Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu
- Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (více)
VOD (4)
Obsahy(1)
Borat Sagdijev je kazašský televizní reportér, kterého ministerstvo informatiky vyšle do Spojených států natočit reportáž o tom, jak dobře se tam žije, z čehož se má pak kazašský národ poučit. Ve Státech se Borat snaží s každým spřátelit (tak, jak je zvykem v jeho zemi), ale pro to nemají místní pochopení. Ubytují se v příjemném hotelu na Manhattanu, kde Borat za svůj pokoj považuje již výtah. Vydá se do města, kde se chová stejně jako doma, což většinu obyvatel města pohoršuje. Boratova první reportáž na americké půdě je o tom, že Američané jsou lidé s velkým smyslem pro humor a že by se obyvatelé Kazachstánu od nich mohli učit (neboť jsou podle Azamatova zjištění až na 97. místě ve světě). Po reportáži se Borat v hotelu dívá na televizi, kde zahlédne kousek ze seriálu Pobřežní hlídka a zamiluje se do CJ, postavy, kterou hraje Pamela Andersonová. Druhý den se dostane mezi feministky, kde se snaží přijít na to, oč vlastně v tomto hnutí jde, ale nijak zvlášť je nevnímá, protože stále myslí na CJ. Feministky mu řeknou, že se jedná o Pamelu Andersonovou. Borat by ji rád poznal, ale nemůže, je totiž ženatý a jeho žena by mu dala co proto. V hotelu však dostane zprávu z domova, že jeho žena zemřela ve spárech medvěda, a tak mu už nic nebrání vydat se za CJ – Pamelou do Kalifornie. Jen ještě musí přesvědčit Azamata, že další reportáže musí natočit mimo New York... Protože Azamat odmítá po 11. září použít letadlo, musejí si obstarat auto. Ovšem nejdřív se musí Borat naučit řídit a poté pořídit samotný vůz. Jediné, co si však z rozpočtu můžou dovolit, je bývalý zmrzlinářský vůz, ve kterém se pak vydávají na cestu... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (1 415)
Neskutočne nahypovaná záležitosť. Veľmi sa mi páči ako tunajšie osadenstvo naodpaduje Indahouse, ktoré je podľa môjho názoru omnoho vtipnejšie, a tu sa rozplýva nad genialitou Borata. Borat nie je geniálny, podozrievam autorov, že tá "autenticita" nie je skutočná (strihy, zadné projekcie pri autoškole) . Každopádne taká zmes fanatických hovád ako uvidíte na rodeu a hlavne na nedeľnej omši v Texase sa nevidí každý deň. Človek má skutočne strach keď si predstaví že by sa mala takáto "kultúra" šíriť z USA do sveta. Ale smial som sa poriadne, o tom žiadna dilema. Indahouse je pre mňa ale omnoho zábavnejšia záležitosť. 7/10 ()
Šílená jízda od začátku až do konce, která nejde popsat slovy. Sacha Baron Cohen prostě umí a pro šílenou komedii se narodil. Hlášky: "Ja Borat. Ja z Kazachstánu. Já rád ženy a sex. To fajne!" ; "Jaký pes je tohle? .. To je želva. .. Je to kotě v botě?" ; "Má sestra je čtvrtá nejlepší prostitutka v Kazachstánu." .. a to je jen začátek. Ve filmu si nebrali s ničím servítky a hlášky lítaly jedna za druhou, stejně tak jako vtipné scény, které se dost těžko rozdejchávaj. 85 % ()
"Jakšemaš?". "Džekuji". Dvě zásadní kazašská slovíčka, jimiž se Borat ve filmu prezentuje až nebezpečně připomínají češtinu. :-) Ovšem to, co Borat předvede na své cestě za poznáním "emerycké kulčůry", to snadno velkou část diváků přinutí tato dvě slůvka pustit z hlavy, jelikož ji budou muset zaměstnat naplno přemýšlením, zda ty scénky, jichž jsou právě svědky, jsou skutečně "live", nebo zda je to vše prostě a jednoduše nahrané tak, aby to vypadalo co nejpřirozeněji (něco ve stylu "Blair Witch", i když většinu času z trochu jiného žánru). Některé momenty totiž staví přímé neherecké aktéry do takového světla, že našinci zůstává rozum stát. Ale i přes občasné nutné zamyšlení je to jinak výtečná zábava a maximální úlet. ()
Hele, to jsou Uzbekové. Seru na vás, kreténi! Maximální nátěr. Jak už jsem psal u Diktátora - po všech stránkách absolutně nekorektní film. Zde to platí dvojnásob. Samotná postava Borata, mi byla velmi sympatická, často jsem s ní soucítil (nejvíc asi, když hlavní hrdina viděl porno s Pamelou Anderson a přišel o své iluze), ale hlavně se hodně smál. Na konci jsem pak zalitoval, že film není o něco delší, pokud by se nesl v podobném duchu. Ale jsem spokojen i tak, jen nechápu, proč jsem si Borata nepustil dřív, protože dnes už je to svým způsobem provařená klasika. Netřeba vyzdvihovat jednotlivé, byť geniální scény, protože snímek funguje dokonale jako celek. Dlouho mě žádný film takhle nedostal. Bez přehánění jedna z nejlepších komedií všech dob. Cohen je frajer! Hele, moc nekoukej! Polib mi kozy! Nečum tak! Jsem pytel hoven! Jebeš mi mámu! - Už toho radši nechte nebo nás zavřou! ()
Kontroverze se ve formálně uhlazeném hávu tradičního lineárního vyprávění mění v divácky atraktivní komedii trapnosti, kde provokativnost slouží nikoli ke konfrontaci, ale k povýšenému a oduševnělému výsměchu. Na film totiž už z jeho podstaty nepůjdou konzervativní diváci, ale naopak liberální publikum, které od něho dostane přesně to, co chce: drzou karikaturu stupidity měšťáctví a americké radikální upjatosti. "Borat" funguje jako klasický dramatický film a to díky důmyslné dramaturgii (úvodní představení postavy a následné stanovení cíle, k jehož naplnění vše směřuje, přičemž jednotlivé pasáže stupňují napětí vůči závěru - dílčí setkání Borata s nic netušícími lidmi skvěle znásobují očekávání jestli a jak dojde k jeho konfrontaci s Pamelou). Projekt je pozoruhodný tím, jak tvůrci mistrně dokázali profesionalitu maskovat jako nevázanou zhovadilost. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (68)
- Když se Azamat (Ken Davitian) udobřuje s Boratem (Sacha Baron Cohen), pro kterého připravil všechny dostupné informace o Pamele Anderson, otevře lednici, kde je vidět hlava medvěda, kterého předtím Boratovi odcizil. (ClintEastwood)
- Na začátku filmu, kde je zobrazena mapa Kazachstánu se sousedními zeměmi, je název státu Kazachstán nahrazen souborem písmen v cyrilici, jenž ve skutečnosti nedává žádny smysl. Sousední státy jsou přitom pojmenovány latinkou a správně. (ČSFD)
- V originále je celý název filmu (Borat! Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan) jen o jedno slovo kratší, než film s patrně nejdelším názvem vůbec (obskurní tituly nepočítaje), Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb) z roku 1964 od režiséra Stanleyho Kubricka. (Specs)
Reklama