Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jigsaw i jeho učednice Amanda jsou mrtví. Dva ostřílení agenti FBI, agent Strahm a agent Perez, uslyší o vraždě detektiva Kerryho a pomáhají detektivu Hoffmanovi vyřešit, co zůstalo z Jigsawovy poslední hry. Ale velitel útvaru rychlého nasazení Rigg byl sám zatažen do vražedné hry a má jen hodinu a půl na to, aby zvítězil nad řadou zvrácených a hrůzných nástrah a zachránil starého přítele i sebe před strašlivým koncem. (Filmbox)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (564)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Opět krvavý jako předchozí díl. Nejlepší je začátek filmu, kdy probíhá pitva Jigsawa. Příběhově to je trochu složitější, ale divák se v pohodě ve filmu orientuje. Pasti jsou dost krvavé. Film má výborné flashbacky ukazující Jigsawa v minulosti. Hudba skvělá. Zajímavostí tohoto dílu je, že se film odehrává v době třetího dílu, což divák pochopí na konci filmu. Velkým překvapením na konci filmu pro mě bylo, že se kromě Amandy, která byla věrnou spolupachatelkou Jigsawa stal další komplic detektiv Hoffman. Hodnotím 94% = ***** ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Mám rád jedničku. Docela dobře snáším i dvojku. Upřímně nesnáším trojku. Čtyřka se mi dostala do rukou až teď, před premiérou pětky... mno. Začneme pitvou Jigsawa, která je kromě své nevěrohodnosti především zbytečná/samoúčelná. Obsah kazety vyloudí úsměv (ano, ono opravdu zazní, že Jigsaw nedá pokoj ani po smrti!) a následně nás vrhne do první "pastičkové scény". Protože tvůrci už sami pravděpodobně spoléhají na zdegenerovanost svého obecenstva, nenásleduje klasický prolog v podobě důvodů uvěznění a principu pasti, nýbrž jen krátká krvavá šou mezi chlápkama, která není preventivně ani zakončená (mami, on ho bouchal kladivem do hlavy!) Opět střih, a jsme na místě pastičky z dílu předchozího, koukajíc na zbytky fízlačky, které mašina vyrvala žebra z těla. A taky smutně zoufalou tupost scenáristů, rvoucím přítomným postavám do úst sračkovitá klišé kalibru protipancéřového. To je ale nářez, že jo? (Mami, proč nám ukazujou tu paní?) Pokud pomineme samozřejmost, s jakou Jigsaw a spol. dokáží vždy budovat složitá zařízení, fungující přesně a nezastavitelně, a s jakou vždy ví i ty nejjemnější detaily o životech svých obětí, včetně natolik vymakaných psychologických profilů, aby odhadli každičký jejich krůček i v extrémně stresových, nepřehledných situacích, zůstávají důvody na tom samém bodě - Jigsaw je prostě magor, s touhou činit se bohem pokory, bolesti a vykoupení jiných. A má nudný, opatrně v průběhu pokračování odhalovaný, ryze schematický životopis. Flashbackovitá přehlídka mordů, dokreslující věci z dílů minulých a neustále něco/někoho/někomu vysvětlující, snažící se dát všemu jakousi pochybnou logiku, z něj opravdu charismatickou, nebo nedej bože zajímavou thrillerovou postavu neudělají. Jen spolehlivě rozmělňují tehdy čerstvou krev moderního thrilleru. Ono vůbec pro všechny další díly Saw platí pravidlo, že nejsou samostatně obstojnými produkty. Promlouvají formou updatu, něco jako "stáhněte si ke svému Saw nejnovější pack přídavných služeb, dostanete pár nových pastiček, uvidíte pár scének z dílů předchozích, přihodíme i pár screenshotů mrtvol a jako bonus vám dáme ruční pilku s Jigsawovým podpisem!!!" (Mami, proč teď říkají, že je to takhle, když ten pán minule říkal, že je to takhle?) Zpět ke čtyřce. Trošku předběhnu a rovnou vybalím její klady - netrvá dlouho a její zápletka je natolik překombinovaná, že nestihne výrazněji nudit. To je vše. Postavy jsou zajímavé asi jako smrk po ročním pobytu v lesích, což spočívá především v jejich bleskurychlém představení a instantní likvidaci (nepoznáš a zapomeneš). Ano, oběti strašlivě řvou a strašlivě umírají. Krev cáká na všechny strany, končetiny létají, kovové nástroje trhají, řezají, bodají a drtí ostošest. Fatálně bezvýznamné "hlavní" postavičky běhají a v lepším případě tápou, aby mohli diváka potěšit svými tuctovými domněnkami, v horším případě rovněž umírají. Bolestivou smrt tudíž mohu nazvat jediným magnetem série, jelikož u některých scén se pořád dají přivírat oči... technicky fungují, působí naturalisticky. Ve výsledné ultrakombinatorice smrti a utrpení se člověk naštěstí nevěnuje faktu, že celému zdejšímu univerzu chybí logika. Rozstřílí diváka další dávkou množin, rovnic a souvislostí a uhání k dalšímu dílu. Technická stránka je OK. Sice už jsme ty cool tmavé filtry, videoklipovitý střih, skákající kameru a všeobecné pošmourno viděli asi tisíckrát, ale nasnímáno je to řemeslně slušně. Pokud to shrnu, čtvrtý Saw je překombinovaný, brutální, pod povrchem (byť jen kousíček!) prázdný a tupý, hezky vypadající a zcela zbytečný. A očekávatelné kroky tvůrců beze zbytku přišly. Saw je průser. Nicméně, komu se líbila trojka, bude se mu asi líbit i čtyřka, stejně jako tomu, kdo čeká jen klipovitou přehlídku drastických mordů. () (méně) (více)

