin při ochraně unikajících raketoplánů nebo Enterprise v závěru filmu), ale Federace namísto toho plně spoléhala na štíty (které torpéda Narady bez problémů prorážela). Absence zbraní blízké obrany je ve Star Treku běžná už od prvního seriálu či v Nové Generaci (od r. 1987), částečně proto, že tyto obranné systémy v době, kdy Star Trek vyšel, ještě neexistovaly. Například slavný americký Phalanx CIWS byl vytvořen v roce 1969, celé tři roky po začátku seriálu Star Trek, primárně jako obrana proti nově zaváděným protilodním řízeným střelám. (vojtaruzek)
Reklama