Režie:
Frank DarabontScénář:
Frank DarabontKamera:
Rohn SchmidtHudba:
Mark IshamHrají:
Thomas Jane, Marcia Gay Harden, Laurie Holden, Andre Braugher, Toby Jones, William Sadler, Jeffrey DeMunn, Frances Sternhagen, Nathan Gamble, Alexa Davalos (více)Obsahy(2)
Režisér a scénárista Frank Darabont, známý především filmovým zpracováním románů Stephena Kinga Vykoupení z věznice Shawshank a Zelená míle divákům nyní představí další zpracování povídky Mistra hororů. Výtvarník David Drayton (Thomas Jane) se společně se svým synem Billym (Nathan Gamble) a nepříjemným sousedem Nortonem (Andre Braugher) ráno po neobvykle silné bouři vydávají do nedalekého městečka nakoupit zásoby. Krátce po jejich příjezdu supermarket obklopí hustá a tajuplná mlha, která, jak se zdá, v sobě ukrývá cosi vražedného a děsivého… Ještě větší zlo se ale ukrývá v duších obyčejných lidí, kteří jsou postaveni tváří v tvář zoufalé situaci. Hrůza se pozvolna ale jistě prodírá na povrch... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (1 908)
Rozhodně jedna z nejlepších adaptací hororového Kinga. Nicméně Darabont se atmosféře povídky přibližuje jen místy, zejména v psychologických pasážích bez příšer. V boji s "něčím v mlze" sem tam pokulhává. Ovšem je potřeba vyzdvihnout například přílet "much" nebo siluety v mlze. Tam by se atmosféra dala krájet. Docela mě zamrzel od knihy odlišný nastavený závěr. Konec v knize byl působivější. Stačilo, kdyby film skončil o pět minut dřív. Každopádně skvělá podívaná, která podle mě s dalšími zhlédnutími zkvalitní. Také bych upozornil na Ishamovu hudbu. Závěrečná čtvrthodinka je skutečně silný audiovizuální zážitek. ()
Proč mi to tak dlouho unikalo? Mlha je mistrovský kousek, který se snaží napodobit Béčko z padesátek, skrze laciný dialogy a charakterizace (vynikne lépe v Darabontově černobílé verzi). Ovšem je to pozvednuto moderním provedením a perfektním vystavěním sitauce, postav a zpráv. Pravý horor není v mlze, ale v tom jak málo stačí, aby lidé ztratili svou lidskost. Není divu, že po tomhle přešel Darabont k Živým mrtvým. Celé obsazení je vynikající, stejně tak i režie, prostředí a vývoj události. No a konec to už jen dokonale podtrhuje. Jediné výtky mám k nedostatečnému vztahu syna a otce a ke konkrétnějšímu vysvětlení samotné Mlhy, které působilo zbytečně. Ovšem hlavní hrdina a jeho logické uvažování, které celou dobu zní nejrozumněji se divákovi opravdu nepříjemně vmete zpět do obličeje. Ne vždy je logika na místě a někdy víra a naděje může být důležitější. Mistrovská záležitost! ()
Nesrovnával bych Darabontův film s laciným bu-bu-bu hororem, nebo, nedej bože, poměřoval ho optikou 50´s monster-béček. Myslím, že ´The Mist´ funguje stejně dobře jako drsný horor, i jako jakési psychologické drama, kde se v úzkém okruhu lidí střetává racionální jednání vs. fanatismus. Každopádně ani ta poněkud směšná chapadla v úvodu mi nezkazila celkový hodně dobrý dojem z filmu. Děsivé, chvílemi slušně napínavé a s velmi údernou pointou na konci. A Thomas Jane konečně uvěřitelně zahrál (Punisher budiž odpuštěn).___Zajímalo by mě, co asi na postavu náboženské fanatičky paní Carmody říkali představitelé (pokud to viděli) stále více sílícího kreacionistického hnutí ve Spoj.státech, kde se jejich pavědecká nauka dostává už do školních osnov a jejíž věrozvěsti používají navlas stejnou rétoriku, jako tato vyšinutá dáma. Pokud jim tímto Darabont chtěl symbolicky vlepit jednu velkou facku, tak neváhám s maximálním hodnocením :o) Láká mě porovnat to s Kingovou novelou. ()
Příjemně mrazivé (lidi), roztomile brakové (potvory), překvapivě šokující (přepracovaný závěr). Darabont se sice nemůže opřít o herce nebo rozpočet, ale stejně diváka táhne za nohu chapadlem stísněné atmosféry... z několika málo stránek povídky ždíme maximum a i když mi americká městečka už lezou krkem, tohle bylo veeeelmi sympatické. Víc takových. (70%) ()
Hodnotit budu vysoko, poněvadž z Darabontova dílka se vzpamatovávám už hodinu a z úst se mi derou na jeho adresu výhradně superlativy. Jistě, stěžejní podíl na tom má velice sugestivní závěrečná část, ale ani zbytek nijak nezaostává. Darabont se nepáře s nějakým představováním postav a mléčná mlha zahalí okolí marketu, jen co do něj na začátku Thomas Jane nakluše se synkem. A výborné horrorové drama lidí, kteří jsou zahnáni do kouta, izolovaní, nevědí co se děje, postupně se jich zmocňuje strach a panika (což je živná půda pro náboženského fanatika), může začít. Darabont dávkuje horrorová klišé a monstra v rozumné míře (dalo by se říct, že poměrně decentně), dobře využívá postavy a vystavuje jejich konflikty, takže je děj bez výjimky napínavý, působivý a navzdory digitálním potvorám vcelku realistický. Rozhodně nejlepší filmová adaptace horroru od Kinga, co jsem zatím viděl. Nedoporučuji dívat se na film lidem, kteří trpí arachnofobií. 9/10 ()
Galerie (82)
Zajímavosti (31)
- Frank Darabont si s myšlenkou na adaptaci stejnojmenné Kingovy knihy pohrával již na konci osmdesátých let. Dlouho chtěl právě tento příběh natočit jako svůj debut pro kina (do té doby režíroval jen televizní projekty). Nakonec však dříve zadaptoval dva jiné Kingovy příběhy - byla z toho úspěšná dramata Vykoupení z věznice Shawshank (1994) a Zelená míle (1999). (DaViD´82)
- Režisér přemlouval Stephena Kinga, aby si zahrál aspoň malou roličku, King to ale odmítl. "Jeho" roli motorkáře nakonec dostal Brian Libby. (Rodriguez)
- Natáčelo se v New Orleans a ve Shreveportu (Louisiana). (Tygrys)
Reklama