Režie:
Paul GreengrassKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
Matt Damon, Julia Stiles, David Strathairn, Scott Glenn, Paddy Considine, Édgar Ramírez, Albert Finney, Joan Allen, Tom Gallop, Corey Johnson, Daniel Brühl (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Jason Bourne se opět vydává na cestu za pravdou a svojí minulostí, ale tajná sekce CIA po něm stále pátrá. Na scéně se objevuje novinář Simon Ross, který pátrá po informacích o projektech Treadstone a Blackbriar. Využívá při tom zdroj z řad CIA a dostává se blízko k důležitým informacím. Neunikne tak pozornosti Jasona Bournea, lačnícího po informacích o své minulosti, ale především pozornosti Národní bezpečností agentury, pro kterou je případný únik informací naprosto nepřijatelný a je připravena mu zabránit za každou cenu. Nikdo tak není v bezpečí. Na mušce je nejen Simon Ross, ale i Jason Bourne, který chce definitivně odhalit pravdu o své minulosti. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 464)
Završení trilogie se mi líbilo asi nejvíc. Je ještě propracovanější, napínavější a akčnější. Sice tu už tu není takové to kouzelné tajemno z Agenta bez milosti, ale flashbacky osvětlující minulost diváka nutí být ještě více napjatým a toužícím se dozvědět, jak to teda vlastně bylo. K technické stránce (možná to nebylo vždycky úplně nejpřehlednější, ale celkově mi kamera nevadila) a samotnému příběhu nemám co vytknout. Sice to nebude úplně čistých 5*, protože některé akční scény znovu balancují na hraně stylovosti a uvěřitelnosti, ale Bourneovo ultimátum si je v mých očích přecejenom zaslouží. ()
Začátek se rozjede tak, jak se od režiséra čekalo. Greengrass 'pouze' pokračuje v jízdě, nakopnuté druhým dílem, což si však všímavější divák nejpozději ve třetině uvědomí. Mix pocitů ohledně nějakého setrvačníku, který snad nemá co nabídnout, však rozmetá akce v Maroku, kterou se rychlost nakopne na 120%-ní výkon, jenž se zběsile žene napříč kontinenty, aby přikoval diváka do křesla v dechberoucí akci a dějových zlomech odkrývající Jasonovu minulost. Celý svět to čekal, ale výsledek odsouvá všechna očekávání mimo hranice představivosti a ač se všichni (zaslouženě) budeme klanět Greengrassovi za to, že akční thriller bude mít ještě pár let nejvýraznější synonymum v osobě Jasona Bournea, poklekněme nakonec před samotným Mattem Damonem, jelikož až napotřetí si můžeme plně uvědomit, že je to vlastně on, kdo tuhle roli 'udělal'. ()
Myslím, že se mi ještě u žádného filmu nestalo, abych byl už zhruba ve dvacáté minutě takhle nadšený z vynikající režie. "Naháněná" na nádraží je opravdu mistrovský kousek .... Greengrass se ale nezastaví a žene diváka od jedné lahůdky ke druhé, aniž by mu dovolil příliš se nadechnout .... Každá dobrá série by měla končit majstrštykem - Bournovi se to povedlo. ()
|| Scenár: Tony Gilroy, Scott Z. Burns, George Nolfi / Story by Robert Ludlum | Hudba: Based on The Bourne Ultimatum by Robert Ludlum | Produkcia: Frank Marshall, Patrick Crowley, Paul L. Sandberg| Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: Kennedy/Marshall, Ludlum Entertainment | Rozpočet: 110 miliónov $ | Tržby: 442,824,138 $ || ()
Nemohu si pmoct, ale lepší, než druhý díl to prostě nebylo. Vadila mi za 1) až příliš hyperaktivní kamera, místy se to prostě nedalo usledovat. 2) Naprosto neinovace děje - jede se pořád na stejné schéma, které se nasadilo už v půlce jedničky - Bourne někam přijde a pak od tamtud zdrhne.. pak někam přijde.. a zase od tamtud zdrhne.. 3) Znovunakopnutí zápletky mi přišlo trošku umělé (trošku dost) a nakonec ani Extreme Ways už nejsou, co bývaly (měli nechat původní verzi, ne dělat remix). Dále chybí výraznější záporák (Ramirez nemá ani na Owena, ani na Urbana), ale Damon je stále setsakra řezník a jako hodně nadprůměrný a zábavný akční trihller to pořád bohatě stačí. ()
Galerie (109)
Zajímavosti (42)
- Podle časopisu Empire jde o nejlepší film roku 2007. Let číslo 93 – také v režii Paula Greengrasse – získal od Empire stejné ocenění v roce 2006. (HellFire)
- Obrázek producenta filmu Franka Marshalla se objeví v dokumentech, které Pam Landy (Joan Allen) odesílá faxem. (HellFire)
- Bournův mýtus (2004) končí telefonátem s Pamelou Landy (Joan Allen). V Bournově ultimátu se tento telefonát zhruba ve třetí čtvrtině filmu „opakuje“. Ve skutečnosti byl natočen znovu. Pamela Landy má lehce jiný účes, liší se lampička na jejím stole, jiná je vlajka po její pravici, mezi psacími potřebami na jejím stole chybí nůžky, dokumenty na stole jsou jinak rozmístěny a během telefonátu vejde k ní do kanceláře její kolega, což se v Bournově mýtu nestalo. (klukluka)
Reklama