Tvůrci:
Tim KringHrají:
Jack Coleman, Hayden Panettiere, Masi Oka, Sendhil Ramamurthy, James Kyson, Ali Larter, Milo Ventimiglia, Adrian Pasdar, Noah Gray-Cabey, Kristen Bell (více)Série(4) / Epizody(78)
Obsahy(2)
Genesis. Zdánlivě nahodilá skupina jedinců po celém světě u sebe začne objevovat něco, co lze popsat jedině jako "zvláštní" schopnosti. I když většinu z nich zpočátku děsí, učí se s nimi zacházet, hledají jejich hranice a brzy je jasné, že vše má nějaký vyšší smysl... (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (948)
Viděno zatím první dvě série. 1. Série: Velice dobré a originální téma s velkým potenciálem pro seriál. Samotnou mě seriál překvapil svou chytrostí. Seriál mě neuvěřitelně vtáhl již svou úvodní scénou, kdy stojí Peter na střeše budovy. Objevuje se zde spousta zajímavých myšlenek, především o evoluci, které rozhodně vedou k zamyšlení. Líbilo se mi, jak se postavy postupně proplétají, důležité je ale, že je to uděláno vážně chytře a logicky. Od začátku víte, že děj směřuje k velkému výbuchu v New Yorku a sledujete, jak se k němu postavy postupně dostávají. Hodnocení první série: 85% 2. Série: Nevím, ale tady už jsem začala mít strach, že ten skvělý potenciál stát se jednou kultovním seriálem se pomalu, ale jistě vytrácí. Slabý odvar první série. První polovina je celkem o ničem, nepochopila jsem třeba, proč Hira odsunuli úplně bokem od hlavní linky, podle mě to nemělo vůbec žádný význam vzhledem k seriálu. Druhá půlka se však zase hodně zvedla, i když už se zde objevují nelogičnosti, pořád se jedná o velice zajímavý seriál a závěrečná věta "I´m back" dostatečně naladila na třetí sérii. Hodnocení druhé série: 60% ()
Stále se nemůžu zbavit dojmu, že tenhle seriál nemá žádnou koncepci. Tahá pozdější (často jen trošičku modifikované) zápletky na světlo, jak kouzelník králíky z klobouku a nepomůže ani to, že každá řada má název a díl se honosně pyšní přízviskem "kapitola." Jenže zatím to nenudí a ani moc logicky neskřípe (pokud nejste odborník na cestování časem), ovšem hodně se bojím, jak to bude dál. No uvidíme, samozřejmě. ()
Herecky seriálová elita, megarozpočet a neuvěřitelně promarněný potenciál superhrdinského tématu. Heroes měli krásný rozjezd, po kterém ale následoval kvalitativní sešup tak rapidní, že jsem zkrátka někdy během třetí série musel z tohohle rozjetého vlaku vyskočit, protože bych se jinak ukousal nudou a otrávením. ()
1. série: Sice jsem na úvod čekal větší pecku, ale i tak jsem víceméně spokojený. Tématika patří určitě k mým oblíbeným a dějově je to taky poměrně zajímavý, i když to místy působí trochu naivně a hloupě. Pravděpodobně jsem udělal chybu, že jsem se na to nepodíval v době, kdy to zrovna frčelo a byla to celkem netradiční seriálová podívaná. Přece jenom od té doby už bylo k vidění docela dost filmů i seriálů s podobným zaměřením. Ještě bych chtěl pochválit propletenost příběhů jednotlivých postav a výběr herců, kteří jsou z velké části charizmatičtí a divák si rozhodně najde svoje oblíbence. 2. série: Bohužel už mě to ani zdaleka nebavilo tak jako série první. Vím, že úroveň seriálu má klesat i nadále, takže nevím, jestli někdy budu mít sílu to dokoukat... ()
Galerie (474)
Photo © NBC Universal Television
![Hrdinové - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/050/166050155_589b10.jpg)
Zajímavosti (40)
- Sylar (Zachary Quinto) byl pojmenován podle značky hodinek. Reálný sériový vrah Zodiac byl také pojmenován podle hodinek. (newer_more)
- V seriálu se objevilo několik herců známých také ze sci-fi franšízy Star Trek. Michael Dorn (americký prezident) ztvárnil poručíka Worfa v seriálu Star Trek: Nová generace (od r. 1987). Nichelle Nichols (Nana Dawson) hrála Uhuru v původním seriálu Star Trek (od r. 1966). Zachary Quinto (Sylar) ztvárnil Spocka ve filmu Star Trek (2009). George Takei (Kaito Nakamura) hrál kormidelníka Sula v původním seriálu Star Trek (od r. 1966). Malcolm McDowell (Daniel Linderman) hrál Sorana ve filmu Star Trek VII: Generace (1994). V epizodě Žádné rozptylování si také můžeme všimnout, že značka auta Hirova (Masi Oka) otce, kterého hraje již zmíněný George Takei, je "NCC – 1701", což je identifikační číslo vesmírné lodě Enterprise. (Bounded)
