Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poutavý, napůl detektivní příběh na motivy románu francouzského spisovatele J. Laborda, jenž byl dlouholetým soudničkářem pařížského listu France-Soir, napsal přední dramatik a scenárista J. Hubač a v roce 1999 natočil renomovaný režisér Z. Zelenka. V ostrém střetnutí dvou právníků, dvou nositelů rozdílných životních zásad, se tu staneme svědky napínavého, ale i ošidného hledání spravedlnosti. Stejnojmenný televizní film se soustřeďuje na případ justičního omylu, jehož obětí se stane mladá ošetřovatelka Genevieve Leblancová (T. Brodská). Je obviněna, že dala smrtící injekci svému milenci, vládnímu poradci Dupréovi. V soudním vyšetřování se střetnou dva významní právníci – soudce Gaudet (J. Somr), který se postupně přesvědčuje, že dívka je nevinná, a advokát Cassidis (J. Bartoška), který dovede elegantně manipulovat se svědky, fakty i slovy… (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Spáchat vědomě zločin na nevinném člověku, doktore, je největší hanebnost, s jakou je možné se v naší profesi setkat." Soudní filmy mám rád a tenhle mě už od počátku vtáhl do sebe spletitým případem i atmosférou navozenou melodií během titulek. Do toho podivný šmírující muž na balkonu s dalekohledem, z něhož se vyklubal v podání Rudolfa Hrušínského mladšího asi stejný blázinek jako v Příběhu kriminálního rady. Škoda některých nedotažených možností (některé tu už napsal sator), celý čas jsem očekával, kdy na povrch vyjde otázka skutečného původu závětě nebo informace, že obhájce byl milencem obviněné svědkyně, taky jsem očekával veřejný výslech s oným šmírujícím bláznem. Netradiční závěr s poukázaním na možnou nedokonalost soudnictví i něco jako morální vítězství ze strany JUDr. Gaudeta rozhodně má co říct, stejně jako celý film o intrikách a manipulacích s fakty v soudnictví, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby trval o něco déle a došlo by ještě k další zvratům prostřednictvím zmiňovaných možností. Možná to byl záměr ze strany tvůrcu, takhle "okatě" znechutit diváka v pohledu na otázku nespravedlnosti, přítomnou v současnosti v jakékoliv oblasti veřejného života. Výborný Josef Somr v roli soudce Gaudeta. (85%) ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zelenka měl neskonalé štěstí, že naprosto průměrný režisér jeho kalibru dostal Hubačův scénář. Ještě větší štěstí pak měl v tom, že herecká esa na jméno Hubač vždy ráda slyšela, a tak elita neváhala a nechala se obsadit i u Zelenky. Svoboda k tomu napsal skvělou hudbu. S bolestí v duši přemítám o tom, jaké nesmrtelné dílo by vzniklo, kdyby všechny tyto trumfy dostal do rukou nějaký špičkový režisér. Zelenka natočil sice moralitu, ale bohužel tak, že na ní krom hereckých výkonů není mnoho zapamatovatelného, scénář vlastně svým rutinérstvím pohřbil. Nezapomenutelným zůstane Bartoškův bezskrupulózní obhájce, ten je zahrán tak dokonale, že bych za něj Bartoškovi s chutí naplivala do toho jeho krásného obličeje. ()

Reklama

Véronique 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený televizní snímek, kterých u nás - bohužel - moc není. Vražda jistého politika roztáčí emocionálně sevřený příběh a dvojí boj na dvou frontách - mezi Hanou Maciuchovou alias žalující vdovou, a Terezou Brodskou, mladou ošetřovatelkou a milenkou zavražděného. Na druhé straně soudní pře dvou akvokátu, jednoho slavného a ve své profesi téměř nepřemožitelného Jiřího Bartošky a mladého a nezkušeného, zato však snaživého Ondřeje Vetchého. Ty všechny má rozsoudit moudrý starý muž, soudce v podání Jiřího Somra. Všichni tito herci se zhostili svých rolí na výbornou a povýšili tak scénař možná obyčejné detektivky na neobyčejnou. Je to také hudba, která dotváří celkový stísněný dojem. Ocenila bych konec filmu. Ne vždy dopadne proces tak, jak by měl... ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Ďáblův advokát by czech edition a.k.a. eticky zlověstný příběh (všeho)schopného soudního obhájce (J. Bartoška), který proto, aby učinil zadost své pověsti neporazitelného právníka (a nezapomeňme: pro tučnou finanční odměnu a nerezavějící starou lásku), neváhá odhlédnout od věci morálky a svědomí a de facto popřít princip spravedlnosti, tj. v necelých sto minutách projekce ho vidíme postupně spoiler zakrýt pravdu šetřeného zločinu, vybájit si "co se skutečně stalo", bez skrupulí manipulovat míněním slavného soudu a ctěné poroty, a co nejhůř, dokonce obětovat - nedokonalému systému (jelikož soudní systém dokáže být tak spravedlivý, jak jsou spravedliví aktéři, kteří se v něm pohybují a kteří ho utvářejí), jež si za přečin žádá postih - bezbrannou a nevinnou duši (T. Brodská), resp. nejlepší roky jejího života spoiler. Pro Hubačův znepokojivý scénář a výkon J. Somra, jenž exceluje v úloze vyšetřujícího soudce Gaudeta, který je fakticky ideovým antipodem Bartoškova Cassidise (tj. spoiler nejradši by Leblancovou osvobodil, přestože pro její nevinu nenašel přesvědčivé důkazy spoiler) rád zapomenu na laciné televizní interiéry a kostýmy (které neevokují žádný konkrétní časoprostor; k Francii odkazují pouze jména postav, šmírující Rudolf Hrušínský ml. mně asociuje spíš Žižkov :D) a nenápaditou režii (ale i tak se za mě jedná o nejlepší Zelenkův film) a udělím "nejpěknější" čtyři hvězdičky. Díky za tip uživatelce Padme_Anakin. 80 % ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Velmi dobře uděláno, s několika nečekanými zvraty a hořkou pilulkou nakonec. Výmluvná, zapamatovatelná je poslední scéna, když Bartoška utíká zadním vchodem přes archiv plný svazků případů - kdoví, kolik z nich bylo podobně nespravedlivě rozhodnutých. Znejistělý pohled, na tváři mu ztuhl křivý úsměv cynika, který ví, co provedl... ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • V 6. minutě zazní slovo „heparin“. Jedná se o antikolagulační lék používaný k ředění krve. (Winster)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)

Reklama

Reklama