Režie:
Robert RedfordScénář:
Matthew Michael CarnahanKamera:
Philippe RousselotHudba:
Mark IshamHrají:
Tom Cruise, Meryl Streep, Robert Redford, Peter Berg, Michael Peña, Derek Luke, Kevin Dunn, Paula Rhodes, Andrew Garfield, Christopher Carley, Josh Zuckerman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V tomto působivém filmu se idealistický profesor (Robert Redford) pokouší přesvědčit svého studenta (Andrew Garfield), aby v životě udělal něco důležitého, zatímco charismatický senátor (Tom Cruise) ve Washingtonu vysvětluje pochybující televizní reportérce (Meryl Streepová) novou válečnou strategii na Středním východě. Ve stejnou dobu se na druhém konci světa v Afghánistánu dva profesorovi bývalí studenti (Derek Luke a Michael Peña) ocitají za nepřátelskou linií a bojují tu nejen za svobodu, ale hlavně o své holé životy. Napětí roste a tito tři Američané si začnou navzájem měnit své životy zcela nepředstavitelným způsobem. (Cinemax)
(více)Videa (4)
Recenze (278)
Bál som sa politickej agitácie a dostal som inteligentný "politický pokec". Redford nerieši, skôr popisuje a glosuje a pozerá sa na vojnu očami viacerých zúčastnených, kde každý má tú trošku pravdy, čo samozrejme v konečnom dôsledku aj tak nič nerieši. Napriek neakčnosti má film spád a vonkoncom nenudí. Herci sú vynikajúci, dokonca aj scientológ zahral na výbornú!:) Prekvapujúco veľmi dobré... ()
Povedený film o hodnotách každého z nás v dnešní době. Je to vlastně taková sonda do našich duší. Je zkrátka vidět,že dnešní člověk opravdu prostě líný. Robert Redford zde představil vyšperkované dialogy, které ani chvilku nenudí,samozřejmě pomáhá přesunování děje každou chvíli na jednu z několika ústředních postav. Každá postava je zahrána s chutí a velmi věrohodně. Cruise jako senátor je patřičně slizký a populistický. Streep jako novinářka zkušená a chvílemi až dotěrná. Redford v roli učitele je lahůdka. A nakonec opravdoví hrdinové v boji, kteří si zaslouží obdiv každého z nás co si doma raději pustíme film než abychom se někam trmáceli bojovat za naše ideály. ()
Tři linie, které se navzájem dotýkají, ale k vyloženému prolnutí tu nedojde. Já jsem tenhle film vnímal jako společenskou kritiku a kritiku politickou. Bohužel z mého pohledu se povedla jen ta kritika společenská v podání Roberta Redforda a Andrewa Garfielda. Kritika politická v podání Cruise a Meryl Streep promrhala svůj potenciál. Čekal jsem agresivní novinářsko-politickou přestřelku, ale dostalo se mi vlažného rozhovoru, který sice měl svoje záblesky, ale celkově mě zklamal. Třetí linie, která první dvě jaksi zastřešovala a zachycovala příběh dvou vojáků, měla asi zahrát na citovou strunu, ale u mě se to nepovedlo. Škoda. Redford měl výtečný nápad, ale ta realizace pokulhává. 60% ()
„Došla mi munice“ Úsporný souboj silných argumentů, nad kterými máte možnost strávit při následné debatě spoustu hodin (a tenhle film jako jeden z mála nečeká, že výsledkem bude jednoznačné stanovisko). Robert Redford to má v hlavě srovnané a já mu za tu možnost děkuji a zároveň mu odpouštím podprahovou sugesci „Ať jdi hrdina, nebo zbabělec, pij kafe ze Starbucks!“. 80% Zajímavé komentáře: Douglas, imf, Nathalie, Faidra, Legas, Jordan, Aiax Lookass, mortak, curfew77, tuxie ()
Je to natočené tak trochu na sucho. Zdá se mi, že z příběhu příliš trčí, že autoři chtěli především sdělit své úvahy o účelnosti vedení amerických válek, o odpovědnosti politiků, stejně jako odpovědnosti všech Američanů za Svět. Tím vyprávění jako by chvílemi zadrhávalo, když nad příběhem převažují myšlenky, které je do něj zapotřebí nacpat. Ale i tak moc pěkný film. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (15)
- Práci režiséra si Robert Redford zkusil už posedmé, po Zaříkávači koní je to však teprve podruhé, co ve svém vlastním filmu také hraje. (Siriuss)
- Robert Redford se v komentáři k filmu zmiňuje o tom, že chtěl do snímku začlenit i kritiku moderní korporátní žurnalistiky, kterou vidí v ostrém kontrastu k staré žurnalistice, jejíž vrcholný moment spatřuje v chování novinářů kolem aféry Watergate a současně tento úpadek dává do souvislosti stále užšího propojování novinářské scény s velkými korporacemi, přičemž tento negativní zlom klade do období devadesátých let 20. století. (Tarmenel)
- Všechny tři dějové roviny filmu se odehrávají během jedné symbolické hodiny a tento symbol vyprchávajícího času je v různých scénách zdůrazňován buď fyzicky, nebo skrze postavy a má kulminovat v pomyslné vyprchání času, kdy si má divák odpovědět na otázky, které mu film předkládá ve finální scéně. (Tarmenel)
Reklama