Genesis - 80% - Budoucnost, nevyhnutelnost, osudovost, konec světa a Hayden Panettiere. Velmi nadprůměrná a osobitá podívaná, kde se tvůrci co se týče schopností velmi okatě inspirují v komiksových předlohách a občas je dokonce přímo citují. Škoda ale je, že se postupem času vytratí odbočky a náznaky, které napovídaly mnoho skrytých triumfů, někteří hrdinové nesplní potenciál do nich vložený a bohužel začnou v závěrečných dílech téměř otravovat. Ten mírně negativní pocit je ale způsoben hlavně nevydařenou gradací závěrečných dílů a úplného konce série. První ústřední linie ohledně Sylara skončila silně neuspokojivě a překvapivě hodně rozpačitě, druhá s katastrofou pak výtečně. Proto mám tendenci kritizovat a nespokojeně komentovat dění, přestože mi Heroes do seriálového programu vstoupili takřka neoddělitelně. Save the cheerleader, save the world. Generations - 85% - Přesně opačný efekt než minule. Zatímco na začátku jsem trpěl u Putování s Kenseiem a marně hledal komiksově-filozofickou omamnou atmosféru, od čtvrtého dílu chytne scénář neskutečné tempo. Představí mnohé zákruty nitek vedoucích od Společnosti a ukáže nám nového a naprosto perfektního záporáka. Některé postavy stále zůstávají pouze ve druhém sledu, ale na rozdíl od minule svým občasným zapojením do hlavního dění víc prospívají než aby zdržovaly. A ten drajv je opravdu neskutečný. Odpustil jsem tak Kringovi všechna zaváhání a od třetí série očekával seriálovou událost následujícího roku. Klopýtání ale neměl být konec. Villains - 70% - Udrželi si svou tvář, dokázali zápletku přetočit do odlišné roviny, ale nakonec mi Hrdinové při konfrontaci se Zloduchy připravili neodvratné zklamání. Ale bráním se všelijakým hanlivým označením, protože až do Zatmění všechny dějové linky šlapaly v obdobné kvalitě jako dřív. Gabrielův vzestup, kouzelný nováček Daphne, Claiřina nevyhraněnost nebo mlžení kolem hlavního záporáka mě pořád dokážou udržet v napětí, ale jakmile se začala motivace nejrůznějších postav měnit z dílu na díl a hlavní hrdinové střídaly strany podle momentální nálady, bylo zle. S očekáváním Uprchlíků se tak dostavila trochu rozmrzelá skepse, nějaké zanevření ale jistě ne. Fugitives - 80% - Vydařená dobrodružná jízda, dostatečný psychologický podtext, návrat ke kořenům a Kringovo menší pokání. Kdyby Hiro neodbočoval do nesmyslných indických odboček a Claire potisící nemluvila o tom, že neví, kdo vlastně je (na což jí Noah potisící odpoví, že všechno dělá jen a jen pro ni), šlo by snad i o vrchol seriálu. Emile Danko je totiž parádní záporák, který umí držet v šachu i obyčejně neomylné hrdiny a na kobylku se mu těžko dostává i Nathan s Angelou dohromady. Takže i když mytologie se znovu a znovu prohlubuje na místech zdánlivě vybrakovaných a ve finále rozhodují hlavně náhody, panuje u mě překvapivá spokojenost. Dramaticky-thrillerovou sérii jsem totiž opravdu nečekal. Příště už ale prosím ukázat nějaký závěrečný souboj. Napodruhé konfrontaci (doslova) za zavřenými dveřmi neodpustím. Redemption - 80% - Ubralo se na tempu a do (neplánovaného) finiše se míří ve velmi poklidném, ale naštěstí i poutavém duchu. Celí Hrdinové se překlopili do velmi skromné roviny, kde se Claire vrací ke studijním povinnostem, Peter chce pomáhat lidem a psychika postav hraje roli větší než několik sezón dozadu. Sice se všechno zamotá obvyklým (chvílemi až moc obvyklým - viz Parkman nebo Hiro) způsobem, ale nové postavy Emmy a Samuela dodávají příběhu potřebnou šťávu, návraty starých známých potěší a závěrečný díl paradoxně právě díky nenápadnému cliffhangeru působí jako pointa celého seriálu. P.S.: Jen mě trochu mrzí, jak moc se na Hrdiny po jejich odchodu plive. Neříkám, že některá období netrpěla nejrůznějšími neduhy, ale i tak zamrzí, že ti samí lidé, kteří při prvních dvou sériích znali jenom Heroes, jsou o rok později nade všechno povznesení a naoko znechuceni. U mě tak seriál odchází stejně tak jako přišel. Bez závratných fanfár, ale jako spolehlivá dobrodružná zábava, která dodržuje komiksové zásady, vrací se vždy k osvědčeným postavám a ty nové někdy dost necitlivě odpravuje. Přesto si svou tvář nakonec udržela až do samotného konce. () (méně) (více)