Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 453)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Tak to parkourový hopsání nemuselo být tak střihavý, ale jinak nemám co bych rozmázl. Jasně, filmový ’Princ’ nemá se svojí herní předlohou zase až tolik společného (feeling vůbec), není nijak skvostný, ale jako drahá a vizuálně příjemná oddychovka naprosto splňuje svůj účel. Zhruba od půlky už fungovalo všechno jak mělo, docela jsme se nasmáli, a já tak nemám důvod nedat tomu vyšší hodnocení. Zařazeno pod ’zábavný akční dobrodružňák’. 7/10. [HD] ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Jako bruckheimerovský blockbuster precizní, ale neosobité, a jako adaptace videohry důsledné, ale přesto částečně vyvolávající zklamání. Tvůrci se sice snažili využít co nejvíce prvků z celé videoherní série, ale právě díky tomu působí výsledek rozbředle. Od každého (fantasy, mystika, parkour, vraždné pasti, osobnost hrdiny, silná ženská postava, vracení času, různě silní protivníci, atd.) je ve filmu troška, ale nikdy to není rozvedeno natolik, aby se s toho stal charakteristický motiv. Takže to, co videohry (ve smyslu série i jednotlivých dílů) dělalo unikátními, je zde jen vágně nasazeno na šablonu letního blockbusteru. Zklamání přinášejí akční scény pojaté v post-bourneovském stylu, který bohužel primární atrakci těla v pohybu nahrazuje zde kontraproduktivní snahou o impresi dynamiky (lidově řečeno by to chtělo více velkých a delších záběrů a ne jen rozsekání pohybu na nepřehledné záblesky). Ani motiv vytvářející z příběhu paralelu k přehodnocování americké válečné kampaně v Iráku nedělá z filmu v dnešní době výjimečné dílo, byť je dobré si připomenout, že mainstreamová zábava v sobě odráží dobové nálady a není tedy radno ji vnímat jen jako únikovou a dobově ambivalentní potravu pro masy. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.7/10] | me: Ja vravím, že to bola pohodová rozprávka s dobrou dávkou (kvalitne prepracovanej) akcie, istou štipkou humoru, veľmi vhodným ústredným duom (s potrebnými prebiehajúcimi chemickými reakciami :)) a akurátnym dejom. Film ma počas celého svojho trvania vôbec nenudil (celý čas sa deje niečo čo púta pozornosť či už viac alebo menej) a keďže sa jedná o (modernú) rozprávku, tak sa k tomu aj staviam. Prince of Persia: The Sands of Time je dobrá oddychová PC hra a taká je aj jeho filmová podoba. Pohodka. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Nejukecanější pohádka, kterou nám Šeherezáda odvyprávěla. Princ Dastan má na všechno argument, princezna Tamina pak ten nejostřejší jazyk, co kdy na východě poznali a člověk si mezi všemi těmi dialogy a argumenty občas přeje, aby se zase projevil ten vyprávěnkový duch, který kolem sebe hra rozhazovala snad v každém kroku, skoku nebo souboji. Dějová linka ale potěšila víc, než jsem se odvážil čekat. Tvůrce hry totiž dodal přesně ty dějové zákruty, které mě na předloze tak fascinovaly a dýka, hodiny, záporák i chemie hlavní dvojice rozhodly o tom, že atmosféra Písků času se dostavila. 70% ()

Galerie (146)

Zajímavosti (48)

  • Mike Newell si musel videohru Prince of Persia: The Sands of Time zahrať, aby zvážil, čo z toho, čo v nej princ dokáže, môže dať na plátno. Bohužial, nevedel ju kvôli náročnosti dohrať sám, takže to museli asistenti urobiť za neho. (igirazor)
  • Název pevnosti Alamút v perštině a arabštině znamená "Hrad smrti“ nebo také "Orlí hnízdo“. (TwoFace)
  • Práva na film získala produkčná spoločnosť Jerry Bruckheimer Films už v marci 2004. (Greenpeacak)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama