Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Letecký inženýr a majitel prosperující firmy Ted Crawford sleduje manželku Jennifer při schůzce s milencem. Když se žena později vrátí domů, Ted ji obejme, řekne jí, že ji miluje, a pak ji střelí do hlavy. Pečlivě zahladí stopy, vykoupe se a spálí své šaty. Mezitím dorazí policie. Ted pustí do domu pouze poručíka Roba Nunallyho a bez váhání se mu k vraždě přizná. Šokovaný detektiv pozná, že střelená je jeho milenka. Zatímco policie Teda zatýká, přivolaný lékař zjistí, že Jennifer ještě žije. Má však nevratně poškozený mozek, z bezvědomí se nikdy neprobere. Případem je pověřen ambiciózní mladý žalobce Willy Beachum, který zatím všechny případy vyhrál. Má vražednou zbraň i doznání. Zdánlivě jednoduchý případ se zkomplikuje, když Ted prohlásí, že je nevinen, a vzdá se obhájce. Vzápětí detektiv Flores oznámí, že Tedova pistole není vražednou zbraní. K dalšímu dramatickému zvratu dojde, když Ted prozradí, že detektiv byl milencem jeho ženy a on se přiznal jen proto, že se bál o život. Soudkyně je nucena výpověď označit za vynucenou, a tedy neplatnou. Na Willyho se zlobí nadřízený, protože se na případ špatně připravil. Zdá se, že Ted má jednání pevně v rukou a dosáhne osvobozujícího rozsudku... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (587)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

No vida. Ani se mi na to nechtělo, ale přítelkyně chtěla mermomocí do kina. A nakonec můžu říct přišel, viděl, spokojen. tedy ne že bych neměl výhrady k oné údajně dokonalé vraždě, logických děr není právě pomálu, už jen jak mohl Crawford předpokládat, že k případu přijde právě Nunally. Potom taky se mi nezdá filmový výklad zásady ne bis in idem, ale nejsem znalec amerického trestního práva, tak budiž. Co se mi však velice líbilo, byly charaktery ve filmu. Ani ne tak Crawford jako především Beachum, krásný prototyp namachrovaného zmrda, který si myslí, že mu patří svět a potřebuje pořádně přes držku. I jeho přerod v člověka, který chce napravit svou chybu a dát průchod spravedlnosti, je dobrý. Taky mě potěšilo vyústění jeho románku s potenciální nadřízenou. Obával jsem se klasického sladkobolného zakončení ve stylu drahý, já ti vždycky věřila, ale sl. Gardnerová naštěstí zůstala svým (ne)charakterem v mezích, kam podle jeho průvodních projevů patřila. Takže děravá zápletka vs. dobře napsané postavy, celkem slušný výsledek. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Okamžik zlomu patří do mého oblíbeného žánru mrazivých thrillerů, které se inspirují v temné noir atmosféře. Sice nedosahuje kvalit legendárních klasik žánru, přesto patří k slušnému nadprůměru. Atmosféra je budována hudebním podbarvením, skvělou vizuální stránkou (jen pár scén se odehrává za normálního denního světla - většina však ve tmě, šeru, narušovaném jen světlem lamp či světlem pronikajícím skrze žaluzie nebo v kanceláři přesvícené zářivkami) a pomalým tempem vyprávění. Anthony Hopkinsovi mimochodem už asi hannibalskou nálepku nikdo neodpáře - natolik je opět ďábelský. Ryan Gosling mu pak zdatně sekunduje v postavě mladého arogantního právnického žraloka, kterého nový případ nakonec natolik pohltí, že se stane oním okamžikem zlomu v jeho dosavadním životě. Divácky atraktivní a inteligentní film, který nelze než vřele doporučit. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Nebýt slečny hrošice, nejspíše bych se k filmu ještě dlouho, ne-li vůbec, nedostal. Náleží jí tedy mé velké poděkování, jelikož se jedná o mimořádný film, nebál bych se říci z ranku Ďáblova advokáta, který mě nenudil ani minutu, ba co víc, napínal mě stále více a více až do samotného konce. Anthony Hopkins je jeden z nejlepších herců všech dob a mám ho asi nejraději z téhle doby před cca 10 lety a tady si to celé po hannibalovsku užíval a mladého kolouška Ryana Goslinga několikrát vyloženě ugriloval. Malinko mě zklamalo závěrečné rozuzlení, které mi v konečném důsledku přišlo celkem pitomé a ačkoliv jsem onen twist přímo v akci nepostřehl, nepřišlo mi to ani náhodou tak bombové, jako například to v Prestige. Ovšem je to parádně natočené, svižné a dobře se na to kouká a mně to rozhodně stačí k velké spokojenosti, ačkoliv už jsem určitě viděl i lepší filmy na podobné téma. I ty výše zmíněné. PS : potěšila i mladičká a tehdy neznámá Zoe Kazan. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Gosling je fešák. Anthony mě pořád ještě dokáže vystrašit k smrti. Hoblit točí pořád stejně hezké obrázky bez výraznější hloubky. Scenárista vymyslel o polední pauze hrozně vychytanou fintu, ale už nevěděl jak jí rozepsat do dvouhodinového scénáře a tak musím tyhle drobnosti lovit ve filmovém soudním spisu, který se tváří o dvě ligy zábavněji a chytřeji, než mu přisluší. Nenechte se zlákat obalem a radši zabrouzdejte včerejší černou kronikou. Čeká vás víc vzrušení než v kině. (50%) ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Slušný právnický thriller, který ale rychle upadá v zapomnění, protože nenabízí nic zvláštního. Scény konfrontace Hopkinse s Goslingem jsou vynikající, zbytek pak už bohužel působí trochu jako vata. Celkově tedy silné tři hvězdičky především za zajímavou postavu Hopkinsova vraha, který si patřičně užívá bezmoc obžaloby. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (11)

  • Kinetické objekty se skleněnými kuličkami jsou návrhy nizozemského umělce Marka Bischofa. (MeanWhile)

Reklama

Reklama