Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Český překlad titulu je zmatečný. Refnův antihrdina je ochoten živit se ledasčím, drogový dealer ale určitě není. Spíš drobný kriminálník, zloděj aut bez fištrónu a trošky štěstí. Zbytečně impulzivní, nevyrovnaný, slabošský a bezradný, bez životní perspektivy a citového zázemí. Refnova tvorba je u diváků spojena především s titulem Drive, což je atmosférický thriller zámořského střihu se záhadným a neprůstřelným hrdinou. Tenhle kousek představuje jeho nekňubovitý evropský protipól, ale v mých očích si kupodivu stojí o něco lépe. Je tak říkajíc ze života. Tenhle obraz galerky bez jakéhokoli pozlátka a romantiky je totiž mnohem přesvědčivější. Navíc má Refn k dispozici virtuózního hereckého chameleona Madse Mikkelsena. Měl jsem možnost vidět ho v kostýmních rolích, jako elegantního kravaťáka, jako ďábelského bondovského padoucha. Teď jsem ho sledoval coby potetovaného troubu se smyslem pro výběr té nejhorší možné varianty řešení. Celkový dojem: 70 %. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

4,5*/5...Pre mňa o niečo lepšie ako výborná jednotka a dôvod je jasný - väčší priestor pre geniálneho Madsa Mikkelsena. Dvojka síce je pomalšia ako jednotka, ale Refn je tu oveľa rafinovanejší a cez zdanlivú menšiu akčnosť kladie dôraz na charakternosť (resp. bezcharakternosť) postáv a robí to dokonale. Pri tom zachováva to, čo bolo silnou zbraňou aj u prvého dielu - autenticita (postáv aj príbehu). Pár scén je priam vychytávkových, pričom za zdanlivou coolovosťou sa skrýva aj psychológia, a Refn s ňou vie narábať bravúrne aj za pomoci minimalistických prostriedkov... Už chápem, prečo po režisérovi siahol "halyvúd", snáď to chlapa nepokazí, bola by ho škoda... našťastie Drive naznačuje, že má stále svoj ksicht:) ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tam, kde v jedničce Frank pořád něco dělal (čímž se aktivně dostával do problémů), proplouvá ve dvojce Tony životem bez nějaké větší akce, protože je takovej nýmand, že se k žádnému činu ani neodhodlá. Refnovo nahlédnutí mezi totální společenský póvl znovu působí mimořádně autenticky, skoro až mi bylo nepříjemný se na takovéto existence dívat. Závěr působivý. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Vedlejší ale výrazná postava Tonnyho z prvního dílu Pushera zde dostala prostor jako postava hlavní. Geniální výkon Madse Mikkelsena v roli mentálně nedovyvinutého outsidera a ztroskotance, který naprosto není použitelný pro život, protože absolutně neví, co si s životem ani sám se sebou počít. Bylo mi ho opravdu líto, protože z objektivního pohledu byla jeho situace díky vnějším okolnostem a díky jeho paralyzující bezradnosti, nemohoucnosti a rozumové omezenosti úplně beznadějná, na což on ovšem musel stále znovu a znovu bolestně přicházet. Dobře, že na konci aspoň udělal to, co udělal. A ne nadarmo je film věnován Hubertu Selbymu Jr., neb jeho povídky se mi u něj opravdu vybavily, nekecám... ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Stále brázdime rovnaké prostredie, ako v prípade prvého filmu. Akurát Frankieho vystriedal Tonny. Hoci to má množstvo recipročných scén ( v zmysle ústrednej zápletky) viac ako na snahu zohnať peniaze sa film snaží zaoberať Tonnyho postavou ako takou. A je to dobrá voľba. Mads Mikkelsen je v postave Tonnyho možno fetka, a zároveň neuveriteľný smoliar, ale v jeho prevedení je niečo veľmi sympatické. Jeho potreba mať k niekomu vzťah ( úprimný a láskavý) je v tomto smere potrebným hnacím motorom. Hľadá niekoho kto by ho nesúdil, neponižoval, kto by ho neklamal a neojebával. Lenže vo svete v ktorom sa nachádza môže čakať iba toto. Jeho premena je uveriteľná a jeho cesta natoľko zaujímavá, že si to odo mňa tú 4* zaslúži. Jednotka je ale príbehovo o trošku lepšia. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama