Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
„Odnes ho k roštu a upeč ho na sádle“ . Horory nevyhledávám, ale když už se kolem nějakého vytvoří aura extrémně brutální řezničiny a jeho sehnání není srovnatelné s hledáním Svatého grálu, rád nakrmím pana Hydea v sobě. Režisér si klidně může tvrdit cosi o metaforickém zobrazení politické situace ve Francii (kde mají údajně nemalý vliv extrémní pravičáci, ale vsadím se, že ne tak lidumilní jako ti filmoví), já jsem si dopředu zakázal hledat za těmi nakřáplými lebkami, vařeným lidským masem a koupelemi v prasečích výkalech nějakou hlubší myšlenku. Odvážná délka, jež byla filmu přiřknuta, překvapivě nachází své uplatnění. Xavier Gens je stejně nekompromisní scénárista jako režisér a při „odkrvování“ čtyř nepříliš sympatických, ale v porovnání s jejich mučiteli mimořádně sympatických hrdinů vykazuje nebývalou míru invence. Předpokládané (a zasloužené) skony jednotlivých (iracionálně jednajících) obětí si hned na začátku zajímavě rozplánuje a až do konce dokáže staré dobré ultranásilí umně prokládat zabijácky černým humorem a obstojně idiotskými dialogy. Tato k žánrovým klasikám odkazující a dle pravidel žánru k pozvracení (ne)chutná lahůdka v žádném směru nevyčnívá a nabízí efektivní, drásavou podívanou. Zběsilý střih, jakýsi Gensův tik, upomínající na jeho videoklipařskou minulost, nenarušuje neexistující atmosféru a pouze znásobuje fyzické znechucení. Nedělám si iluze, že by tahle do osmnácti let rozhodně nepřístupná řezničina unikla pozornosti krvelačných nezletilců, vlastně bych je vedle hororových fanoušků viděl jako nejideálnější adepty pro zhlédnutí. Tohle v učebnicích anatomie nenajdou. (Ano, jsem škodolibý bastard.) 65% Zajímavé komentáře: betelgeuse, tombac, Nick Tow, SeanLSD ()
Takový Texaský masakr motorovou pilou s nacistickými kanibaly. Nic originálního, film čerpal z mnoha dalších hororových filmů, pořád ten samý vzorec dokola - Dejte do filmů pár lidí, šoupněte tam nějaký magory, kteří je umučí a zabijou, ale někoho nechte přežít. Celkově je to tak nezáživné a nudné, že jsem si chtěla vytrhnout svojí vlastní kůži a mučit sama sebe, jen abych ten film udělala trošku zajímavějším. ()
Brutální, krvelačné násilí lidí proti lidem. Prostě exploitation jak se patří. Tento film rozhodně není pro každého. Rok 2007 - Francie - Uvnitř vs. Hranice smrti. Srovnání se zde úplně nabízí a přichází otázka, který z těchto filmů je víc masakrální, krvavý, zvrácený? Těžko posoudit, pro mě v tomto minisouboji vítězí právě Hranice smrti. Proč? Když pominu právě samotné gore scény, které jsou v obou případech na hodně vysoké úrovni, tak mě tento film bavil o něco více, přišlo mi to svižnější, zajímavější a taky o něco napínavější. Rodinka působila hodně krutě a především z velkého šéfa šel strach na sto honů. Hitlerův konkurent Nummer eins. V určitých momentech film ztrácí, hlavně konec byl celkem odfláknutý a tu akčnost do toho nemuseli motat, ale jinak to byl velmi napínavý a drsný horor pro ty pravé hororové příznivce. 70% ()
Překvapuje mě to slabé hodnocení na CSFD… Xavier Gens servíruje rychlý střih, hned v první scéně – útěku se kamera rychle třásla a střihalo se jako o život, přistoupil jsem na hru a čekal brutální masakr – když už jsem dostal pytlík na zvratky a pročetl pár komentářů. První cca půl hodinka je pomalejší, ale dobře odehrána a natočena. Celkově jsem s hereckými výkony neměl sebemenší problém, herci hrají a křičí v rámci hororových pravidel. Snímek je takový mix „hostelu s texaským masakrem“ z obou si bere to nejlepší a se slovenským Hostelem – ať už s prvním nebo druhým se nemůže rovnat, oba díly strká do kapsy s velkým přehledem. Vizuálně se film povedl, syrový, špinavý až do morku kostí. Jedině docela dost natahovaný závěr, trošičku zkazil výsledný dojem, klasická a hodně častá chyba hororů, režiséři neví kdy mají skončit a často právě neskončí v tom nejlepším. Na druhou stranu poslední půlhodina nabízí „opěvovanou“ brutalitu v solidním množství, bez uhýbání kamery. Gens si u mě polepšil a mohl by zůstat více u hororových snímku a necpat se do Hollywoodu, ani nepříliš oblíbená francouzština mě v kině nerušila. 7+/10* ()
Francouzská limonáda, která se veze na současné drsné vlně, ale bohužel není žádným výraznějším šplouchnutím. Viděl jsem to před pár dny a už si prakticky nepamatuju žádnou zásadní scénu, což není dobrou vizitkou. Nazi rodinka je sice slušně šílená, ale čekání na její řádění se vleče. Přepálená stopáž tak ničí to dobré, co na tomhle kousku jistojistě je. ()
Reklama