Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (352)

teutates 

všechny recenze uživatele

Príbeh z prostredia amerických vojakov, ktorého prevedenie pod taktovkou Paula Haggisa je viac než zaujímavé... Samozrejme sme sa nevyhli americkému nacionalizmu, ale to proste k tomu patrí. Komorné drama, ktoré stavia skôr na hereckých výkonoch a atmosfére ako na akcii a digitálnych orgiách. Tommy Lee Jones sa opäť predviedol vo veľkom štýle a ani zvyšok hereckého osadenstva veľmi nezaostáva. Snímok zobrazuje ťažkú situáciu vojakov (vyrovnávanie sa s vojnou, strach...) v pomerne zamotanom krimi príbehu, ktorý šokuje. Niektoré doslova "chladné" scény sú vážne drsné...Trochu iný pohľad na vojnu, ktorý ma dostal... 8/10 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se Paula Haggise po vykalkulovaném dramatu Crash obával. Zbytečně. Opět totiž klade důraz na jednotlivé postavy, které se divákovi postupně dostávají pod kůži. Ten s přibývajícími minutami totiž víc prahne po tom, dozvědět se další informace o hlavních postavách. S emocemi, které ze sebe doslova rval vypjatý Crash, je to ale u tohohle dramatu horší. Víc totiž trvá na atmosféře, než na samotném ději. S tím je to o poznání obtížnější. Vysloužilý voják hledá svého syna, který se měl vrátit z Iráku. Respektovaného muže ale všichni poslouchají tak maximálně na jedno ucho, dokud synovo zohavené tělo neobjeví kousek od základny. Rozjede se tak nesnadná podívaná, kterou diváci, čekající dunivou akci a nálož emocí, asi odsoudí. Pod tou velmi vkusnou kritikou války se ale skrývá nakonec velmi osobní a silné drama, které táhne nahoru bez patetických gest životem ošlehaný a vojensky disciplinovaný Tommy Lee Jones s výborně sekundující Charlize Theron. Nejen pomalu budovaná atmosféra, Haggisova soustředěná režie, výteční herci i kamera legendárního Rogera Deakinse stojí za to si tyhle dvě hodinky pomalého tempa dát. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis překvapil - žádné vykonstruovaně působicí citové vydírání (byť na vysoké úrovni) jako Crash, jen temná detektivka o otci, pátrajícím po ztraceném synovi, a komentář k válce (nejen v Iráku). Tommy Lee Jones si oscarovou nominaci jako zdrcený rodič rozhodně zaslouží, ta nesmírná tíha, kterou musí snášet, je na něm vidět v každém záběru. Oč uměřenější film, o to silnější zážitek. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Slušná kriminálka s válečnou tématikou, ale na to že ji natočil takhle talentovaný režisér tak by výsledek asi měl být více znát. Tommy Lee Jones hraje úžasně a celému filmu jednoznačně vévodí. Jeho historku o Davidu a Goliášovi jsem si náležitě vychutnal a musím se ji naučit abych ji jednou také takhle mohl podat svým ratolestem. Možná mi to nebudete věřit ale já opravdu netušil že postavu vyšetřovatelky hraje Charlize Theron, přitom jsem si říkal že je mi ta herečka něčím povědomá. Jinak těch známých herců se tady mihne opravdu hodně což je příjemné. Bohužel film skončí vlastně tak nějak nijak, což mě po celém průběhu hodně zamrzelo. 65% ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Tommy Lee Jones v tradiční roli ultradrsňáka - taťky, co pro ztraceného syna neuroní ani kroupu, ale o to větší vehemenci vyvíjí při snaze vypátrat pachatele brutálního zločinu. Drama je to místy až příliš pomalé, abych čtvrtou hvězdičku dávala s čistým svědomím, ovšem lahůdkové herecké obsazení, propracované charaktery postav, pár silných scén a celkové vyznění filmu (myšlenkově sice nijak třeskutě originální, ovšem pravdivé) mi přece jen umožňují souhlasit se zdejším souhrným hodnocením 72%. Tak proto bývá česká vlajka tak často zavěšena obráceně, konečně mi to dává smysl: znamení světu, že jsme v prdeli... ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)

Reklama

Reklama