Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byung-doo (In-seong Jo ) je gangster, pre ktorého je najdôležitejšie, aby jeho chorá matka a mladší súrodenci boli riadne zaopatrení. Vo svojich 29 rokoch, hoci už má svojich podriadených, stále je na najnižšom stupni v rebríčku hierarchii soulskej mafie. Jeho rodina sa práve ocitá v ťažkej finančnej kríze a životnej tiesni. Byung-doo sa preto rozhodne podstúpiť neľahkú úlohu, odstrániť zo scény prokurátora Parka, ktorý spôsobuje prezidentovi Organizácie Hwangovi (Ho-jin Chun ) veľké problémy. Jeho priateľ zo študentských čias, Min-ho (Min Nam-koong), je začínajúci režisér, ktorý píše scénar o mafii. Pre jeho nereálnosť je neustále u producentov zamietnutý, a tak vyhľadá dávneho spolužiaka. Byung-doo ho zoznamuje s reálnym gangsterským životom a Min-ho nakrúti film, ktorý sa stane návštevníckym hitom. Avšak film je natoľko realistický, že použitá scéna o zavraždení prokurátora Parka vzbudí oprávnené podozrenia. Je zjavné, že niekto sa dopustil fatálnej chyby... (sochoking)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Asi spíše zklamání.. Čekal jsem něco na styl jako je Ajjeossi či Dalkomhan Insaeng a ono je to spíše Gangsterské dráma téměř bez akce, jelikož hlavní hrdina se prát moc neuměl,i přesto jsem se nenudil,poněvadž film má poutavý příběh a slušné dialogy, ale kdo vyhledává akci jako já, klidně by to mohl vynechat. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Jihokorejská gangsterka A Dirty Carnival se původním korejským názvem hlásí ke Scorseseho Špinavým ulicím a skutečně scorseseovsky působí. Ačkoli nemám rád připodobňování asijských filmů k americkým, ale tady je inspirace zcela přiznaná. A Dirty Carnival připomíná Scorseseho gangsterky ve schopnosti rytmizovat rozmáchlé vyprávění chirurgicky přesným střídáním různých zcela odlišných temp, nechávat scény mimořádně dlouhé či jiné naopak „nepřirozeně“ zkracovat, využívat hudbu, zvukové efekty, zcela hladce přecházet od melancholického zoufalství přes něžnou láskyplnost až k bezuzdné agresivitě nebo operovat s přesvětlením, temnotou, redukovanými barvami. A Dirty Carnival je přehlídka precizních filmařských postupů, které sice na rozdíl od Scorseseho nejsou uvědoměle ukotvené v širokém kontextu filmové historie, ale fungují jako syntéza všeho, co „bylo v jiných filmech po ruce“ a mohlo maximálně posloužit účelu, ve výsledku tak bezešvě, že výsledek musí vzít dech snad každému. Film nabízí z vypravěčského hlediska důmyslný příběh mladého dosud ne moc významného gangstera na vzestupu, který potká lásku svého dětství a chce i kvůli ní poskočit na žebříčku zločinecké hierarchie tak vysoko, aby už nemusel dělat špinavou práci. Jenže zároveň pomáhá svému bývalému spolužákovi a začínajícímu režisérovi během psaní jeho vysněného filmu o gangsterech, který má být o skutečných gangsterech... a to může leccos zkomplikovat. A Dirty Carnival nabízí velmi netradiční a působivou podobu špinavých pouličních soubojů, která je nejen choreograficky neotřelá, ale dosahuje intenzity a pocitu realističnosti podobným efektem jako nedávný Mannův film Miami Vice. Souboje v A Dirty Carnival pracují s mimořádně hyperbolizovanými zvukovými efekty - výrazně duté rány (pěsti, kopance), plechově „zvonivé“ rány (baseballové pálky), zvuky blížící se laserovým zbraním nebo pohonům raket ve Star Wars (říznutí nožem) -, které se natolik odlišují od hyperrealistické zvukové zkušenosti v jiných filmech, že právě pro svou naprostou nepřirozenost působí velmi realisticky. Film se navíc prostřednictvím specifického zobrazování soubojů vymezuje vůči jiným jihokorejským žánrovým filmům, když se uvnitř něj natáčí bojová scéna z filmu uvnitř filmu a gangsteři si stěžují, že takhle to přece ve skutečnosti nikdy nevypadá. A Dirty Carnival se touto scénou implicitně prezentuje jako snímek, který ukazuje realistické násilí a život realistických gangsterů, kteří mají legraci (a s nimi i implikovaný autor A Dirty Carnival) z jiných filmů o gangsterech. Je to samozřejmě jen iluze a některými vyprávěcími postupy by se mohl film zařadit i do subverzivní tendence, která je „opakem“ hollywoodské hyperrealističnosti a pokud toho dosahuje, činí tak naopak extrémně stylizovaně a mimo mantinely běžné lidské zkušenosti (Miami Vice, Let číslo 93). A Dirty Carnival nepůsobí jako autorský film - typu žánrově nežánrových děl jihokorejských režisérů Parka Chan-wooka nebo Bong Joon-hoa -, ale spíše co do všeobecné propracovanosti všech detailů sloužících jen a jen filmu připomíná „kolektivní“ filmy klasického hollywoodského období (Jih proti severu, Čaroděj ze země Oz) a částečně i postklasického hollywoodského období devadesátých let (Forrest Gump, Vykoupení z věznice Shawshank). Jde o výsledek kolektivní snahy množství lidí, kteří dělali svou práci zatraceně dobře... A Dirty Carnival je precizní mix (nejen) Scorseseho (Špinavé ulice, Mafiáni, Casino) a De Palmových (Zjizvená tvář, Carlitova cesta) gangsterek, který syntentizuje tak průzračně upřímně, že ho nelze neobdivovat. - FAR EAST FILM FEST (Udine) () (méně) (více)

