Reklama

Reklama

Alan má dobrú prácu, milujúcu manželku a skvelé deti, chýba mu však priateľ, ktorému by sa mohol vyrozprávať. Charlie svoju rodinu stratil pri teroristickom útoku a odvtedy sa celkom uzavrel do seba a izoloval sa od okolitého sveta. Keď ho raz Alan stretne, podarí sa mu obnoviť ich stratené kamarátstvo zo študentských čias, stratu blízkych však nie je jednoduché prekonať. (STV)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (683)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Z rozporuplných reakcí amerických kritiků lze poznat, jak moc jsou v USA na téma 11. září ve filmu citliví. Tady je ale útok použitý jen jako tragédie, kde jednomu z hrdinů zahynou žena s dětmi - mohla by tam být klidně autonehoda nebo "obyčejný" pád letadla a na děj by to nemělo vliv. Rozhodně si nemyslím, že by docházelo k exploataci bolestivého tématu, naopak Binder vypráví velice citlivě a vyhýbá se přílišnému tlačení na pilu. Herecké výkony jsou znamenité do jednoho - Sandlerem počínaje a Sutherlandem konče. Snad jen dějová linie s psychicky narušenou pacientkou (byť sama o sobě půvabná) trošku přebývá. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Patrně nejlepší a emocionálně nejsilnější reflexe 11. září v americkém filmu, jakou jsem měl možnost vidět. V malém, téměř komorním dramatu, schována kdesi v druhém plánu, probublávající v kolektivním podvědomí jako symptomy posttraumatického syndromu... Nemluvím teď vlastně i o jednotlivci?...O jednom z hlavních hrdinů filmu Volání o pomoc? Ano, obé se prolíná, obé lze zaměnit... O pomoc totiž volá nejenom hrdina - ovdovělý manžel a otec, jehož rodina seděla v uneseném letadle z Bostonu, ale také americká společnost. I ona trpí zjevně příznaky posttraumatického syndromu - je raněná, přišla o část sama sebe, dokonce o tu nejdůležitější, o vlastní pocit bezpečí a nezranitelnosti, s ní přišel strach a ten velmi změnil hierarchii uspokojování základních potřeb... Máme tu tedy zjevně zraněnou a traumatizovanou společnost, pozorujeme reakce a obranné mechanismy, které zranění samovolně nastartovalo, máme tu jednoho jejího symbolického zástupce a jeho podmíněný reflex vše ze svého vědomí vytěsnit, izolovat se od zraňující reality a pravdy, únik do světa zábavy, laciných, ale účinných drog a závislostí - hudby, počítačových her, rituálů... (,,Myslel jsem, že nemáš návykový sklony. To byla hláška večera, kámo. Jsi závislák...") O pomoc v tomhle filmu ale v podstatě volají všichni - zlomení rodiče, jež trápí skon dcery a vnoučat, černošský zubař Alan, který si nechce připustit přicházející stereotyp v dlouholetém manželství, zubařova nová pacientka, řešící nabídkou orálního sexu své dlouholeté trauma z nepodařeného partnerského svazku, zubařovi rodiče, otec, soužící a trápící se ve městě a matka zas stresovaná jím, mladá psychoterapeutka podléhající traumatickému světu svých pacientů... Celá společnost trpí problémy, na jejichž existenci k filmařské reflexi poukázal normotvorný pohled Americké krásy... Kořeny jsou hlubší, pracovně je nazvěme krizí západní materialisticky založené kultury, ale katalyzátor je jen jeden - teroristické útoky na Spojené státy... Volání o pomoc ... Nádherný a hluboký film, jehož poselství zůstává - Bylo to hrozné... Bolí to... Ale je třeba se otřepat, zapomenout a jít zase dál... V závěru mého komentáře nelze opominout herecké výkony téměř všech zúčastněných herců a hereček, nejvíce mne ale uchvátil Adam Sandler, kterého jsem doposud zvolna přehlížel maje ho zaškatulkovaného v nicneobjevujících komediálních rolích - ztvárněním Charlieho Finemana mi skutečně vyrazil dech... Zřejmě jde ve stopách Jima Carreyho pomalu v sobě objevující skutečný herecký talent... Neméně přesvědčivý a nenuceně šaramantní byl výkon Dona Cheadleho a velmi mě překvapila i menší role Liv Tyler, která uhrála na malé ploše opravdu velký part... Režisér Mike Binder skutečně zachytil soudobé volání o pomoc a svým výtečným snímkem pomohl k sebereflexi pacienta, který ještě možná neví o svém vážném stavu... Soudím, že tohle již není jen další z následovníků Americké krásy, to je svébytné a autentické Volání o pomoc... ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Film o jedenáctém září? To ani omylem, stejně tak by se mohl odehrávat po jakémkoli jiném neštěstí. Je jenom o tom jak se jeden muž snaží pomoci někomu kdo trpí tak velkou bolestí že už není schopný normálně žít a možná při tom pomůže i sám sobě. Příběh civilně a minimalisticky hrajícího Sandlera, který opravdu dokáže chytit za srdce. 9/10 ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá jako film o tom jak se dva debilové hledali tak dlouho až se našli, ale to jen do té doby než ze sebe Adam Sandler dostane tu obrovskou bolest, kterou má v sobě, protože pak se vám chce už jenom plakat. A Adam Sandler ? On prostě nehrál pro moje oči, on hrál pro moje srdce. ......................Vlastně všichni herci byli ve svých rolích naprosto úžasní. To jen, že když Adam Sandler dovyprávěl svůj příběh v čekárně, tak mě natolik zvhli oči, že jsem na chvíli nikoho dalšího nebyl schopen vnímat a po tom co řekl své tchýni to už ani nešlo. No prostě Adam Sandler mě svým jedinečným hereckým výkonem úplně roztavil srdce. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Celkem atmosférické drama/komedie, které staví na zajímavých hereckých výkonech obou hlavních představitelů, jenž také výsostně těží z urputné snahy neustrnout ve vodách banálnosti a klišé - částečně se daří, částečně ne. Byť lze vyčítat téměř obsesivní optiku zaměřenou jen na dva hlavní hrdiny, což zapříčiňuje určitou neplastičnost vedlejších "zajímavějších" figurek (psycholožka a její pacientka), je to jímavě kluzký až unikající příspěvek k sortě hrdinů trpících PTSP. Co mě však opět lehce rozladilo je "americky nutná" zmínka o 11. září. 60%. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Po příchodu do restaurace si Charlie (Adam Sandler) sundává sluchátka. V jednom z dalších záběrů má však sluchátka opět nasazená. (KucC)
  • Adam Sandler svojím vzhľadom (najmä účesom) nápadne pripomína Boba Dylana, čo platí aj o podobnosti filmového plagátu s obalom Dylanovho albumu "The Freewheelin'". (mijec)
  • Každá píseň, která ve filmu zazní, je bud přehrávána z Charlieho (Adam Sandler) iPodu, nebo je její album zmíněno Charliem. (Cheeker)

Reklama

Reklama