Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
Môj divácky zážitok bol slušný (rád si film pozriem znovu), ale objektívne nemôžem dať vyššie hodnotenie. Keanu Reeves nie je Russell Crowe. Chris Evans rozhodne nie je Guy Pearce. A David Ayer určite nie je Curtis Hanson. Akurát James Ellroy je James Ellroy. A to je tiež trochu problém, pretože kto videl L. A. - Prísne tajné, pre toho bude SK veľmi priehľadná a predvídateľná záležitosť plná klišé. Navyše ju veľmi kazí béčkovo prehrávajúci Forest Whitaker. Zo začiatku som mal problém s čudným strihom v dialógových scénach, potom som pochopil, že jeho účelom je čo najviac vytesniť afektujúceho Foresta z obrazu - pri jeho preslovoch je väčšinou záber na jeho oponenta, teda Reevesa. Toto Ayer hrubo nezvládol. Napriek všetkým výhradám ide o solídnu kriminálku s štedrou porciou patrične brutálnej akcie a šťavnatých dialógov. ()
Stokrát omletá story o drsňákovi, který se nakonec pochlapí a vše vezme statečně do svých rukou, neboť si konečně uvědomí, že dělá správnou věc. Je to sice parádně klišoidní výblitek, nicméně režisér to ví a my víme že to režisér ví. Akce je hodně drsná - alespoň že tak. Reeves je jako "punk" s černou károu překvapivě solidní a Whitaker neskutečný. Zakopané mrtvoly a střelba do obličeje jsou příjemnými bonusy navíc. Konec je jasný tak po třiceti minutách. ()
"Jsme policie. Můžem si dělat, co sakra chceme. Nesejde na tom, co se opravdu stalo, ale jak to sepíšem." - "A co pravda?" - "Co s ní?" L.A. Přísně tajné se potkává s Training Day. Ellroyova předloha v Ayerově režii rovná se scenáristicky i režijně nepřekvapivý, ale krásně plnotučný žánrový kousek (za směšných 20 mega) ze současného L.A. o zkorumpovaných fízlech s vlastní morálkou i způsobem nastolovaní spravedlnosti/řešení případů. S výborným Reevesem v roli poldy, co rád střílí lumpy. ()
David Ayer pochopil, že jako autor scénářů se vyšťavil už při Training day, tudíž mu dobře poradila prozřetelnost podat si ruku s klasikem neo-noiru Jamesem Ellroyem. Výsledek sice není nikterak ohromující, tradiční děj o polepšeném policajtovi-hajzlovi nepřinese nic nového, formálně režisér taky nikterak neválí, ale atmosféra okrajových čtvrtí L.A. z toho doslova kape a živelnost, s jakou se filmem prohání Keanu Reeves je neskutečná. Zaťatý, nasraný výraz umanutého buldoka mu parádně sedne a divák společně s ním dělá nekompromisní zářezy do pažby, kterých je opravdu nemálo. Nejlepší Ayerův film, ale počtvrté už mu ty negry, zkorumpované poldy a temné drsňáky nesežeru. ()
"I kdybych rozlišoval, jestli jsou darebáci černí, žlutí, nebo hnědí, stejně bych je zastřelil. Kdyby byli bílí, tak bych je odvezl domů a proč? Protože jsem rasista." Tak tomu říkám názor, se kterým se dá pouze souhlasit ... tedy když jste bílý detektiv a práce vám už trošku leze na mozek. Mě tedy detektiv Ludlow svým neskrývaným rasismem zaujal a taky mě zaujalo, kterak si jeho oddělení samo pere špinavé prádlo. Jinak to bylo jen zobrazení toho, kterak prorůstá organizovaný zločin do řad policie. A to je stejné v Los Angeles, v Londýně i v Plzni a mě už to moc nebaví. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (21)
- David Ayer nebyl v čase vzniku filmu příliš známý jako režisér, ale spíš jako scénárista úspěšných snímků jako Ponorka U-571 (2000), Rychle a zběsile (2001), Training Day (2001) nebo S.W.A.T - Jednotka rychlého nasazení (2003). (Rodriguez)
- Zvuk budíka, ku ktorému sa ráno Tom Ludlow (Kenu Reeves) zobúdza, je ten istý, ku ktorému sa ako Neo zobúdzal vo filme Matrix (1999). (Real Tom Hardy)
- Náklady na výrobu byly zhruba 20 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama