Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 532)
Andělé a démoni jsou hodně podobní na Šifru mistra leonarda, ale aspoň to něco málo odlišné, je dělá lepším a záživnějším filmem. Atmosféra je zde temnější a více vtahující, ovšem stále platí, že napětí a příjemné thrillerové chvění střídají nudné náboženské kydy a divácký zážitek je tak doslova jízdou po sinusoidě. Největším problémem je ještě před nevyrovnaností a pofiderní zápletkou béčková a samoúčelná koncepce, kdy Tom Hanks, jakožto chodící učebnice dějepisu, samozřejmě po boku se sličnou pomocnicí, řeší neřešitelné zpravidla díky tomu, že i při minimu vstupních informací se stoprocentně orientuje a klíčové informace mu crvnkají rovnou do nosu... Přesto mě však překvapilo, kolik z toho Howard dokázal vymáčknout, aniž by mě nudil, či znechutil. 6/10 ()
Je to stejně jako s knižními předlohami - Andělé a démoni jsou lepší než Da Vinciho kód. Díky Howardovi, který celý film natočil jako zběsilý závod s časem, díky Zimmerovi, jehož hudba byla skoro i vidět, jak byla výrazná, díky zajímavé vatikánské zápletce, sympatickému Hanksovi... Ale jo, čtyři hvězdy jsou adekvátní. ()
Po minulej skúsenosti som nečakal vôbec nič... a dostal som prekvapivo odsýpajúci a miestami dokonca aj napínavý thriller. Hoci najprv som sa musel prebrodiť zhruba 45-minútovým hnojiskom nezáživných vysvetľovacích dialógov, ktoré urážajú každého priemerne vzdelaného človeka. Potom sa našťastie začne poriadne vraždiť a Howard ukáže, že má zmysel pre tempo (aj keď polovicu práce zaňho robí Zimmer v životnej forme). Iste, nezbavilo sa to béčkových volovín a skrz-naskrz predvídateľných zvratov, ale na rozdiel od Da Vinciho kódu sa nad nimi vďaka svižnému behaniu z kostola do kostola nestihnete zamýšľať. Hanks je sympatickejší než minule, McGregor a Skarsgard hrajú svoj vyšší priemer. A dočkáte sa aj jedného značného prekvapenia - na to, že je to film s prístupnosťou PG-13, je prekvapivo drsný. Nielenže má slušný bodycount, ale nechýbajú kaluže krvi, vylúpnuté oči, žeravým železom označkované telá, potkany hodujúce na mŕtvole, upaľovanie zaživa... ako toto prešlo cez MPAA, to je pre mňa záhadou. Naozaj stačilo hovoriť slušne a neukazovať kozy? ()
Scénář: David Koepp, Akiva Goldsman .. Pařížské pátrání mi bylo mnohem bližší. Tahle Římsko-Vatikánská pátrací linka byla s každou další (vyšetřovací) hodinou stereotypnější, byť občas přeskočil mezi stovkami slovních výměn a naivních-přesně časovaných objevů nějaký ten poutavější moment bičovaný především výtečnou hudbou Hans Zimmera. To vše se navíc hrne v příjemně vysokém tempu. Řemeslo mají tvůrci, jakožto postavy, v ruce a herci jim naštěstí škodu nedělají. Tom Hanks je již (bez paruky) normálně zastřižený, ale ani tak moc života filmu bohužel nedodává. Tak se snaží alespoň kolegyňka Ayelet Zurer a výborný Ewan McGregor. Celkově pro mě ne tak zajímavé jako Da Vinci Code; navíc ve finále s naštváním za smířlivá gesta k církvi. ()
Obráceně nežli v knize: výbornou expozici nahradili filmaři nezáživnou túrou po římských památkách ve společnosti syslího pěšce Toma Hankse, za vlasy přitažené finále Brownovy předlohy zase celkem solidním a vizuálně zajímavým vyvrcholením. Za pozitivní lze bezesporu označit účinkování Ewana McGregora, za negativní to, že z mysteriózní a napínavé honby za symboly zůstalo režijně i herecky tristní vakuum bez špetky invence a emocí. Langdon má prostě v knihách i ve filmu velký problém, že pořád neví, jestli je víc akční hrdina, nebo akademický kecal. V literatuře to lze s přimhouřením oka tolerovat, ale ve filmu to působí hodně břichatým a upoceným dojmem. Za pár závěrečných minut zaokrouhluji nahoru. Nicméně angažování Toma Hankse považuji za historický omyl. V příštím díle už chudák nepropadne ani okulem Pantheonu. Těch 50 ranních bazénů mu člověk nevěří. Leda s motorkem v zadnici. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (41)
- Inspektor Olivetti (Pierfrancesco Favino) i poručík Chartrand (Thure Lindhardt) mají pistole SIG-Sauer P226R. Italští karabiniéři jsou vybaveni Berettou 92FS, samopaly Heckler & Koch MP5A3 a Beretty M12. Nájemný vrah používá Glock 19 s tlumičem. (Maulincio)
- Postava Silvana Bentivoglia, ztvárněná Carmenem Argenzianem, byla pozměnena oproti knižní předloze, kde se jedná o Leonarda Vetru, adoptivního otce Vittorie Vetrové (Ayelet Zurer). (Sony1994)
- Leonardo DiCaprio odmítl roli Patricka McKenny (Ewan McGregor). (HellFire)
Reklama