Reklama

Reklama

V Saúdské Arábii dojde k teroristickému útoku, při kterém zemřou desítky zaměstnanců ropné společnosti. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým, vedený energickým agentem Ronaldem Fleurym. Na vyšetření celé události mají pouze pět dní. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným teroristům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tato teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (619)

Psema 

všechny recenze uživatele

Maximální nářez, ve kterém jde především o chytré řeči a až poté o G-E-N-I-Á-L-N-Í akci, jež mě donutila zapustit tělo do sedačky a 15 minut ani nedutat. Berg dokáže přinést na stůl drámo ze staré školy (především díky schopnému scénáři), dokáže se (pokud chce) vyhnout klišé a navrh celý monstr dlabanec okořenit svým neotřelým vizuálním stylem. Je to dravé, drásavé, posmutnělé a plné emocí, které jak vidím radary některých uživatelů nezaznamenaly. ;) Jamie Foxx je Bergovým okem takový masér, že by mohl bourat baráky pohledem, Jason Bateman by uhláškoval i o dva metry vedle stojícího cápka s kulometem a Jennifer Garner se rozhodně nemá za co stydět. Sečteno a podtrženo, Království je jeden z nejsilnějších zážitků roku, který rezonuje s každou minutou do astronomických výšin. Není to dokonalé (akční finále by tam vůbec nemuselo být), ale Berg opět potvrdil, že je na čase vyšvihnout se mezi hollywoodskou smetánku. P.S.: Jeremy Piven jako obvykle ruluje. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Peter Berg a Michael Mann si podali ruku a vznikl z toho výmluvný a v závěru i třeskutě akční thriller o týmu FBI zabodnutém v srdci Saudské Arábie. Vynikající herci, hutná atmosféra a pečlivá snaha nenahrát na smeč ani jedné straně. Království vás stihne vtáhnout, převálcovat a nakonec vyplivnout, abyste si s tím nějak poradili sami. Pár hodin po projekci mám čím dál tím silnější pocit, že to musím vidět znovu. Pokud možno co nejdřív. Zase si to dokázal, Bergu. A zase úplně jinak. Tleskám. (80+%) ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Kontroverzní, probushovský, atmosférický a maximálně úsporný thriller nás vhání na horkou půdu Saudské Arábie, kam se bez souhlasu nejvyšších amerických hlavounů vydává speciální jednotka, aby vyšetřila krvavý bombový masakr na americké civilisty. Úvodní minuty jsou bez debat dokonalé. Vizuálně originální titulky (rekapitulující vztahy USA a Východu) vystřídá filmařsky působivá sekvence atentátu par excellence. Až podezřele moc sympatický tým (stoprocentní klaďas Jamie Foxx, vtipkující pyrotechnik Chris Cooper, nekompromisní doktorka medicíny Jennifer Garner a skoro hlavy zbavený Jason Bateman) následně vyšetřuje v nepřátelské a administrativně nepřístupné atmosféře Rijádu, přičemž to sympaticky ubíhá a ještě sympatičtěji směřuje k dynamické finální řežbě, na kterou evidentně pečlivě dohlížel producent filmu Michael Mann. To, co nám tvůrci avizovali v prologu, tak v závěru dovedli k dokonalosti. A tady MŮŽE nastat problém. Příležitostný herec a podle všeho už i definitivně zručný režisér Peter Berg (Friday Night Lights) totiž na smutném faktu rozehrává akční podívanou a přitom se rafinovaně tváří jako ambiciózní, zatraceně vážný film (viz. Blood Diamond s DiCapriem). Vyčuhuje nám tak z toho viditelný kalkul, který chce potěšit jak diváky prahnoucí po akci, tak ty, které zajímá úskalí reálného světa. Dokonce zde vyzívá i k odplatě; myšlenkový rámec tu tak blokuje smysl čtyřčlenné elitní jednotky, aneb „zabijeme je dojednoho“. Přitom se Berg snaží být i politicky korektní (arabský policista je dobrák od kosti, mimochodem skvěle zahraný Ashrafem Barhomem). Nicméně celé to vypadá řemeslně velmi precizně, klouzajíc od bezchybné videoklipové akce (střih však nikdy není chaotický) k mírnému kýči. A když si vzpomenu na nedávné, „podobně“ naléhavé, pseudodokumentární drama s Angelinou Jolie A Mighty