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Po dvou slabých odvarech přišlo příjemné překvapení. Ve čtyřce se tým táhnoucí sérii SAW rozhodl kromě tradiční porce videoklipařsky estetizované vynalézavé brutality i razantně rozvinout mytologii série a zavádí nás ke kořenům legendy (zrod Jigsawa i jeho trademarků jako klaunských figurín a prasečích masek), propojujíce zároveň všechny díly. Je to sice tradičně zmatené, překombinované a všechno to tu už bylo, ale aspoň je na co koukat a díky (někdy až moc) svižnému tempu to rychle uteče. A člověk si tu dosyta užije charizma Tobina Bella, paradoxně dostávajícího největší prostor po smrti jeho postavy. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Budu rád, když tu kazetu znovu najdou a celá série bude pokračovat, ale nejsem si jistý zda to má nějaký smysl. Snaha a nutnost série Saw překvapit v posledních vteřinách závěrem je jasně patrná už na začátku, ale v tomto díle to poprvé vyšlo poměrně na prázdno. Snímku to nedodá "kouzlo" jako v minulých dílech a spíše ho to ještě více sráží. Smrti jsou fajn, i když se tu nenajde tentokrát, žádná opravdu grandiózní, na kterou by se pan sadista rád díval stále dokola. Docela by mě zajímalo, co kdyby někdo takový existoval a vážně by "normální" lidi takto trestal a nechal je vybrat. Bylo by to špatně? Když by si to zasloužili? Na další díl se těším o něco méně a bojím se toho, že "postava" z konce nebude mít potřebné charizma ani hlas na to, aby pokračování mělo aspoň průměrnou kvalitu. nejhorší díl série, který nebýt konce nemusel být tak podprůměrný. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Další díl série hororů se vrací ke starému zavedenému schématu smrtící hry, kterou se svými oběťmi hraje Jigsaw. I když je hlavní strůjce zla již mrtev, zanechal po sobě jeden ze svých herních plánů, který do své partie vtáhne velitele zásahové jednotky, která labyrint vyšetřuje. Smrtící mechanismus se tak samovolně dává do pohybu a žádá si krvavé fanty. Opakovaný vtip přestává být vtipem a tvůrcům to prostě nestačí a točí nesmyslně další a další pokračování, která jsou přes veškerou snahu jen nastavovanou kaší bez chuti. Nápady docházejí, a tak čtvrtý díl patří k těm nejslabším dílům z celé série. Tvůrci zpočátku zajímavé série by si měli uvědomit, že odejít včas je důstojné a je to nejlepší možné řešení pro upadající úroveň série. 40% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Film byl natočen za 32 dnů. (Elisebah)

Související novinky

Další Nezvratný osud od tvůrců Saw?

Další Nezvratný osud od tvůrců Saw?

14.01.2019

Studio New Line se rozhodlo oživit svoji brutální hororovou sérii Nezvratný osud, najalo přitom scenáristy posledních několika Saw Patricka Meltona a Marcuse Dunstana. Předchozích pět snímků… (více)

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Leprechaun se možná vrátí

Leprechaun se možná vrátí

15.08.2008

Všechny hororové ikony jsou už rozebrané a buď už jsou jejich remaky na světě, nebo se velmi brzy objeví. Hollywood je však stále línější a línější vymýšlet něco nového, takže přišla řada i na ty… (více)

Co se kde šustne

Co se kde šustne

21.02.2007

Ghost Rider láme v USA rekordy. Byl uveden v 3619 kinech a za pouhé 4 dny již stihl vydělat 51,5 miliónů dolarů. Tím hravě překonal dosavadní rekord v nejvyšším výdělku za sváteční víkend, který… (více)

Reklama

Reklama