Reklama

Reklama

Jason Bourne se opět vydává na cestu za pravdou a svojí minulostí, ale tajná sekce CIA po něm stále pátrá. Na scéně se objevuje novinář Simon Ross, který pátrá po informacích o projektech Treadstone a Blackbriar. Využívá při tom zdroj z řad CIA a dostává se blízko k důležitým informacím. Neunikne tak pozornosti Jasona Bournea, lačnícího po informacích o své minulosti, ale především pozornosti Národní bezpečností agentury, pro kterou je případný únik informací naprosto nepřijatelný a je připravena mu zabránit za každou cenu. Nikdo tak není v bezpečí. Na mušce je nejen Simon Ross, ale i Jason Bourne, který chce definitivně odhalit pravdu o své minulosti. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (1 464)

Boss321 

všechny recenze uživatele

Paul Greengrass s Mattem Damonem dokázali zakončit triologii o agentu Jasnu Bournovi ve velkém stylu. Skvělý výkon Damona a geniální režie Greengrasse dělají z tohoto filmu jeden z nejlepších akčních nejen roku 2007. Opravdu velmi povedé a každému vřele doporučuji. Doufám, že pánové z Akademie nenechají tento díl bez povšimnutí....... ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack John Powell: 1. Six Weeks Ago [4:31] ,2. Tangiers [7:40] ,3. Thinking of Marie [3:51] ,4. Assets and Targets [7:18] ,5. Faces Without Names [3:31] ,6. Waterloo [10:38] ,7. Coming Home [3:19] ,8. Man Verses Man [5:45] ,9. Jason is Reborn [4:04] ,10. Extreme Ways (Bourne's Ultimatum) - Moby [4:22] ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

