Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (352)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od mnoha jiných uživatelů jsem neměl ani za mák pocitu, že by byla tímto filmem válka v Iráku představena zásadně jiným způsobem než nám ji servírovala média. Naopak, bez nějaké nápaditější vnitřní provázanosti klade za sebe jednotlivé špatnosti - umírají tam naši chlapci, naši chlapci mění se v mučitele, situace se nevyvíjí pozitivně a jsme agresoři. Proč jsme agresoři, za co se umírá a jak se mění vojáci v mučitele, to vše patří mezi otázky, kterými se film zabývá pramálo. V údolí Elah mi příjde jako sestřih večerních zpráv a politických komentářů, které by poskytl libovolný člověk z ulice. Zřejmě se to ale zdálo málo a tak se přidává i agitace ve prospěch rovnosti pohlaví a kritika neopodstatněných rasových předsudků, ačkoliv nenápadněji (naštěstí) poddaná než v předchozím Haggisově filmu Crash. SPOILER - Kdo by si myslel, že se mýlím, nechť vzpomene na scénu, v níž otec předpokládá, že je jen přirozené, když odhalí (mylně, jak se ukáže) vraha v hispánci. KONEC SPOILERU. Ani v rovině kriminální mě film neuspokojoval, protože z této kostry až příliš zřetelně vystupují společensko kritické hroty. Neschopnost policie jde ruku v ruce se snahou šéfů a politiků odhodit horkou bramboru v podobě brutální vraždy směrem k někomu jinému. Ani zcela všednímu, byť ne špatnému výkonu věčně zachmuřenému Jonesovi a cílevědomé, pevné, aktivní Theron nehodlám přisoudit přízvisko herecký koncert. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Haggis "použitou" látku opět zpracovává po svém, jak se však film chýlí ke konci, nedostává se nám nic nového a nakonec ani žádné větší katarze. Haggis je zkrátka výborný scenárista, ale jako režisér má zkrátka občas výkyvy. Tommy Lee Jones předvádí spíš standard než oscarové výkony (nechápu jeho nominaci), naopak Charlize Theron ze sebe vydala (v rámci možností) maximum. 7/10 ()

Reklama

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Haggis nasadil dost těžkopádné tempo, takže ty dvě hodiny jen tak neutečou. Přesto mne dokázalo pátrání výborného Jonese a Theronové udržet celou dobu v pozornosti. Stejně jako v Crashi zde vystupuje spousta postaviček, tentokrát většina z nich ale jen zbytečně statuje a maximálně posune děj o kousíček dál. ()

dex2man 

všechny recenze uživatele

Tommy Lee utáhne celý film levou zadní a zaujme tak, že pomalejší tempo ani na minutku nenudí. Kriminální zápletka pátrání po ztraceném synovi je dlouho neprůhledná, takže udržuje napětí. K tomu je vše okořeněno špetkou (spíše hrstí) psychologie, v podobě vojáků deformovaných válečným traumatem .Psychologické drama se vším všudy... ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Typický Haggis. Formálně strohý, syrový a dějově velmi minimalistický. Poměrně citlivé téma o dozvucích války na středním východě je podáno poměrně zajímavě, nicméně jistým klišé se vyhnout lze jen velmi těžko. Vše je postaveno v podstatě jen výhradně na hereckých výkonech hlavních představitelů, přičemž utahaný Lee Jones působí v drtivé většině scén skvěle, Theron se rovněz neztratí. Není zde takový emocionální dopad jakým Haggis ohromil v jeho předešlých filmech (ať už z pozice scénáristy, či režiséra), ale zajímavý film to je a za vidění určitě stojí. Bavit se nebudete, ale rozhodně vám to dá docela zajímavý pohled na válečný konflikt, který se udál nez zase tak dávno. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Charlize Theron (s trochou nadsázky) říká, že roli v tomto filmu získala díky tomu, že je kuřačka. Režisér Paul Haggis slíbil, že pro ni napíše film, když se oba potkali coby jediní dva kuřáci na "rauchpauze" během udílení jakýchsi cen. (Valsadora)

Reklama

Reklama