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Keby som to videl skôr, bol by som z toho unesený viacej. Formálne je to dobre spravený film. Dokonca pôsobí komplexne a nenudí, čo je u podobného typu filmov - ktoré si až tak neholdujú v explicitnom násilí pomerne rarita. Ha Yoo je majster rozprávač a je žánrovo rozmanitý. Uvedomuje si žáner v ktorom pracuje a hoci neprináša nič nové, tak sa drží v mantineloch, kde nič nepokazí. Možno pobaví. Možno aj dojme. Niekedy je zbytočne popisný a zbytočne dramatický. Inde ( a to môže byť spôsobené faktorom, že mám rád drsnejšie príbehy z podobného prostredia) je predvídateľný. Mimo tohto je to ale dobrá žánrovka, ktorá je robená precízne a s chuťou. Je to z toho cítiť. Vzťah dvoch kamarátov je dokonca uveriteľný. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra gangsterka o vzostupe (aj ked k tomu poriadne nedôjde) a pade (k tomu to tak nejak logicky smerovalo od zaciatku, kedze sa tomu smoliarovi nikdy poriadne nedarilo) maleho gangstera s dobrym srdcom, vdaka comu ho vzdy nakoniec niekto iny odrbal. Nie je to prilis akcne. Aj ked sa dockame troch hromadnych bitiek, ktore su drsne a co najrealistickejsie podane bez zbytocnych otociek a podobnych sialenosti na co vo filme aj narazaju, kedze jednu z dôlezitych linii tvori zapletka o natacani gangsterskeho filmu. Tato zapletka sa mi dakedy pacila najviac. Teraz ma uz prilis nenadchla a kludne by som sa bez nej zaobisiel. A nejaky iny dôvod, preco by sa hlavnemu hrdinovi plan rozpadol by sa aj tak urcite nasiel. Dalsiou uz objektivnou slabinou je celkom slaba romanticka linia. Chemia funguje len z jeho strany ale ona je cely cas nepristupna az to vyzera, ze ho ani nechce. Cela ta gangsterska hierarchia a superenie medzi jednotlivymi clenmi o moc zase patri k najväcsim kladom filmu. Herecke obsadenie a vykreslenie gangsterov dopadlo skvele. Hlavnemu hrdinovi som miestami fandil a miestami som mu kvôli jeho zkazenosti aj prial zly koniec. Najviac ma zaujal jeho najvernejsi podriadeny, ktoreho hral Goo Jin, ktory pôsobil dost nebezpecne, co sa nakoniec aj potvrdilo. Len ta zenska postava je taka nevyrazna a ten kamarat filmar bol cely cas doslova na zabitie. Takze aj po rokoch to je kvalitna gangsterka, ale uz ju nepovazujem za bezchybnu, kedze mi tam par veci vadilo. 8/10. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Nejsem tak bezmezně nadšenej jako někteří jiní a podle mě se nejedná ani o nějakou velkou studii korejských gangsterů, ale i tak je to výbornej film, kterej možná neoplývá ničim, co už by tady minimálně jednou nebylo, ale to vůbec nevadí a směle se to může řadit hned pod ty nejlepší gangsterky vůbec, ale k dokonalosti tomu přece jenom ještě něco chybí ()

Galerie (35)

Související novinky

Filmasia 2007

Filmasia 2007

01.12.2007

Festival asijských filmů FILMASIA (www.filmasia.cz) má letos čtyři sekce: Zaostřeno na Hongkong, Pocta režisérovi: Johnnie To, Novinky asijského filmu a Asijská hororová noc. V programu je například… (více)

Reklama

Reklama