Heart, musím konstatovat, že mainstreamový styl mi sedl o mnoho více a dokázal avizované téma dostat nad hranici průměru. A co je ještě zásadní? Přímočarý děj jede na slušnou rychlost a neodskakuje, zbytečně se nekecá, přes snahu sdělit divákovi něco víc v zásadě zůstává na povrchu, což si myslím je v tomhle případě MOC dobře – a tak tvůrci naštěstí nemají v rukávu vedlejší dějové motivy a hluboké pointy, jak tomu jinde občas bývá!! 70%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Tohle že má být film roku anebo aspoň zdařilý Bergův pokus o přestoupení z žánrových zábavných podívaných k filmům, které se snaži něco řict? To možná tak pro ty, kteři se nechají oklamat stylisticky působivým filmem, jemuž se nedá upřit, že Berg má opravdu nakoukáno a sleduje současné moderní trendy, kdy si tu bere greengrassovskou roztřepanou kameru navozující hrdinů(v) stav mysli, támhle se zase co do efektivnosti inspiroval CSI a závěrečnou řež inscenuje jako něco mezi Černým jestřábem sestřeleným a Miami vice, ale to vše použivá k tomu, aby zakryl fakt, že prostě není dobrý vypravěč._____ Proč jsme otravováni odporně kýčovitými výjevy s malými dětmi a silným černým chlapákem Jamie Foxxem, když se to do toho filmu nehodí, proč celá vyšetřovací hodinka, jejíž potěšení má pramenit z oddalovaného, má na celý film tak ploché postavy a proč proboha je nám silně pravicově zaměřená rétorika filmu tolik mlácena ohlavu, aby to i ten poslední Daniel Zeman z Otrokovic pochopil? Film, který by byl možná snesitelnou žánrovou podívanou, kdyby se nesnažil cokoliv sdělovat o aktuálních problémech ve videoklipovité, pro teenagery naprosto ideální formě, navíc není schopný při využivání stylistických prostředků z let minulých dosáhnout stejného efektu jako díla, z kterých čerpá - roztřesená kamera nezpůsobuje fyzický stav i divákovi a maximálně mate v prostoru (to jsme u Bournea neměli ani v jednom díle), závěrečná acke oproti tomu by chtěla být realisticky omračující jako v připadě Miami Vice, ale zatímco by spoléhala na zvukové efekty a dosáhla by tak plastičnosti, musí ji pomáhat mimochodem výborná hudba, atd.._____ Zatímco v Krvavém diamantu jsme měli tŕi postavy, u kterých jsme si mohli vybrat, či optikou se na problematiku budeme dívat a přeslazený závěr byl opodstatnitelný vzhledem k tomu, že se změnila optika vyprávění z pohledu jedné postavy na druhou, v Království máme skrumáž postaviček, kterým nejde upřít, že je hrají herci kvalitně, i když je to většinou jenom figurkaření, ale závěrečné opodstatnění předchozích dvou hodin a ústřední motivace, odhalená až na konec, dělá z filmu jenom nabubřelou a jednoduchou westernovku pro pravičáky. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Skvělý úvod á la MTV, zajímavé "detektivní" pasáže, skvělá akce (moje nehty by ne-mohly vyprávět), ale celé to nějak nedrží pohromadě. Film příjemně odsejpá, ale když skončí (člověk má pocit, že po třičtvrtě hodině), máte najednou pocit úplného prádzna. Nedokáže to nijak vtáhnout, ničím oslnit, je to prostě jen zajímavý. Největší problém je ale v samotném vyznění filmu - sou ty arabové svině, nebo lidi? Scénář chvilku tvrdí jedno a chvilku druhé, celkové vyznění je ale nejasné. A konec je takovej divnej... ()

Galerie (28)

Zajímavosti (25)

  • V úvode filmu je povedané, že ropa bola v Saudskej Arábii náhodou objavená v roku 1933 a v roku 1938 vznikla spoločnosť ARAMCO (Saudská Arábia–Spojené štáty). V skutočnosti to však bolo naopak. ARAMCO v roku 1933 založila spoločnosť Chevron a ropa bola nájdená v roku 1938. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Foxx se šťourá v rasových vraždách

Foxx se šťourá v rasových vraždách

30.10.2007

Jamie Foxx se ožehavých témat neleká. Po vyšetřování bombových útoků na Blízkém Východě se opět spojí se scenáristou Království Mattem Carnahanem, aby se tentokrát popasoval s rasovými problémy.… (více)

Reklama

Reklama