Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (355)

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Haggis nasadil dost těžkopádné tempo, takže ty dvě hodiny jen tak neutečou. Přesto mne dokázalo pátrání výborného Jonese a Theronové udržet celou dobu v pozornosti. Stejně jako v Crashi zde vystupuje spousta postaviček, tentokrát většina z nich ale jen zbytečně statuje a maximálně posune děj o kousíček dál. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se Paula Haggise po vykalkulovaném dramatu Crash obával. Zbytečně. Opět totiž klade důraz na jednotlivé postavy, které se divákovi postupně dostávají pod kůži. Ten s přibývajícími minutami totiž víc prahne po tom, dozvědět se další informace o hlavních postavách. S emocemi, které ze sebe doslova rval vypjatý Crash, je to ale u tohohle dramatu horší. Víc totiž trvá na atmosféře, než na samotném ději. S tím je to o poznání obtížnější. Vysloužilý voják hledá svého syna, který se měl vrátit z Iráku. Respektovaného muže ale všichni poslouchají tak maximálně na jedno ucho, dokud synovo zohavené tělo neobjeví kousek od základny. Rozjede se tak nesnadná podívaná, kterou diváci, čekající dunivou akci a nálož emocí, asi odsoudí. Pod tou velmi vkusnou kritikou války se ale skrývá nakonec velmi osobní a silné drama, které táhne nahoru bez patetických gest životem ošlehaný a vojensky disciplinovaný Tommy Lee Jones s výborně sekundující Charlize Theron. Nejen pomalu budovaná atmosféra, Haggisova soustředěná režie, výteční herci i kamera legendárního Rogera Deakinse stojí za to si tyhle dvě hodinky pomalého tempa dát. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Po uřvaně hysterickém a tezovitém CRASH přichází Paul Haggis s umírněnou a rozjímavou reflexí války v Iráku a do čela nežánrového detektivního příběhu staví další ze svých sociálních typů, nositelů určitého statutu. Zatímco Maggie v MILLION DOLLAR BABY patřila do nižší vrstvy a kluci z VLAJEK NAŠICH OTCŮ zase do nižší střední, válečný veterán z V ÚDOLÍ ELAH představuje na předměstí žijící střední konzervativní vrstvu, která se není schopna vnitřně smířit s intervencí do Iráku._____ Myšlenka o Davidovi a Goliášovi (Elah je místo, kde se odehrál jejich souboj) naroubovaná na mladé kluky - vojáky - posílané do boje za Ameriku vyznívá do prázdna, ovšem závěrečné gesto "volání o pomoc" je naléhavé a chytré, nejen z hlediska myšlenkového vyjádření, ale i celkové výstavby a rámování filmu. Promítání VÚE spolu s REDIGOVÁNO na festivalu v Benátkách snad ani nemůže být náhoda - oba filmy totiž říkají, že oficiální média nám zatajují pravdu a podstatná je analýza obrazu, která nám onu pravdu, popř. "vrstvy" pravdy odkryje._____ Zajímavý a zábavný je i paralelizmus s coenovskou TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO STARÝ, což jsou oba filmy, z kterých vyprchal život a nesou se v poklidném, až mrtvolném tempu, které vypovídají o tom, že proměna země v agresora má své kořeny v žánrech a žánrové postavy (ať již je to westernová a thrillerová nebo policejně-detektivní) zasazují do našeho světa. VÚE se tak bez klišé a schémat neobejde a vlastně je i komentuje. Ale přestože má po ruce Haggis i na malém prostoru famózního Brolina a výborného Tommy Lee Jonese i za kamerou Rogera Deakinse - tedy lidi, s kterými spolupraccovali Coeni na TAHLE ZEMĚ NENÍ PRO STARÝ (o "servírce" z bistra z VÚE a sekretářce z TZNPS ani nemluvě), nenatočil postmoderně zábavné umění, ale přespříliš klasický film, který není pro mladý. ()

dex2man 

všechny recenze uživatele

Tommy Lee utáhne celý film levou zadní a zaujme tak, že pomalejší tempo ani na minutku nenudí. Kriminální zápletka pátrání po ztraceném synovi je dlouho neprůhledná, takže udržuje napětí. K tomu je vše okořeněno špetkou (spíše hrstí) psychologie, v podobě vojáků deformovaných válečným traumatem .Psychologické drama se vším všudy... ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Oscarový P.Haggis dostal do svojho filmu slušných hercov, ktorým niet čo vytýkať. Pokiaľ sa film snaží ukázať nám príbeh z pohľadu zúfalého otca, ktorý prišiel o syna, funguje to. Keď celá táto dvojhodinová dráma spľasne ako bublina pri výsluchu podozrivého, ktorý surovú vraždu odôvodnil dvoma vetami, nestačíte sa diviť, že otcovi to ako dôvod stačilo. Ani ho nezaujímalo ako dokázal bodnúť 42x, bez toho aby si uvedomoval čo robí. Pripočítajte si k tomu priblblé vešanie amerických vlajok a lekcie o tom, že nie každý mexičan je zločinec, a dobre rozbehnutý film sa zvrtne v šedý primer. Film 6/10. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Ako uvádza distribútor filmu, názov V údolí Elah odkazuje na Izrael, kde sa podľa Biblie pred 3000 rokmi odohrala bitka Dávida s Goliášom. Dnes je to menej známa turistická atrakcia na križovatke ciest Route 38 a Route 375 blízko údolia Elah. Tu vzišiel námet na bitku v nerovných podmienkach - príbeh ľudí, ktorí v tomto nerovnom boji zvíťazia a vrátia sa domov, aby čelili symptómom posttraumatického stresu a duševným poruchám. "Ten názov vypovedá o podstate filmu," vysvetľuje Haggis, "Kráľ Saul poslal Dávida do údolia Elah, aby bojoval s Goliášom, vyzbrojený iba piatimi kameňmi. Spýtal som sa sám seba, kto by to urobil? Kto by poslal mladých mužov do boja s obrom? Tento film apeluje na našu zodpovednosť, keď posielame mladých mužov a ženy do vojny". (PeterJon)

Reklama

Reklama