Reklama

Reklama

Jason Bourne se opět vydává na cestu za pravdou a svojí minulostí, ale tajná sekce CIA po něm stále pátrá. Na scéně se objevuje novinář Simon Ross, který pátrá po informacích o projektech Treadstone a Blackbriar. Využívá při tom zdroj z řad CIA a dostává se blízko k důležitým informacím. Neunikne tak pozornosti Jasona Bournea, lačnícího po informacích o své minulosti, ale především pozornosti Národní bezpečností agentury, pro kterou je případný únik informací naprosto nepřijatelný a je připravena mu zabránit za každou cenu. Nikdo tak není v bezpečí. Na mušce je nejen Simon Ross, ale i Jason Bourne, který chce definitivně odhalit pravdu o své minulosti. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (1 464)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Vidět Bourneovo ultimátum a zemřít... -- Jak popsat zážitek z filmu, kde se na začátku musíte fakt kurevsky zhluboka nadechnout, protože pak už na dýchání nebude čas? Filmu, kde je je každý záběr v akci jen přesně tak dlouhý a a ani o setinu víc, jen aby jste si z něj dokázali vyextrahovat potřebnou informaci, kterou podává. Žádné opájení se kompozicí, barvami, rozmístěním postav a předmětů v záběru, ale jen účelová filmařina. Když jde o kejhák, není čas přemýšlet a "vychutnávat", jako diváci budete vlastně ve stejné pozici jako Bourne :) Žádný přestávky na chcaní, i kouknutí na čas na hodinkách a můžete přijít o informaci, tohle je rozjetej vlak, kterej nikde nestaví. Geniální a jsem smutnej, že je konec, ale pokračování už nechci určitě. Jen blázen by se pokusil trumfnout tohle... ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Paul Greengrass s Mattem Damonem dokázali zakončit triologii o agentu Jasnu Bournovi ve velkém stylu. Skvělý výkon Damona a geniální režie Greengrasse dělají z tohoto filmu jeden z nejlepších akčních nejen roku 2007. Opravdu velmi povedé a každému vřele doporučuji. Doufám, že pánové z Akademie nenechají tento díl bez povšimnutí....... ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Kamera, klapka aaa..... AKCE! Takhle nějak bych shrnul celou Greengrassovu trilogii. Poslední Damonův "Bourec" se asi nejvíce u mě přiblížil k 5 hvězdičkám, už už si na ně i sahal, ale o chloupínek to nevyšlo. Nicméně Matt Damon je fakt dost dobrej akční hrdina, to se musí nechat, zastiňuje i leckteré protřelé veterány, kteří na podobném typu rolí vystavěli svou kariéru (ne, jména po mně nechtějte, a nesviťte mi tou lampou tak do očí!). A abych nezapomněl - pěkný štěk si tady odehrál i nedávný Niki Lauda alias Daniel Brühl. ;-) P.S. Takhle nějak podobně, jako ve filmu možná vypadá ta slavná NSA i po Snowdenově odhalení. Jen se o ní o něco více ví (asi o 1%) a o dost více mluví (asi o 99%). ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Tolik jsem se na tento film těšil a naštěstí jsem se nezklamal a byla to opravdová bomba! Matt Damon potřetí a potřetí výtečně. Tato série jde kvalitativně nahoru a možná škoda, že Damon se od případného čtvrtého dílu distancoval. Pro něj možná dobře, ale co my fanoušci? Co mi malinko vadilo byly neskutečně rychle střídané záběry, které trochu narušovaly pozornost. A to samé co mi vadilo u předchozích dílů. Necelé dvě hodiny je skutečně málo. Ale jinak výborný superakční film s mým nejoblíbenějším hercem! ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Po přečtení Bordwellovy kritiky bourneovského stylu (viz tady a tady) se ve vší (a opravdu nemalé) úctě k tomuto teoretikovi musím ptát, kde končí "zesílení" hollywoodského stylu a kde začíná jeho "změna". Podstata formální progresivity Bourneova ultimáta v porovnání se současnou hollywoodskou tvorbou totiž spočívá v propojení těkavého stylu ruční kamery a téměř konstantní dvouvteřinové průměrné délky záběru (přičemž nositelem pocitu kontinuity se stává primárně zvuk) s využitím různých typů pohybu. Bourneovo ultimátum produkuje pohyb na rovině žánrových standardů (pohyb honiček) a vyprávění (pohyb vyprávění, pohyb ve smyslu distribuce informací). Bordwell se ve své práci tak zarputile soustředí jen na stylistický systém a vágní argumentaci o běžném příběhu, že se zcela odpoutává od vnímání narativního systému se stylistickým. Ale právě v něm spočívá zásadní revoluční krok Bourneova ultimáta od Bourneova mýtu. Ten s distribucí informací i pohybem honiček pracoval standardně (honičky směřují zásadně dopředu :), zatímco Ultimátum zmnožuje informační zdroje v rámci jednotlivých scén (jediný "vševědoucí" je divák - jen on se orientuje na letišti i v Tangeru) a znejasňuje pohyb honiček (ne dopředu, ale vertikálně, diagonálně, případně zpět :). Těkavost stylu není jen ona už poněkud profláklá analogie k mentálnímu stavu hrdiny, ale spíš fokalizace profesionálního myšlení, jejíž význam nám dochází až zpětně. Každá akce obsahuje řadu dílčích narací (Bourne je jako šachový hráč o několik tahů napřed a my si každou jeho sérii reakcí musíme domýšlet jako příběh, jehož pointa se odhalí až posléze). Bourneovo ultimátum tak pro mě představuje - navzdory Bordwellovým tvrzením (která jsou jako obvykle precizně vystavěná, ale zkrátka příliš dopředu determinovaná tím, co chce dokázat) - revoluční počin, který sice částečně může obsahovat postupy známé z jiných filmů, ale progresivní je jejich celkové využití (plus paralelní propojení celé trilogie s přesahem i do původního televizního zpracování). Tvrdit tedy, že Bourneovo ultimátum je jen kopií Bournova mýtu, tedy považuji spíš za důsledek necitlivého omezeného (ve smyslu důrazu na pozorování jednotlivých aspektů stylu a vyprávění) sledování. PS: Po letech jsem se k tématu vrátil ve studii Bournův mýtus: akční film pohybu. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (42)

