Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (352)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Údolí Elah není ani tak klasická kriminálka, i když se vše podstatné točí kolem brutálně zavražděného muže, jako spíš psychologické drama s jasně definovaným protiválečným poselstvím. Ten, kdo vraždil, je sice ve filmu odhalený, ale skutečným viníkem je tady válka a z ní vyplývající traumata a deformace lidské psychiky. Film, který je založený na kvalitních dialozích a silném tématu, asi nebude vyhovovat popkornově založeným fanouškům a především ctitelům akce, protože kromě ani ne dvouminutové scény útěku jde skutečně o film postavený na střetávání charakterů a myšlenek. Žádného happyendu se divák ani hrdina pátrající po zmizelém synovi nedočká a vlastně i to, co o jeho minulosti zjistí, by si určitě raději odpustil a Pandořinu skříňku neotvíral. Celkový dojem: 80 %. Každopádně jeden z těch kvalitních chytrých filmů se solidním scénářem, který patří k tomu výrazně lepšímu, co současná kinematografie nabízí. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Nedává to smysl. Neodešel by, aniž by nám něco řekl.“ - „Najdu ho.“ Otec, bývalý seržant-vyšetřovatel pochopí, že hledání pravdy o synovi bude těžké. A ačkoliv se setkává s domnělým respektem a empatií, pomáhat mu začne jen policistka, které všichni ostatní akorát házejí klacky pod nohy. Ale oba se nehodlají vzdát…Není těžké začít fandit otci, který se setkává jen s neochotou a nezájmem. Tím spíš, když se musí krom ztráty vyrovnávat i s pravdou o synovi, který nebyl ani zdaleka tak čistý jako okvětí bílé lilie. Jenže pouze sympatie s hlavními hrdiny a solidní herecké výkony jejich představitelů nemusí tak úplně stačit, když je celý příběh místy hrozně naivní. Už jen to, jak je Hank připuštěný k vyšetřování a chvílemi si dělá, co chce, příliš uvěřitelnosti nevyvolává. A ono americké trauma z Iráku, které se line na pozadí, mi zde přišlo docela odosobněné a vzdálené. Ospalé tempo pak člověku moc nepřidá. Celkově dávám pouze lepší 3*. „Později někdo řekl, že jsme přejeli dítě. Tomu nevěřím. Podle mě….jsme přejeli psa. Zabili jsme psa!“ ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $23miliónovTržby USA $6,777,741Tržby Celosvetovo $29,541,790Tržby za predaj DVD v USA $3,190,350 //počet predaných kusov 172,050║ nemá to ten správny spád, ktorý by chytil pozornosť diváka a tak troška zbytočný menoslov známych tvári, ktorý tu nemajú patričné využitie /40%/ ()

k212 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis -scénarista i režisér v jednom- si umí s divákem obratně zahrávat... hodinu ho totiž nechá topit se ve vznikajivší averzi až nenávisti vůči zarytě zelené mozkovně v podání Tommy Lee Jonese, aby ve finále ukázal pravou podstatu dění, bez odstínů zlehčování či sentimetu, s absencí patriotismu. Ano ... Elahské údolí je jednoznačně zajímavým a sdělným pokračovatelem respektive bratříčkem Crash. 80%. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Válka je svinstvo. Někde nějaká končí, jinde jiná začíná. Jedni odcházejí, druzí přicházejí..... Nevím, jak to Paul Haggis dělá, ale jeho přístup na mě platí. Bylo tomu tak již v jeho oscarovém snímku Crash, podobně je tomu i zde. S tím rozdílem, že zde to na mě navíc nepůsobí tak prvoplánově. Paul se vyhnul patetickým záběrům, netlačí na pilu a výsledkem je tak působivé ( téměř komorní ) psychologické krimi–drama s detektivní zápletkou a velmi působivým myšlenkovým přesahem o dopadech války na vojáky ( lidi ). Paul se (naštěstí) nesnaží o nějaké laciné citové vydírání diváka, spíše je to „ syrové věcné vyprávění“ , paradoxně o to tvrdší dopad na samotného diváka to ve výsledku má. Válka dělá z lidí „hyeny“, mění charaktery (samozřejmě ne z každého a se stejným dopadem). Nesuďme však tyto lidi. My nebyli v takovéto situaci. Opravdu víme, jak bychom se ( ve světle toho obrovského náporu na psychiku, tlaku ) zachovali my sami?! Nic není tak černobílé, jak by se na první pohled mohlo zdát a hlavně: ono to totiž kolikrát samotnou válkou nekončí, ale teprve začíná. Nejhorší jsou ty návraty do každodenního života. Zcela výstižná je věta, kterou pronáší jeden z vojáků: „ nenáviděl jsem to tam. Teď jsem TADY a už se nemůžu dočkat až budu zpátky. Divné že? „ ....po pravdě, zase tolik ne. Vypovídá to o mnohém. Tentokrát nemám výhrady ani k samotnému konci. Ten symbol obrácené americké vlajky v podobě SOS „ voláme o pomoc, sami se z toho nevyhrabeme „ , jak výstižný, leč marný. Války byly, jsou a vždy budou. Jsme totiž přece LIDI...... Co se týče samotných hereckých výkonů ústředního dua Tommy Lee Jones – Charlize Theron nemám co bych dodal. Tomu říkám civilní herectví. Naprosto přirozené, nenucené, bez nijakého přehrávání, přesto ve výsledku tak působivé a uvěřitelné. Jako dobrá volba Paula Haggise se ukázalo i obsazení do rolí vojáků skutečnými vojáky co si prošli válkou v perském zálivu. Oni neodříkávají repliky, nehrají, oni „ pouze“ převypráví příběhy, které sami zažívali. Co může být pro film lepší, než když nastoluje otázky, vyvolává debaty a donutí diváka nad samotným příběhem ( tématem ) přemýšlet a „dohrávat si ho“ v sobě?! Toto je přesně ten typ takového snímku. 4+1/2* ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)

Reklama

Reklama