Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 278)
S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky. ()
Silné drama, velmi dobře napsané, ale především brilantně zrežírované. Pod zde několikrát zmíněný myšlenkový přesah bych se podepsal, to dilema, které se v závěru od hlavní postavy přenese i na diváka, je působivé a ten poslední záběr, bože, to je dokonalost sama. A hlavně - celé to vyprávění má prostě ŠMRNC a je jedno, jestli jde o mrazivě drsnou scénu s pedofilem v 2.půlce filmu, nebo o pouhý dialog mezi dvěma protagonisty. Opravdu radost pohledět. A Casey Affleck? Artikuluje divně, působí divně, vypadá divně :o), ale všechno dohromady z něj dělá tuze zajímavou personu, ze které jsem nemohl odlepit zrak. Bene, do budoucna hraj tak jako v ´Hollywoodlandu´, přitom nadále rozvíjej svůj nepochybný režijní talent a mě nezbyde, než opakovat: "Těšilo mě. Velmi." ()
Kvalitní film na jeden večer. Není to oscarový velehit, ani film, který by se dal vidět dvacetkrát a pořád by člověk přicházel na něco nové. Je obyčejný, strohý, technicky jednoduchý a scénáristicky poměrně úderný, především pak v konkrétních momentkách. Zápletka však zase tak propracovaná není a lecos se dá z průběhu snímku odhadnout. Především pak Ed Harris přímo bije do ksichtu. Závěr nekatarzoval tak jak jsem čekal avšak logické vyústění má. Affleck je rozhodně lepší za kamerou, nežli před ní. A to myslím překvapilo nejednoho filmového fanouška. Už třeba proto, že se jedná o jeho režisérskou prvotinu. ()
Zneklidňující inteligentní thriller s provokativním námětem a ještě provokativnějším vyústěním, který staví proti sobě právo a spravedlnost, resp. trestní zákoník a morálku. Dokonce zkoumá hranice etického chování, když relativizuje pojmy dobra a zla. Jeho hrdinové nejsou černobílí a jsou navíc vystavení mezním situacím, které vyžadují opravdu zásadní a těžká rozhodnutí. Chytrý scénář přináší několik podstatných zvratů v pohledu na postavy a jejich počínání a dá se to film se dá sledovat nejen jako brilantní detektivka, ale i jako výborné psychologické drama. Navíc je film skvěle obsazený a profesionálně zrežírovaný i zahraný. S pěti hvězdičkami v tomhle případě nemám nejmenší problém. Celkový dojem: 95 %. ()
Brilantní kriminální drama s nečekaným přesahem. Affleck se vrátil ke svým kořenům - chudinská část Bostonu je vylíčena neskutečně přesvědčivě, včetně jednotlivých postav, které zde žijí, resp. přežívají. Herci jsou skvělí, včetně šťastně vybraných autentických "ksichtů", nejlepším pro mě ale zůstává Ed Harris - on prostě je životem omlácený polda před důchodem. Největším překvapením je opravdu citlivá, zároveň však pevná režie Bena Afflecka. Jeden by řekl, že se k takovému výkonu musí člověk propracovat. Bene, vyser se na hraní a toč! /DVD screener/ ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Celovečerný režisérsky debut Bena Afflecka. (HUMOOOO)
- Titus Welliver si musel nechať veľké fúzy, keďže sa stále podieľal na natáčaní filmu Deadwood (2004) v tom čase. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Bostone, Cambridge, Chelsea, Medford, Lynn, Quincy, Sherborn, Needham, Waltham a Winchester (Massachusetts, USA) a v Culver City (Kalifornia, USA). Obdobie natáčania trvalo od 19. mája do 6. augusta 2006. (Arsenal83)
Reklama