Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (896)
Průměrná podívaná, která minimálně o půl století zaspala. Dnes už nezáživný film, který i přes ucházející vizuál nemá na víc, než zaplácnout devadesát minut. Hopkins to drží nad vodou, ale Weaving dostal zoufale málo prostoru. Toro se jen mračí a tváří unuděně - nedivím se mu - jeho pocity plně sdílím. Velmi slabé tři hvězdy. ()
Chápem tento film ako poctu klasike - klasickým hororovým námetom, vizuálom, spôsobom i obsahom rozprávania aj zakončenia. Má krásne prepracovanú atmosféru, ale myslím, že bez pochopenia zámeru a štylizácie by samostatne ako moderný horor neobstál, lebo súčasný divák bez reflexie (napr. ešte nerozkukaná mladá generácia) ho nepochopí a neprijme - príliš pripomína kúsky ako Mary Reilly alebo Slonieho muža. Musím podotknúť, že maska vlkodlaka na štýl starého Hollywoodu sa mi nepáčila. Iné kontroverzné pocity dobre vystihol v komentári tron. ()
(FESTIVAL OTRLÉHO DIVÁKA 2010) VLKODLAK je stejný případ jako loni DEN, KDY SE ZASTAVILA ZEMĚ, tj. velice zdařilá předělávka, která je uctivá nikoliv k originálu, ale formální podobě žánrově spřízněných snímků dané doby. Jenže nejde "pouze" o pastiš, která se snaží kvalitativně překonat svůj vzor a předobraz (1941), ale zároveň modernizací v přijatelných mezích, která polidšťuje monstra a psychologizuje lykantropii, jež zde slouží jako metafora pro oidipovský komplex a jeho překonání. Problém je, že se velice důsledně užívají tehdejší prostředky filmové řeči (práce s mizanscénou a diegetickou hudbou je vyloženě labužnická záležitost), a tak do celku nepasují "současné" pouťové scény atrakcí - vlkodlačího řádění, i když se zrovna nepříliš okázale odkazuje na monster cross-overy 40. let minulého století. Ve výsledku jako předělávka zdařilé, ale pouzy pro ty, kteří mají nakoukáno, jako modernizace původního konceptu nepříliš funkční a ve vztahu k původní nefilmové předloze kvalitativně nedostačující Coppolova DRACULY či Branaghova FRANKENSTEINA. 7/10 ()
Vlkodlačí horory to u mě až na výjimky nemají lehké (stejně jako upírské), vždy jim však dám novou šanci. Vlkodlak ji dostal, avšak po polovině stopáže ji promrhal. Benicio Del Toro přijíždí vyřešit zmizení a následnou smrt svého bratra, potýká se s odcizeným otcem a nepřátelskou atmosférou městečka. Potud na jedničku. Atmosféra je hutná a z každého filmového políčka je cítit viktoriánská Anglie. Výprava, kostýmy, herci - to vše dělá z prvních pětačtyřiceti minut něco, co tu už dlouho nebylo. Poté však přijde zvrat, který pošle většinu zmíněného do kopru. Žánr se otočí o sto osmdesát stupňů a namísto perfektního mysteriozního thrilleru tu máme béčkový akční horor, který si hraje na rodinné drama o válce mezi otcem a synem. Takhle promrhanou příležitost jsem neviděl už delší dobu, alespoň se na obrazovce promenádují vynikající herci. Benicio je výborný v obou polovinách Vlkodlaka a Hugo Weaving si zaslouží vlastní spinoff, všechny ale strčí do kapsy Hopkins s jablkem ve scéně na schodišti. PS: Spoiler - namaskovaný Hopkins je výborným nechtěným digitálním vtipem. [Unrated director's cut] ()
Ach bože, kdo měl na svědomí ty masky? První třetina naprosto super - blata, ponurost, mlhy, Anglie, Del Toro, Blunt, Hopkins... No dokonalost! Tajemství, mystika, atmosféra gotického hororu, paráda! Bohužel pak nastoupí "vlkodlak" čili chlápek v košili a kalhotách s obličejem porostlým chlupy. Jediné, co bylo na jeho přítomnosti pozitivní, byly potoky krve a skvělé gore, kterého se teda tvůrci nebáli. Jinak ale fakt slabota, některý záběry mi přišlo skoro jako parodie a SPOILER závěrečný fight s Hopkinsem, to byl poslední hřebíček do rakve. Opravdu si nemyslím, že to, co jsme potřebovali vidět, byl morfující se vytuněný chlupatý Hopkins, jak ve zpomalených záběrech wrestluje s dalším chlupatým valibukem. KONEC SPOILERU Škoda, nebýt tohohle rušivého elementu, tak je to minimálně na 4! ()
Galerie (94)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (18)
- Vytí vlkodlaka nahrál Gene Simmons z KISS. (Chatterer)
- Jména Ophelia, Horatio a Gertrude jsou převzata z Hamleta. (Martin00x)
- Medvěd ve vlastnictví cikánů je ten samý, který byl použit i ve filmu Zlatý kompas (2007), kde byl pomocí animace přeměněn z ledního medvěda na grizzlyho. (R´Hell)
Reklama