Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (353)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis překvapil - žádné vykonstruovaně působicí citové vydírání (byť na vysoké úrovni) jako Crash, jen temná detektivka o otci, pátrajícím po ztraceném synovi, a komentář k válce (nejen v Iráku). Tommy Lee Jones si oscarovou nominaci jako zdrcený rodič rozhodně zaslouží, ta nesmírná tíha, kterou musí snášet, je na něm vidět v každém záběru. Oč uměřenější film, o to silnější zážitek. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Po ohromném úspěchu oscarové (a přeceněné) „osudové mozaiky“ Crash, kdy by mnozí čekali další efektní drama s hvězdným obsazením, přichází Paul Haggis s komorním psychologickým snímkem o zvláštním stavu, v němž uvízla americká společnost, paralyzovaná příliš dlouho trvající válkou v Iráku. Pátrání vysloužilého vietnamského veterána, vojáka tělem i duší, po zmizelém synovi, nese rovněž rysy detektivky. Očekávání napínavého thrilleru se vám však může krutě vymstít – režisér sice respektuje pravidla krimi filmů (objevování nových důkazů, výslechy svědků, odhalení pachatele), ale své pozvolné vyprávění staví hlavně na dialozích. Na můj vkus na dialozích příliš precizně vybroušených, následně naštěstí „zlidštěných“ přirozeným herectvím některého z charismatických herců. Těm samozřejmě vévodí Tommy Lee Jones, dobrej americkej táta, který si myslí, že rozumí současnému světu, ale postupné odkrývání pravdy ho přinutí přijmout jinou, drsnější realitu, než na jakou byl zvyklý. Zajímavá spirálovitá struktura filmu nás nutí všímat si detailů, neboť každá postava má ve scénáři své pevné místo a svým dílem přispívá k vykreslení titulního údolí Elah, stavu mysli, kdy váháme, kdo je Davidem a kdo Goliášem. Po pomalejším rozjezdu mě film zcela pohltil a různými tu šikovně (tajemný balíčk), tu méně šikovně (postupné posílání videí, zbytečná akční scéna) zakomponovanými „šponovacími“ prostředky držel v napětí. Otázky typu „proč detektivka Sandersová s takovým zápalem pomáhá chlápkovi, který jí nejspíš není moc sympatický?“, brzy odvane čas, zážitek z posledního, nejvíce skeptického záběru přetrvá. Nad očekávání výjimečný snímek. 80% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radiq, BoXBe ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Údolí Elah není ani tak klasická kriminálka, i když se vše podstatné točí kolem brutálně zavražděného muže, jako spíš psychologické drama s jasně definovaným protiválečným poselstvím. Ten, kdo vraždil, je sice ve filmu odhalený, ale skutečným viníkem je tady válka a z ní vyplývající traumata a deformace lidské psychiky. Film, který je založený na kvalitních dialozích a silném tématu, asi nebude vyhovovat popkornově založeným fanouškům a především ctitelům akce, protože kromě ani ne dvouminutové scény útěku jde skutečně o film postavený na střetávání charakterů a myšlenek. Žádného happyendu se divák ani hrdina pátrající po zmizelém synovi nedočká a vlastně i to, co o jeho minulosti zjistí, by si určitě raději odpustil a Pandořinu skříňku neotvíral. Celkový dojem: 80 %. Každopádně jeden z těch kvalitních chytrých filmů se solidním scénářem, který patří k tomu výrazně lepšímu, co současná kinematografie nabízí. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Po oscarovém snímku Crash nám Paul Haggis naservíroval drama týkající se íracké války, ale z velmi netradičního pohledu. Po návratu z Íráku se ztratí syn veterána (Tommy Lee Jones), který se ihnad dá do pátrání a pokouší se svého syna najít v čem mu pomáhá místní policistka (Charlize Theron). Během vyšetřování vyjde najevo několik okolností, o kterých věděl asi jen málokdo...... Tommy Lee Jones dostal po několika letech opět pořádnou roli a potvrdil, že do starého železa zdaleka nepatří. I když je jeho výkon výborný, tak v konkurenci Daniela Day-Lewise neměl při udělování Oscarů šanci. Charlize nepodala špatný výkony, ale do role policistky se mi moc nehodila. V údolí Elahu není špatný snímek a za zkouknutí rozhodně stojí, ale po předchozím snímku jsem od Paula Haggise čekal větší bombu........ ()

k212 

všechny recenze uživatele

Paul Haggis -scénarista i režisér v jednom- si umí s divákem obratně zahrávat... hodinu ho totiž nechá topit se ve vznikajivší averzi až nenávisti vůči zarytě zelené mozkovně v podání Tommy Lee Jonese, aby ve finále ukázal pravou podstatu dění, bez odstínů zlehčování či sentimetu, s absencí patriotismu. Ano ... Elahské údolí je jednoznačně zajímavým a sdělným pokračovatelem respektive bratříčkem Crash. 80%. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Inspirováno skutečnými událostmi, konkrétně reportážním článkem „Smrt a zneuctění", kterým byl Haggis upřímně dojat. Článek vyšel v magazínu Playboy a byl napsán Markem Boalem. (DaViD´82)
  • Ako uvádza distribútor filmu, názov V údolí Elah odkazuje na Izrael, kde sa podľa Biblie pred 3000 rokmi odohrala bitka Dávida s Goliášom. Dnes je to menej známa turistická atrakcia na križovatke ciest Route 38 a Route 375 blízko údolia Elah. Tu vzišiel námet na bitku v nerovných podmienkach - príbeh ľudí, ktorí v tomto nerovnom boji zvíťazia a vrátia sa domov, aby čelili symptómom posttraumatického stresu a duševným poruchám. "Ten názov vypovedá o podstate filmu," vysvetľuje Haggis, "Kráľ Saul poslal Dávida do údolia Elah, aby bojoval s Goliášom, vyzbrojený iba piatimi kameňmi. Spýtal som sa sám seba, kto by to urobil? Kto by poslal mladých mužov do boja s obrom? Tento film apeluje na našu zodpovednosť, keď posielame mladých mužov a ženy do vojny". (PeterJon)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno