Režie:
Marc ForsterKamera:
Roberto SchaeferHudba:
David ArnoldHrají:
Daniel Craig, Olga Kurylenko, Mathieu Amalric, Judi Dench, Giancarlo Giannini, Gemma Arterton, Jeffrey Wright, David Harbour, Jesper Christensen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Nekonečná pouť za spravedlností napříč celým světem tentokrát Jamese Bonda (Daniel Craig) svede dohromady s krásnou, ale prudkou Camille (Olga Kurylenková). Ta ho zavede k Dominicu Greenovi (Mathieu Amalric), bezcitnému obchodníkovi a hlavnímu šéfovi tajemné organizace Quantum. Když Bond odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout jeden z nejdůležitějších světových přírodních zdrojů, musí manévrovat v minovém poli plném zrady, podvodů a vražd tak, aby Quantum zastavil dřív, než bude pozdě! (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (1 667)
Tohle je.... James Bond. Naplno rozhodnutý se pomstít a najít své malé velké množství útěchy. Tohle je ten jediný agent, který má styl, i když neříká vše, co by mohl a ani neukazuje minimálně deset sekund na plátně značku svých hodinek. Nejde o film tradičního bondovského střihu, ale o akční jízdu, v které je Bond postavou, dobře oblečeno, perfektně vycvičenou a s chutí se pomstít. Jistě, příběh by mohl být "trochu jiný" (méně strohý, propracovaný a mohl by dávat trochu více smysl... ale to možná přijde s dalším dílem;)), postavy by mohli mít lepší dialogy (někdy mluvili a přitom obsahově nic neříkali....), střih by se nemusel snažit "být jako v Bournovi" a ta opravdová Bond girl by mohla být hezčí (a ta druhá aspoň jednou nahá, když už je tak pěkně opálená). Bond se nemusí představovat, aby divák věděl, kdo je ten chlap v obleku, co právě zabil 3 strážné. Znáte jeho vkus na oblečení a víte, že nechodí do levných hotelů a to je přesně ten James Bond, jeho kouzlo a jeho síla. Chápu, proč se tenhle film mnoha lidem nelíbí, nečekali takovýhle směr, ale mě se líbí a baví mě a budu se opět těšit na dalšího agenta, který nosí drahé oblečení a (konečně) s ženami jenom spí. Už jen pro tu nejpůsobivější scénu v historii Jamese Bonda během opery Tosca, stojí za to naskočit do téhle jízdy a užít si ji naplno a bez zábran. "Co to piješ, Jamesi?" ()
Bond is running wild. Poctivý datadisk ke Casinu Royale, který zaostává právě ve schopnosti fungovat samostatně. Scénář se posouvá do klasičtější roviny, Jamesovo citové váhání zůstává věrohodné, v akci si bezmezně libuji a hlavně Daniel Craig ztrácí look divocha, který dostal povolení zabíjet a chová se jako slon v porcelánu. Bond totiž zabíjí pořád, ale se stylem, s elegancí a nutno říct, že i s určitým provinilým potěšením. Bondgirl (tedy ta klasická) je tu krátce, ale přesně tak, jak pamětníci chtějí, aby vystupovala. Krásná, lehce protivná, ale v důsledcích Jamesova smrtícího šarmu i bezmocná. To Camille je v Olžině podání rovnocenným partnerem, jakkoli až antické osudovosti Vesper nemůže už z principu dostát. A hlavní hrdina zůstává zdánlivě necitlivou mašinou, která neustoupí ani o krok. Při projekci krátce po zhlédnutí předchozích eskapád Quantu v motivaci či uvěřitelnosti záporáků postupně dochází dech, ale tváří v tvář scénám jako vražedně sestříhaná rakouská hra kočky s myší nezaostane o moc. ()
Brilantní. Do kina jsem po celkem vlažných recenzích šel s pocitem, že uvidím další průměrný příběh o agentu 007. Mé obavy se ale nevyplnili a v kině jsem měl možnost shlédnout pro mě jeden z nejlepších dílů od dob Seana Conneryho. Daniel Craig je opravdu Mr. Bond. Britský elegán - nástupce Pierce Brosnana, který mě osobně v jeho posledních filmech připadal, že jeho hlavním úkolem je každých 5 minut se světácky uculit do kamery. Daniel Craig vytvořil úplně nový rozměr Bondovských sérií, který mi opravdu sedí a na kterýkoliv další film usedávám do křesla v kině. Za zmínku určitě stojí i překrásná Olga Kurylenko, která ale nedostala ve filmu tolik prostoru. Výborný je rovněž scénář. Je skvěle napsaný a filmová stopáž 106 minut uteče jako voda. Nudit se tedy rozhodně nebudete. Jestli se o nějakém filmu dá říct, že je podhodnocený pak právě tento. Hodnocení kolem 70% je neskutečně málo za takovouto stylovou podívanou. 95%. A Bond Song? Excelentní.... ()
Narace se vyprázdňuje spolu s Bondovým nitrem, ze série se stává definitivně seriál... QUANTUM OF SOLACE je vrcholnou ukázkou "kinematografie atrakcí". A nebo, ještě lépe - prvním krokem "kinematografie abstrakcí". Víc se nesluší na poli komentáře vyzrazovat, protože potěšení pramení především z přijetí konceptu a obeznámeností s bondovskou mytologií: http://hobituvblog.blogspot.com/2008/11/quantum-of-critique.html ()
Ako tak citam okolite komentare, mozem sa povazovat za stastneho cloveka, kedze som od filmu dostal takmer vsetko, co som ocakaval (kvantifikovanie ci to bolo malo/vela nechavam na inych). Drobne skrabance sa najdu - titulna piesen velmi nevyrazna, postava Strawberry Fields vzhladom na dlhe roky pestovany image a trademark Bonda (nielen Goldfinger a On Her Majesty's Secret Service) v pochopeni akceptovatelna, aj ked pre ine ucely (zatial) zbytocna. Dalej vsak prevladaju iba pozitiva. Vyvoj Bondovej postavy, (t.j. jeho chlad a hlad po dolapeni zloduchov - vdaka comu vysiel napol v ustreti Bourneovmu "muzovi z ocele") mi prisiel vzhladom na udalosti v Casine Royale ako logicky a vdaka vybornej mojej malic...ehm Craigovi :-) aj dokonale presvedcivy. Sceny budujuce urcitu intimitu a nahlad do pozadia maju tu spravnu subtilnost a za prispenia Forsterovho sposobu nasnimania a kompozicie scen az pritazlivo "nezavisly" smrnc osudovosti. V nadvaznosti na samotny nazov filmu a jeho skutocny vyznam ma potom i zaver patricne emocie. Vtipky a narazky na Bondov v minulosti vystavany vesmir funguju, rovnako ako aj popieranie a obchadzanie zazitych trademarkov - dokazom oboch nech je napriklad vyborne pointovane vysvetlenie mena/skratky Bondovej nadriadenej "M" :-) . Akcne sekvencie vykazuju prvky "Bourne copy & paste", ale nevadilo mi to. Maju patricny svih, gradaciu a aj ten strih je v dnesnej dobe sekundovych zaberov zvladnutelny a k neprehladnosti ma daleko. Ukazkovym prikladom je cela sekvencie s operou Tosca. Jej vyvrcholenie s pararelnou montazou opera / Bondova akcia (mimochodom koniec opery takmer totozny s tym, ako Bond skoncuje so zloduchom) je synergiou Fosterovho pristupu k Bondovi - vlastny, osobity nahlad prostrednictvom zanrovych schem s urcitym presahom (resp. inak povedane, ohnutie klasickych zanrovych modelov). Pripomenulo mi to silnu nazorovu polarizaciu u Bong Joon-hovho korejskeho monster filmu Goemul, kde tiez nebolo zamerom zanrovy model naplnat, ale vyuzit ho pre reziserove potreby (i ked v pripade Goemul sa k nepochopeniu pridava i neznalost korejskej mentality i narodnej historie a sucasnej situacie). QoS mozno bez Casina nestoji tak uplne pevne na svojich nohach, ale to som od neho ani necakal. Dolezite pre mna je, ze spolu tvoria funkcny celok. 9/10 ()
Galerie (155)
Zajímavosti (69)
- Ve scénách, které vyžadovaly trochu kaskadérství za volantem, zaskakoval za Daniela Craiga (James Bond) bývalý profesionální závodník Ben Collins, který je hlavně známý jako jeden z představitelů tajemného závodníka Stiga v populární sérii Top Gear (od r. 2002). (Posheidon)
- Daniel Craig (James Bond) musel kvůli natáčení trénovat box, potápění i jízdu v závodním člunu. (-Marc-)
- Loď, kterou ukradne Bond (Daniel Craig) v přístavu v první části filmu, se jmenuje "Gardien des Etoiles" - strážce hvězd. (tomas.sulc.7)
Reklama