Reklama

Reklama

V Saúdské Arábii dojde k teroristickému útoku, při kterém zemřou desítky zaměstnanců ropné společnosti. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým, vedený energickým agentem Ronaldem Fleurym. Na vyšetření celé události mají pouze pět dní. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným teroristům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tato teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (619)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Řemeslo výtečné, Berg má akci v malíku, byť to všechno působí tak vypulírovaně, až je to neosobité. Schematismus ve vidění světa se dá unést, je cítit, jak moc se scénárista snažil o plastické vidění problému. Ne že by se to úplně povedlo, celkové vyznění ve stylu "všichni máme rodiny a máme je rádi, takže jsme jen lidi" příjemně otupuje závěrečná pointa. Nevím, jestli to chytře cynické vyznění chtěli tvůrci na poslední chvíli tlumit, volbu hudby jsem vážně nepochopil. Díky hereckým výkonům a opravdu frenetickým a nabušeným posledním dvaceti minutám se Království určitě vyplatí... Zvládnutá žánrovka, ale do brilance Manna či Scotta Peteru Bergovi ještě chybí značná dávka osobitosti. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tak mám pocit, že hochům z Moviezone promítali úplně jiný film než mně. Jen tak si vysvětluji, že někdo tenhle povrchní, klišovitý a před vlastním názorem ustrašený film může vynášet do nebe. Království se drží klasického schématu a klišé (neuspokojivého) kriminálního thrileru, na Araby se dívá s blahosklonným americkým povýšenectvím (všichni ale nejsou zlí - to bude asi to chytré nazírání na danou problematiku - viz komentáře imfa nebo MrHlada) a Saudskou Arábii pouze využívá jako exotickou lokaci, kde může detektivní pátrání vyvrcholit nějakou pořádnou přestřelkou. Uznávám, že Berg točit umí. Jenže jeho (nikterak osobitý) styl se hodí spíš do neškodné žánrové podívané, než do ambiciózního snímku, který by se měl snažít zachytit svět, v kterém žijeme. P.S. Poslední dvě věty po trapném závěru trošku zlepšují dojem. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Modlím se, aby to nebyl nový filmařský trend a napadá mě otázka: "Opravdu si odteď budou všichni neúspěšně hrát na druhého Paula Greengrasse?". Z duše mi mluví slova jednoho zámořského filmového kritika, který napsal, že si Berg k obsluze kamery přizval "permanentně tančící opici". I ve statických záběrech chaotické švenkování kamerou ze strany na stranu, nahoru a dolů, které, sedíc zhruba 10 m před velkým plátnem, vedlo k bolení očí a po půlhodině získání pocitu, že by nějakej Kinedryl opravdu bodnul. Greengrassovi je tenhle filmařský způsob vlastní, dokonale zmáknutý a Bourneovi dodal zajímavý šmrnc. Ale ve Vašem případě, Petere Bergu, bylo to skutečně nutné? Protože jinak herci v čele s charismatických Foxxem byli znamenití, saudskoarabské reálie fantastické a závěrečná akce místy dechberoucí. Jestli Berg nabyl přesvědčení, že svým pseudodokumentaristickým přístupem s kamerou "utrženou ze řetězu" dokáže diváka více vtáhnout do děje, tak v mém případě se to totálně minulo účinkem. Velkým kladem budiž dvě poslední vyřčené věty filmu - prostinké a přitom tak výstižné pojmenování nikdy ne(s)končícího boje mezi západním světem a tím islámským!! Mimochodem, poprvé v životě jsem zažil, že jsem v celém kinosále seděl ÚPLNĚ SÁM. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Tohle že má být film roku anebo aspoň zdařilý Bergův pokus o přestoupení z žánrových zábavných podívaných k filmům, které se snaži něco řict? To možná tak pro ty, kteři se nechají oklamat stylisticky působivým filmem, jemuž se nedá upřit, že Berg má opravdu nakoukáno a sleduje současné moderní trendy, kdy si tu bere greengrassovskou roztřepanou kameru navozující hrdinů(v) stav mysli, támhle se zase co do efektivnosti inspiroval CSI a závěrečnou řež inscenuje jako něco mezi Černým jestřábem sestřeleným a Miami vice, ale to vše použivá k tomu, aby zakryl fakt, že prostě není dobrý vypravěč._____ Proč jsme otravováni odporně kýčovitými výjevy s malými dětmi a silným černým chlapákem Jamie Foxxem, když se to do toho filmu nehodí, proč celá vyšetřovací hodinka, jejíž potěšení má pramenit z oddalovaného, má na celý film tak ploché postavy a proč proboha je nám silně pravicově zaměřená rétorika filmu tolik mlácena ohlavu, aby to i ten poslední Daniel Zeman z Otrokovic pochopil? Film, který by byl možná snesitelnou žánrovou podívanou, kdyby se nesnažil cokoliv sdělovat o aktuálních problémech ve videoklipovité, pro teenagery naprosto ideální formě, navíc není schopný při využivání stylistických prostředků z let minulých dosáhnout stejného efektu jako díla, z kterých čerpá - roztřesená kamera nezpůsobuje fyzický stav i divákovi a maximálně mate v prostoru (to jsme u Bournea neměli ani v jednom díle), závěrečná acke oproti tomu by chtěla být realisticky omračující jako v připadě Miami Vice, ale zatímco by spoléhala na zvukové efekty a dosáhla by tak plastičnosti, musí ji pomáhat mimochodem výborná hudba, atd.._____ Zatímco v Krvavém diamantu jsme měli tŕi postavy, u kterých jsme si mohli vybrat, či optikou se na problematiku budeme dívat a přeslazený závěr byl opodstatnitelný vzhledem k tomu, že se změnila optika vyprávění z pohledu jedné postavy na druhou, v Království máme skrumáž postaviček, kterým nejde upřít, že je hrají herci kvalitně, i když je to většinou jenom figurkaření, ale závěrečné opodstatnění předchozích dvou hodin a ústřední motivace, odhalená až na konec, dělá z filmu jenom nabubřelou a jednoduchou westernovku pro pravičáky. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Staré klingonské príslovie hovorí : Ak uplácaš z hovna umelecké dielo, bude to estetika, ale smrdieť neprestane. Zlí Arabi vyhodili do vzduchu piknikujúcich Nevinných Američanov a preto musia prísť štyria americkí Hrdinovia aby za pomoci Dobrých Arabov zlikvidovali Zlých Arabov. Áno, takto zjednodušene Kingdom pôsobí. Bez ohľadu na to, že i mňa rozčuľuje moderný trend ručnej epileptickej kamery, musím uznať že Berg je fajn remeselník, bohužiaľ sa snaží podať politicky nekorektnú tému politicky korektnou formou. Každopádne je fajn, že sa tu už objavujú aj Dobrí Arabi , hoci sú to len tí, ktorí si uvedomujú, že americká národná bezpečnosť závisí od pravidelných dodávok Saudskej ropy. Tí čo to nejak nechcú pochopiť, resp. nechcú pochopiť, prečo má profitovať z nerastného bohatstva kráľovstva len malá časť obyvateľstva a cudzí národ sú samozrejme Zlí Arabi . Ja už chcem konečne vidieť film, ktorý rozoberá nezjednodušujúcim prístupom príčiny terorizmu , nie jeho následky a ukáže obom stranám rovnako, že bez vzájomnej tolerancie a úcty všetkých majoritných kultúr to táto planéta môže zabaliť. Veta na konci by bola fajn keby sa nedala chápať dvojako. A síce, že v lepšom prípade sme rovnakí, v tom horšom že to neprestane kým jedna strana definitívne nevyzabíja druhú. 4/10 najmä za výborné titulky ()

Galerie (28)

Zajímavosti (25)

  • Palác princa Saudskej Arábie vo filme stvárnil luxusný hotel Emirates Palace v Abú Zabí. (Real Tom Hardy)
  • Do kin doručen jako „Sand Trap.“ (HellFire)

Související novinky

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Foxx se šťourá v rasových vraždách

Foxx se šťourá v rasových vraždách

30.10.2007

Jamie Foxx se ožehavých témat neleká. Po vyšetřování bombových útoků na Blízkém Východě se opět spojí se scenáristou Království Mattem Carnahanem, aby se tentokrát popasoval s rasovými problémy.… (více)

Reklama

Reklama