No popravde receno, krapet zklamani, ale v podstate sem se na tenhle film ani nak zvlast netesil, takze mi to ani nevadi. Pribeh navazuje primo na predchozi dil, nezatezuje se s nakou rekapitulaci nebo vysvetlovanim kdo je kdo a od zacatku opet Jason utika. Ale ono to vlasne nevadi, pribeh je jednoduchej, takze to clovek pochopi a ze mu nic nerikaj postavy, to je v podstate fuk, protoze skoro o zadny postave se nic nedozvime a vzdy se naka objevi aby neco kecla a uz je zaber jinam. No a zaverecny odhaleni je naprosto na picu, kuli tomuhle se jako Jason tri filmy honil? No a uplnej zaver je predvidatelnej. Navic i kdyz se da rict, ze je celej film jedna velka honicka, nemuzu rict, ze by tu byla naka vylozene zapamatovani hodna scena, protoze ta akce spociva v tom, ze Jason nekam bezi, nekdo honi jeho nebo nekoho honi on a je to furt dokola a tech par bitek a honicek v aute neni nic novyho. A tim se dostavam k nejvetsimu problemu filmu, naprosto totalne mega vymastena idiotska zkurvena kamera. Ve filmu neni snad sekunda, kdy by se kamera neklepala a nelitala z mista na misto a do toho zbesilej strih. Je mi jasny, ze tim chteli tvurci ziskat na akcnosti (a povedlo se jim to), protoze sledovat staticky 100 minut beziciho typka by asi moc nenadchlo, jenze diky ty zkurveny kamere si clovek nic neuzije. Nemuzete si vychutnat zadnou bitku nebo honicku, protoze to je vse neprehledny jak kamera lita z mista na misto a nemuzete si vychutnat ani herecky vykony. A taky zadnej zaber kuli kamere nevypada cool. Proste kamera celej film zkurvila. Co se tyce samotnyho Damona, ten je stejnej jako vzdy, tvari se furt stejne, nevypada jako bouchac, ale rozjet to umi. Akorat skoda, ze ma asi jen jednu slusnou hlasku. Jiste, je to jeden z nej akcnich thrilleru roku, ale kuli tomu, ze film je vetsinou stejnej jako druhej dil, konec je debilni a kamera na hovno, tak mi nepride, ze by byl na 5*. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Kamera, klapka aaa..... AKCE! Takhle nějak bych shrnul celou Greengrassovu trilogii. Poslední Damonův "Bourec" se asi nejvíce u mě přiblížil k 5 hvězdičkám, už už si na ně i sahal, ale o chloupínek to nevyšlo. Nicméně Matt Damon je fakt dost dobrej akční hrdina, to se musí nechat, zastiňuje i leckteré protřelé veterány, kteří na podobném typu rolí vystavěli svou kariéru (ne, jména po mně nechtějte, a nesviťte mi tou lampou tak do očí!). A abych nezapomněl - pěkný štěk si tady odehrál i nedávný Niki Lauda alias Daniel Brühl. ;-) P.S. Takhle nějak podobně, jako ve filmu možná vypadá ta slavná NSA i po Snowdenově odhalení. Jen se o ní o něco více ví (asi o 1%) a o dost více mluví (asi o 99%). ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Po přečtení Bordwellovy kritiky bourneovského stylu (viz tady a tady) se ve vší (a opravdu nemalé) úctě k tomuto teoretikovi musím ptát, kde končí "zesílení" hollywoodského stylu a kde začíná jeho "změna". Podstata formální progresivity Bourneova ultimáta v porovnání se současnou hollywoodskou tvorbou totiž spočívá v propojení těkavého stylu ruční kamery a téměř konstantní dvouvteřinové průměrné délky záběru (přičemž nositelem pocitu kontinuity se stává primárně zvuk) s využitím různých typů pohybu. Bourneovo ultimátum produkuje pohyb na rovině žánrových standardů (pohyb honiček) a vyprávění (pohyb vyprávění, pohyb ve smyslu distribuce informací). Bordwell se ve své práci tak zarputile soustředí jen na stylistický systém a vágní argumentaci o běžném příběhu, že se zcela odpoutává od vnímání narativního systému se stylistickým. Ale právě v něm spočívá zásadní revoluční krok Bourneova ultimáta od Bourneova mýtu. Ten s distribucí informací i pohybem honiček pracoval standardně (honičky směřují zásadně dopředu :), zatímco Ultimátum zmnožuje informační zdroje v rámci jednotlivých scén (jediný "vševědoucí" je divák - jen on se orientuje na letišti i v Tangeru) a znejasňuje pohyb honiček (ne dopředu, ale vertikálně, diagonálně, případně zpět :). Těkavost stylu není jen ona už poněkud profláklá analogie k mentálnímu stavu hrdiny, ale spíš fokalizace profesionálního myšlení, jejíž význam nám dochází až zpětně. Každá akce obsahuje řadu dílčích narací (Bourne je jako šachový hráč o několik tahů napřed a my si každou jeho sérii reakcí musíme domýšlet jako příběh, jehož pointa se odhalí až posléze). Bourneovo ultimátum tak pro mě představuje - navzdory Bordwellovým tvrzením (která jsou jako obvykle precizně vystavěná, ale zkrátka příliš dopředu determinovaná tím, co chce dokázat) - revoluční počin, který sice částečně může obsahovat postupy známé z jiných filmů, ale progresivní je jejich celkové využití (plus paralelní propojení celé trilogie s přesahem i do původního televizního zpracování). Tvrdit tedy, že Bourneovo ultimátum je jen kopií Bournova mýtu, tedy považuji spíš za důsledek necitlivého omezeného (ve smyslu důrazu na pozorování jednotlivých aspektů stylu a vyprávění) sledování. PS: Po letech jsem se k tématu vrátil ve studii Bournův mýtus: akční film pohybu. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (42)

  • Bourne (Matt Damon) v celé trilogii mluví anglicky, německy, francouzsky, španělsky, holandsky a rusky. (Sealteam6)
  • Záběr, kdy Bourne (Matt Damon) skočí ze střechy do okna, se natáčel tak, že kaskadér skočil ze střechy do okna a za ním skočil druhý kaskadér, který byl přivázaný na lanech, držel kameru a celou scénu natáčel. (Witta)
  • Natáčení na nádraží Waterloo v Londýně trvalo 4 dny. (Witta)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

Na Febiofest přijede Daniel Brühl

19.03.2016

Organizátoři Febiofestu přivítají jednoho z nejvýraznějších mladých evropských herců Daniela Brühla. Jeho dnes už světovou kariéru nastartoval německý snímek Good Bye, Lenin!, zahrál si i v hvězdně… (více)

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

Jason Bourne a Tommy Lee Jones

29.07.2015

Zatímco se stále doufá, že v pátém bourneovském filmu uvidíme Vigga Mortensena (měl by se ucházet o roli hlavního padoucha), špiónský comeback Paula Greengrasse a Matta Damona nabral jinou hereckou… (více)

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

Matt Damon se vrátí jako Jason Bourne?

16.09.2014

Ještě před pár dny se Paul Greengrass (Kapitán Phillips) zajímal o režii nového filmu s Leonardem DiCapriem a Jonahem Hillem (Vlk z Wall Street). Teď to ale vypadá, že ho spíš čeká návrat k… (více)

Reklama

Reklama