Režie:
Mathieu KassovitzKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Vin Diesel, Michelle Yeoh, Gérard Depardieu, Charlotte Rampling, Mark Strong, Mélanie Thierry, Lambert Wilson, Jan Unger, Radek Bruna, David Belle (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Šéf ruské mafie Gorsky (Gérard Depardieu), který má pod kontrolou celou východní Evropu, vydává velmi riskantní rozkaz: eskortovat nebezpečnou ženu Auroru (Mélanie Thierry) z Ruska do New Yorku. Zkušený žoldák Toorop (Vin Diesel) vybojoval už mnoho soubojů a přežil války, které devastovaly svět od počátku 21. století. Právě on musí mladou dívku a její sestru Rebeku (Michelle Yeoh) dopravit do cíle, v tichosti a hlavně bezpečně. Aurora se během transportu chová podezřele. Jak je možné, že dívka dokáže řídit starou ruskou ponorku, umí plynně 19 jazyků a zná věci, které se nikdy neučila? Je infikována geneticky vytvořeným virem, který by možná mohl v budoucnu způsobit vyhynutí lidské rasy… (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (456)
Pokud režisér o svém filmu prohlásí, že je špatný někde je asi chyba. To přesně prohlásil francouzský herec a režisér Mathieu Kassovitz o tomto snímku a je to jediné plus, které si ode mě tímto zasluhuje. Příběh této akčně laděné sci-fi slátaniny je veskrze jednoduchý a jedná se o poměrně populární téma "eskortní služby", kdy nabušenej mazák eskortuje něco nebo někoho na určité místo a všichni o to mají velký zájem. V tomto případě tuto rovnici vyplňuje Vin Diesel, který už má svoje nejlepší roky za sebou, (poměrně brzy) který eskortuje tajemnou mladou dívku v jakési postapokalyptické budoucnosti. Když si vzpomenu kolik se dá z daného tématu vytěžit (Cuarón by mohl vyprávět) překvapuje mě a zároveň děsí jak je tenhle snímek děsný. Diesel už nevypadá tak cool jako před lety ale hraje pořád stejně špatně jen s tím rozdílem, že už nemá takovou páru jako dřív a tudíž už nemůže mlátit tolik lidí. Výprava je chabá stejně jako těch pár triků a akčních scén, které se zde vyskytují a vše film uzemňuje tím jak se snaží vymanit ze škatulky "přímočará akce" a chvílemi se tváří tak vážně a inteligentně až mi z toho bylo blbě. Věřte všem recenzím, které si k filmu přečtete, protože mají pravdu ... je to sračka. ()
Život je kurva, ale někdy dostaneš druhou šanci… a pak nasedl do auta a odletěl vstříc svému úkolu. Zachránit svět! Nechápu, jak je možné, že Vin Diesel, herec, který má ,,koule“ a ,,hlas“ nemůže natočit super film! A přitom válečná zóna plná supermoderních věciček, potažmo celá první půlka není tak zlá. Varováním je slabší choreo soubojů, které vrcholí ,,bondovskou“ honičkou na Aljašce. Jenže v okamžiku, kdy má příběh ,,gradovat“ a předvádět svá ,,nej“, tempo upadá takovým ,,fofrem“, jaký nepamatuju. Všichni se začínají předhánět, kdo je větší drsňák a já se modlím, aby nedošlo na romantiku. Ta v tomhle ,,maglajsu“ nesmyslnosti a neuvěřitelnosti ještě chybí. Promarněný potenciál všeho a všech tentokrát nezachránil ani DTS! PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * Co uvidíme (možná) příště? Vzkřísit akční film se pokouší režisér J.Menzel. I když celý štáb mlží, události z Chorvatska to potvrzují! ()
Scénář: Eric Besnard, Mathieu Kassovitz .. WTF? Nebetyčná hovadina. Původně měl být Babylon A.D. o "dětech v budoucnosti," kterou zmítá poválečný chaos, což připomíná zejména Children of Men, jenže obsahově nenabízí takřka nic k zamyšlení a co předkládá obrazem je také tragické. Přes neuvěřitelnou cestou přes půl zeměkoule se protláčí několik akčních scén, jenže všechny jsou rutinní až ubohé (blbý pěstní souboj v uprchlickém táboře, honička letadel se skútry, nudná přestřelka na silnici a automobilová honička). Pokud je někdo skutečně nenáročný a postačí mu tyto neinvenční pasáže, možná najde uspokojení - ostatní budou trpět a radši utečou zpět k formalistické extázi Potomků, kteří mají navíc nějaké to poselství. ___ Mathieu Kassovitz se od filmu raději distancoval a pokud je současný producentský sestřih tak odlišný od jeho (scenáristické i knižní) koncepce, ani se nedivím. Vedlejší postavy jsou nevyužité a "bílý trpaslík" Vin Diesel je také pouze tuctový - kde jsou časy "namachrovaných" xXx, Pitch Black či Fast and the Furious. Film nenabízí žádné finální vysvětlení ani vlastně nemá postupnou logiku, pouze klouže po nějakém náboženském sektářství v ponuré, špinavé vizi budoucnosti. ___ Poraďte mi, prosím, už někdo zase pořádný film, protože poslední měsíc mám "šťastnou ruku" převážně na samé sračky... ()
Docela koukatelné béčkové sci-fi s místy skoro až postapokalyptickým nádechem. Děj si na nic inteligentního ani nehraje, v závěru vyznívá silně do ztracena (resp. jde těžce do prdele) a atmosféra neutěšené budoucnosti je tak tvořená spíš slušně zpracovaným prostředím... a macho Dieselem který se konečně zase vrátil do polohy cynického drsňáka která mu dokonale sedne. Kdo čekal dalšího Blade Runnera musí u filmu nevyhnutelně zemřít ve strašných bolestech, ale jako jednoduchá sci-fi řežba s celkem fajn akcí, na nízký rozpočet dobrými triky a několika převelmi cool záběry Babylon A.D. docela ujde. Za současný "producentský" sestřih ve kterém poslední třetina silně postrádá logiku a spoustu dovysvětlovaček - 6/10 ()
Béčková scifárna jak vyšitá, se spoustou akce, výbuchů, mrtvol a s typicky předrsnělým Vin Dieselem, kterej se nezapotí téměř při ničem a snaží se házet do placu tvrdý hlášky. Co se týká příběhu, tak je jak vyčóřenej z Potomků lidí, ale bohužel dialogy, herci i příběh jsou někdy extra směšný, ale to zase vynahradí závěrečných nadupaných 15 minut, kde se fakt akcí nešetří a Vin to tam kosí slušně. Nicméně ten úplněj závěr mě zase poslal totálně do kolen, takovou nálož sem nečekal, jestli bude pokračování, tak bych viděl, že bude společný s The Pacifier ()
Reklama