  • V tomto třetím díle série zazní oproti předchozím dvěma dílům speciální rozšířená verze skladby "Extreme Ways" s názvem "Extreme Ways (Bourne's Ultimatum)", kterou Moby nově přezpíval právě pro tento film. (T-enter)
  • Když Bourne (Matt Damon) prchá v úvodní sekvenci přes most nad nádražím, je dole na kolejích vidět motorová jednotka VT 18.16 (řada DR 175, později 675), která v době ČSSR jezdila na našem území jako rychlík Vindobona na trati Berlín-Praha-Vídeň. Tento záběr dokazuje přesun natáčení do Německa. (Robbi)
  • V Moskvě používá Jason Bourne (Matt Damon) pistoli SIG Pro SP2022. Stejnou zbraň používají i agenti v Madridu, když prohledávají Danielsovu (Colin Stinton) kancelář. V Maroku nosí Bourne pistoli Beretta 92FS, kterou vzal jednomu z místních policistů. V New Yorku má Bourne pistoli Glock 17, stejně jako Noah Vosen (David Strathairn) a Pamela Landy (Joan Allen). Jason Bourne také použije pistoli Glock 17 při přijímacím pohovoru do programu. Agenti v Londýně mají pistole Glock 19, avšak jeden z agentů používá pistoli Beretta 92FS. Desh Bouksani (Joey Ansah) používá pistoli H&K USP Compact Tactical se supresorem. V New Yorku používá Paz (Edgar Ramirez) SIG-Sauer P229 se supresorem. V Londýně má pistoli Beretta 92SB a pušku SIG SG 552 se supresorem a optikou. Moskevští policisté nosí pistole Makarov PM. (Maulincio)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

19.03.2016

Organizátoři Febiofestu přivítají jednoho z nejvýraznějších mladých evropských herců Daniela Brühla. Jeho dnes už světovou kariéru nastartoval německý snímek Good Bye, Lenin!, zahrál si i v hvězdně… (více)

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

29.07.2015

Zatímco se stále doufá, že v pátém bourneovském filmu uvidíme Vigga Mortensena (měl by se ucházet o roli hlavního padoucha), špiónský comeback Paula Greengrasse a Matta Damona nabral jinou hereckou… (více)

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

16.09.2014

Ještě před pár dny se Paul Greengrass (Kapitán Phillips) zajímal o režii nového filmu s Leonardem DiCapriem a Jonahem Hillem (Vlk z Wall Street). Teď to ale vypadá, že ho spíš čeká návrat k… (více)

Reklama

Reklama