Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
Po filmoch Training day a Drsné časy s Ch. Baleom, prišiel režisér D.Ayer opäť s podobnou témou. Opäť rušné ulice a v nich nekompromisný K.Reeves. Aby som pravdu povedal, toho drsňaka som mu akosi počas celého filmu nevedel zožrať. Nepresvedčil ma. Zato F.Whitaker opäť potvrdil svoje kvality,možno až prestrelil. Po mizernej úlohe v Uhle pohľadu /na čo to bral?/ opäť úloha hodná jeho oscarových kvalít. Zaujme obsadenie vedľajších postáv, kde sa mihne Dr. House a Zucero zo seriálu Prison break. Slušné krimi, hoci o trošku slabšie ako jeho predchádzajúce kúsky, ale stojí za pozretie. Režisér by nabudúce mohol zmeniť tému, ale ak je to jediné čo mu ide, tak nech pritom ostane. 7/10. ()
Drsnej temnej krimi thriller, kterej se podobně jako Training day zajímá spíš o policii a její divný praktiky a dělá to fakt ve velkým stylu, hned od začátku film hodně navnadí parádní akcí v podání Keanu Reevese, kdy vystřílí jeden barák, pak to sice z týhle akční cesty mírně sejde, ale o to víc se přídá na atmosféře a na příběhu, kterej je víc než slušně propracovanej, i když né originální, krom toho jak Keanu, tak hlavně Forest Whitaker jsou naprosto parádní a obzvlášť u Whitakera bych se nebál mu udělit oscara za vedlejší roli, pak už stojí za zmínku jen Hugh dr. Barák Laurie, kterej ale tady nepřekročil stín výbornýho seriálovýho herce. Jinak ale hodně příjemný překvapení na poli krimi ()
Keanu Reeves coby oprstýnkovanej policejní drsňak Tommy Ludlow, co ráno po zazvonění budíku hnedle kontroluje pistoli, aby mohl dopadnout (lépe zastřelit) další grázly, co se prohání po losangeleských ulicích. David Ayer, sic jde ruku v ruce s moderními trendy, mu nabízí jen velmi tradiční děj o morálce v policejním světě a mě už zrovna nebavilo poslouchat tuhle lehce obehranou písničku. Těžkotonážní policejní buldoci se s ničím nepářou, přičemž nekompromisní Reeves je nejvýraznějším architektem nočních jatek. A sic to není žádný svatoušek, má tu smůlu, že stojí na špatném konci spletitého korupčního provazu. Tvůrci nabídnou několik skvostných akčních scén, žádné berličky a kravinky, prostě jen vystřílený zásobník a zkrvavený grázl padající k zemi. Ano, je pravda, že mě David Ayer před třemi lety neuspokojil svými Harsh Times, kde se rovněž snažil být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale v tomhle případě po druhém zhlédnutí nakonec čtvrtou hvězdu střelím. Už jen proto, jak tvůrci tyhle špinavé ulice znají, má to specifickou atmosféru, má to „osobní kouzlo“. Ale samozřejmě Michael Mann je Michael Mann!! ()
Temný, drsný, záporácký thriller s jednou z největších koncentrací všiváckých fízlů a současně hezky krvavá vyvražďovačka co jen potvrzuje, že Ayer tohle prostě umí a je to jeho parketa. Tyhle filmy moc můžu, sedím u nich ani se nehnu, viva nepřiměřený policejní násilí a cokoli nekorektní v týhle podělaný ufňukaný pohoršený době. ()
Drsný časy Toma Ludlowa. Detektiva, jehož buňky tankují vodku z lahviček a jehož zásobníky nikdy nezůstávají dlouho plné. Scénárista James Ellroy jej zasadil do jednoduchého příběhu, ve kterém jsou zkorumpované snad i tkaničky od bot. Do prostředí, které režisér David Ayer vykreslil znovu slušně, tvrdě a neúprosně. Keanu Reeves tu doslova žhne, Chris Evans působí spíše přizdisráčově, Forest Whitaker s přivřeným okem si po nevýrazné roli v Úhlu pohledu napravil pověst, od Hugha "Dr. House" Laurieho hlavně nečekejte žádný sarkasmus, už takhle se zaškatulkoval víc než dost. 100 minut poctivé filmařiny s dobrými herci, krvavými přestřelkami a dynamickým, nepříliš originálním scénářem. 20 miliónů dolarů(rozpočet)/55,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (20)
Zajímavosti (21)
- Scéna, v ktorej Grill (The Game) padne na gauč a hlavou rozbije sklo na ráme fotky, nebola v scenári. Telefónny zoznam, ktorým bol v rovnakej scéne udieraný, bol z peny. (Real Tom Hardy)
- Náklady na výrobu byly zhruba 20 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Keanu Reeves (Tom Ludlow) robil všetku akciu sám, bez kaskadéra. (Real Tom Hardy)
Reklama