Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta mladých filmařů natáčí nízkorozpočtový hororový film. Je již pozdě večer, a tak štáb i herci začínají být unavení. Zaručeně je však probudí zpráva z rádia o tom, že mrtví nezůstávají mrtvými. Někteří skeptičtí herci však těmto nesmyslům nevěří, a tak se unavení vydávají domů. Štáb pro dnešek ukončí natáčení a vydá se také zpět do civilizace. Filmaři zjistí, že je situace vážná až tehdy, když je na silnici překvapí šerif. Ten však není mrtvý ani živý. Tímto Deník mrtvých začíná... (jamesjimbo)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (462)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Romerově nejnovějšímu kousku se nedá upřít hravost, s jakou mixuje zombíky, Kieslowského Amatéra a De Palmovo Redacted (vzhledem ke stejné době vzniku bude podobnost s druhým snímkem nejspíš čistě náhodná). Po stránce emocionální mě ale Diary of the Dead dost míjí, protože mi chybí dojem autentičnosti klasiky Blair Witch, případně z poslední doby Cloverfield či [Rec]. Uznávám, že Diary je sofistikovanější a ambicióznější než zmíněné filmy, dá se o něm dlouhosáhle diskutovat a rozebírat ho, ale bohužel jsem se zas tolik nebavil. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nevím, nevím.. Dialogy mají mnohdy až absurdní ráz, atmosféra prakticky žádná, chování postav je s ohledem k situacím minimálně bizardní. Rozhodně jsem se k nim nikterak nedostal, bylo mi jedno, ve kterém pořadí budou odpadat. Newyorský rodák George Andrew Romero si nedávno našel čerstvou generaci svých uctívačů (i díky remaku Dawn of the Dead svého klasického zombie hororu od Zacka Snydera) a přesně vím o pár známých, kteří se nad tímhle budou tetelit blahem. Diváci masakrózních „hororů“ ale musí být zklamáni. Hrdinové (banda nesympatických studentů) nebudou čelit pouze dotírajícím nemrtvým, ale i pochybnostem o budoucnosti lidské rasy. Nervní kamera měla dodat na působivosti, dnes dost četné využívání (Cloverfield) se ale u mě míjelo účinkem, navíc celá hra na realitu se kapánek tře se zdravým rozumem. Zajímavé jsou přesto otázky, kladené k zaoceánské paranoii v otázce vzrůstajícího vlivu médií. Tady bych mohl vyprávět.. Jednotlivé mordy, oddělující nenapínavou dějovou linku, jsou víceméně nenápadité, bez jiskry, i když tu a tam okořeněné vtipnou tečkou (hluchý amenita nejprve s dynamitem, následně s kosou). Filmoví velikáni Stephen King, Quentin Tarantino nebo Guillermo del Toro jsou navíc využiti pouze hlasově!! ** až ***, tak si vyberte!! Zklamání to jest rozhodně!! ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Co mělo tohle proboha znamenat?! Chudák Romero to na starý kolena dotáhl do totálních .. ehm, totálního bahna kinematografie, ve kterém se naprosto neorientuje. Naštěstí je s čím srovnávat a tím je španělský REC, se kterým se tohle nemůže v ničem naprosto rovnat. Použití dokumentární kamery naprosto selhává, vůbec to nevypadá jako amatérská kamera (asi je moc profesionální ...), akorát je občas mírně roztřesená. Tím vůbec diváka do filmu nedostává a netlačí ho na pozici "jsem v tom", ale naopak jej od filmu a dění oddaluje ve smyslu "ať s tím pořád necukaj!". Ve filmu se neděje v podstatě naprosto nic, herecké výkony otřesné, děj šílený, scénář nulový, gore minimální (na dnešní poměry a možnosti v tomto ohledu odpad), akce špatná. Celé to vypadá jako amatérský film mladých nadšenců na Fakultě filmových umění, ale ne proboha film mnoholetého profesionála, který stanovil "zombies téma" jako kult horroru ... I toho filosofování je pramálo. Je fakt, že pár dobrých myšlenek postavy z pusy vypustí, ale to je vše. Opravdu strašné, nejhorší Romero jednoznačně ... ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to konečně skouknul a opravdu mě udivuje místní nízké hodnocení. Vypadá to, že tento film zůstává tak nějak nepochopen, nebo nevím, čím to je. Taky nechápu, proč by mělo Diary of the Dead ubližovat to, že je podobný dalším dvěma snímkům, které vznikly téměř současně. Jen proto, že jste tento viděli až jako poslední, neznamená, že je to jen nějaké napodobování. A navíc, S filmem [Rec], bych to rozhodně nesrovnával, protože každé je o něčem jiném. A Cloverfield, no s tim už tuplem ne. A teď něco k samotnému filmu. Film má působit a působí velice autenticky, tudíž nechápu argument o hercích, kteří špatně hrají. Oni přece nemají nic hrát. Chtěl bych vás vidět v jejich situaci. Masky a efekty jsou zcela jistě na vysoké úrovni. Děj je docela zajímavý, jen je zde možná až příliš dialogů. Občas se zde sice objeví nějaké to slabší místečko, či nějaká menší nelogičnost, ale to vůbec nevadí. Romero rozhodně splnil má očekávání. S hodnocením však trochu váhám. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Netušil som, čo čakať, keďže šlo o moje prvé stretnutie s Romerom. Zo začiatku to bolo zdĺhavé, a vďaka found footage forme ma to len viac nudilo. Lenže po chvíli sa to rozbehlo, a s pribúdajúcimi minútami stále milšie prekvapený. Je známe, že Romero používa tému zombies ako kritiku spoločnosti, no že sa bude jednať o morálnu polemiku podanú tak, že skutočne prinúti diváka sa nad tým všetkým zamyslieť, som nečakal.Prekvapili ma aj niektorý herci, mj. Michelle Morgan a Scott Wentworth. Celkový výsledok je stále v priemere, ale lepšom. Silné 3*. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Eliot (Joe Dinicol) má ve filmu zbraň Mossberg 590 ráže 12 Gauge. (dc125)
  • Dokument uvnitř filmu se nazývá "The Death of Death". To je také název čtyřdílné minisérie od stejného režiséra. (Musak)
  • Sám režisér si zahral jedného z policajtov v televízii. (MetalMesiah)

Související novinky

Nemrtvý, kam se podíváš

Nemrtvý, kam se podíváš

08.10.2008

Chodící shnilotiny jsou pořád v kurzu. Máme pro vás tři projekty, které se zombíky jen hemží. Táta Romero chystá další mozkově-střevní hostinu, Woody Harrelson se musí probojovat skrz Zombieland a 28… (více)

Reklama

Reklama