Reklama

Reklama

Muž z oceli

  • USA Man of Steel (více)
Trailer 7
USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)

(více)

Videa (21)

Trailer 7

Recenze (2 384)

Matty 

všechny recenze uživatele

Novozákonním interpretacím byl otevřen již Donnerův film, nepřekvapuje tudíž, že Snyder využil poskytnutých financí a svého Supermana bez okolků pojal jako novodobý biblický epos. Apokalyptické finále, vzbuzující pocit, že se střetly dvě ideologie a dochází k destrukci celého světa, představuje jen nevyhnutelnou spektakulární tečkou za epickým příběhem, sledujícím postupně zrod Kal-Ela, Clarka Kenta a Supermana. Druhé dva vyprávěcí celky jsou promyšleně „rozbité“ četnými flashbacky (podobně jako celí Watchmen), které ozřejmováním nových skutečností a prohlubováním charakterů udržují naší pozornost (minimálně kvůli základní časoprostorové orientaci si musíme připomínat, odkud jsme do minulosti odskočili). Flashbacky kromě rytmizace vyprávění zároveň pomáhají vytěžit příběhový potenciál vedlejších postav, které také díky srozumitelným paralelám (Lois nemůže napsat pravdu o Supermanovi – Superman se nemůže chlubit svými schopnostmi) nejsou zcela zastíněné hlavním hrdinou. Nejvýraznějšího posunu se dočkala Lois Lane, jež představuje nejenom v rámci komiksových adaptací neobyčejně silnou ženskou hrdinku. V nejméně okázale (a pro mne i nejlepší) akční scéně filmu se sice nechává vést muže (nebo hlasem božím?), ale jinak rozhodně jenom tupě nečeká, co se jí přihodí a kdo ji zachrání a díky tomu, co ví, je její přítomnost dokonce podmínkou vítězství dobra nad zlem. Muž z oceli neříká mnoho nového (jistého rozpracování se dočkala pouze myšlenka Kryptonu, mimochodem gigerovsky nedesignovaného, jako „ideální“ platónské společnosti, kterou Superman coby „an American hero“ nakonec příznačně zavrhne ve prospěch americké demokracie), ale staré informace alespoň přeskupuje a distribuuje neotřelým způsobem. Podobně jako Batman začíná, podobně jako Skyfall, také Muž z oceli se vrací ke kořenům jednoho hrdinského mýtu, který se zároveň snaží – v možnostech žánru – konfrontovat s realitou. To se kromě pseudo-realistického indie stylu režie projevuje zejména ztrátou lehkosti předchozích filmů. Jistě, Superman je pořád borec, který umí létat a uzvedne školní autobus, ale nově při tom musí zatnout všechny svaly, zaskřípat zuby a pořádně se zpotit. Cavillův křečovitý výraz při náročných fyzických úkonech není nechtěně směšný díky tomu, že se filmu ona antická tragičnost skutečně dá věřit. Zásluhou hercům, kteří v něm hrají, zásluhou emocí, které vzbuzuje, zejména ale zásluhou patosu, za který se nestydí. Pro mne zatím blockbusterový vrchol letošního roku, skvěle svou upřímnou vážností vyvažující blbnutí Iron Mana a nerdů ze Star Treku. 85% Zajímavé komentáře: Arbiter, xxmartinxx, Lavran, ScarPoul, MrPierc ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Úvod na Kryptonu mi vyrazil dech a i dále bylo na co koukat. Superman dobrý, ale nejvíc na mě zapůsobil Russell Crowe. Vcelku komorní první půka byla fakt super a přeboostěné bitky na konci mi nevadily. Škoda že Clark nechodil na řecko-římské zápasy. Mohl dostat Zoda do kravaty mnohem dřív a ušetřit tak asi padesát mrakodrapů. Amy Adams mám jako herečku rád, ale na Lois se mi nehodila. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco avengerácké bijáky cílily na nerdy a vážní Batmani oslovovali široké publikum, které na komiksárny jinak nechodí, "Muž z oceli" představuje superhrdinský film, který zkouší jít cestou pro žánr zcela netypickou. Nový Superman je totiž pojatý jako chick flick. Vedle očekávaných záběrů, kde se fešácký hrdina promenuje nahoře bez, to naznačuje především vyprávění zaměřující se výhradně na vztahové motivy (rodina a kořeny hrdiny, ochranitelství, zodpovědnost a obětování se i vztah s Lois Lane začínající na bázi vzájemného respektu a přetvářející se do lásky). Příznačně samotná Lois Lane byla pojatá jako opravdu profesionální reportérka, takže tentokrát nemá podobu křehoučké krasavice čekající na záchranu, nýbrž coby aktivní a citově zaangažovaná postava představuje ideální identifikační figuru pro dnešní divačky. Cílení na ženské publikum pak definitivně stvrzuje zdejší podoba obvyklých blockbusterových záběrů, které mají cílovému publiku utvrdit adekvátnost jeho reakce vůči zobrazovanému dění. Zatímco v "Transformers" takto máme klučinu, který bitku velkých robotů nadšeně okomentuje výkřikem "Wow", v "Muži z oceli" příznačně najdeme řadu záběrů, kde Lois Lane a především vojanda Carrie Farris zasněně hledí na Supermana či přímo komentují jeho přitažlivost. V zásadě také vyprávění řazené nikoli chronologicky nýbrž tematicky a Snyderova estetika luxusních reklam, která každý záběr stylizuje tak, aby měl maximální emocionální dopad na diváky a aktivoval všechny jejich smysly, odpovídají zacílení na ženy, neboť komiksový příběh transformují do impresivní podívané útočící v prvé řadě na city. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Film náležící do kategorie Měnič neboli Tak trochu jiná realita. Jdete po filmu na záchod, berete za kliku a chcete, aby vaše paže dveře vyrvala z pantů a zahodila kilometr za sebe. Odjíždíte z kina autem a všechno, celý svět kolem je tak strašně pomalý, nudný a obyčejný, že šlapete na plyn celou vahou pravé nohy a doufáte, že na konci toho tunelu, co se před vámi utvořil, dostihnete Supermana... máte zkrátka chuť dělat nemožné věci... je to masakrózní podívaná: napřed obdivuhodnou mytologií opředená planeta Krypton, poté komorní pasáž Supermanova působení na Zemi a nakonec neuvěřitelná spektakulární digitální vybíjená, kdy se skutečně plní dětské představy o tom, co kdybych měl nekonečnou sílu, vzal protivníka a prohodil ho půlkou města... k tomu nebeský lord Hans Zimmer, skvělí herci, Superman Henry Cavill a 140ti minutové vytržení z reality tohoto světa, kdy se na konci musíte ujistit, že neopouštíte planetu Krypton, nýbrž místnost multikina. 225 miliónů dolarů(rozpočet)/620 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Praotec všech komiksových hrdinů se vrátil opět na stříbrná plátna a to jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít. Je skoro neuvěřitelné, že si to za těch 35 let v rámci 5ti (oficiálních) celovečerních filmů velký Kal-El rozdal na férovku pouze se dvěma protivníky: Lexem Luthorem a generálem Zodem (toho týpka s nehtama nepočítaje), a i tentokrát se Muž z oceli střetl právě s generálem Zodem. Co se celkového pojetí týče, tak se Snyder snažil co nejvíce připodobnit Supermana (a nebo také co nejvíce odlišit hlavně od Singera) Nolanovu TEMNÉMU rytíři, což dává smysl, když je Nolan oficiálně producentem i tohodle filmu. Snyder tak přináší, v rámci možností, realistického Supermana s nejrůznějšími slabinami a důrazem na jeho origin. Jelikož se jedná již o druhý start, vychází Goyer z éry osmdesátkových komiksů, což krásně rozepsal v podrobném článku IMF. Hrdina tedy není všemocný a má své limity, co se síly týče. Zod a jeho parta je tedy pro něj vynikající soupeř, protože všichni Kryptoňané mají na Zemi téměř totožné schopnosti, jde jen o to, jak je využít. Nyní už k akční stránce. Zkráceně řečeno se jedná o nejepičtější film minimálně tohoto roku. Vizuální efekty jsou na tak skvělé úrovni, že jsem si je vychutnával, jak nejlépe jsem mohl. S tím jsem však měl trošku problém. Jelikož je Superman rychlej jak blesk, tak i samotné honičky a pěstní souboje jsou jen těžko postřehnutelné a nedá se je zkrátka a dobře moc vychutnávat. Zde mi možná skvěle posloužila technologie 48 FPS, což by se tím pádem ještě zrychlilo, ovšem po zkušenosti s Hobbitem byly akční scény přehlednější. Přes toto všechno mi na filmu stále něco chybělo a opravdu nedokážu přesně říci co. Ačkoli Nolanův noir styl zbožňuji, Snyder zkrátka asi není až tak pilný řemeslník. Nyní však nemluvím o akčních scénách, ale čistě o příběhu a jeho rozložení ve filmu, netvrdím však, že odvedl Goyer špatnou práci. Prostě mi to napoprvé tak nesedlo... EDIT : Bylo potřeba vidět film, kvůli objektivnímu hodnocení, ještě jednou. Tu jednu hvězdičku tomu přidám, protože takové akční scény jsem v žádným jiným filmu neviděl. Stále si však stojím za tím, Snyder zatím nedosáhl kvalit Nolana, ale už má blízko, a ne že by se o to nesnažil. Nový Superman je stejně noir jako trilogie Temného rytíře. 90%...[24.06.2013_Cinestar_Černý most] ()

Galerie (259)

Zajímavosti (86)

  • Pôvodne sa uvažovalo o pokračovaní filmu Superman sa vracia (2006), avšak plány sa zmenili a vytvoril sa reštart celej série. (Richyla)
  • V posledním dějství hraje poměrně významnou roli vesmírná loď pavoukovitého tvaru. Jeden z producentů Jon Peters měl také být producentem nakonec nezrealizovaného filmu "Superman Lives", pro jehož finále trval na tom, aby se hrdina utkal s obřím robotickým pavoukem. Peters produkoval i propadák Wild Wild West (1999), kde také proběhla bitva s velkým pavoukovitým strojem. Na různých místech lze dohledat slavnou historku, kterou o Petersovi a jeho posedlostí obřími filmovými pavouky opakovaně vyprávěl scenárista a režisér Kevin Smith. (Eterninox)

Související novinky

Superman: Legacy nabírá další herce

Superman: Legacy nabírá další herce

12.07.2023

Režisér James Gunn pokračuje v obsazování svého nadcházejícího snímku Superman: Legacy, v němž si hlavní role zahrají nedávno oznámení David Corenswet a Rachel Brosnahan. Ve filmu, jenž má sloužit… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Reklama

Reklama