Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ďábelský nápad StB - falešná státní hranice uvnitř republiky - a fiktivní příběh lidí, kteří ji překročili. Námětem příběhu je tzv. akce Kámen, při níž agenti Státní bezpečnosti záměrně mystifikovali občany Československé republiky, kteří se pokoušeli o ilegální odchod do zahraniční, vytvářením falešných hranic i falešných pohraničních hlídek a vyslýchajících skupin amerických, německých a francouzských úřadů. Příslušníci Státní bezpečnosti při výsleších zadržené utvrzovali v domněnce, že skutečně překročili státní hranice naší republiky a získávali od nic netušících lidí informace, které byly následně používány v rámci trestního řízení. V průběhu této akce byly zatčeny téměř dva tisíce občanů Československé republiky a většina z nich se o tom, že se stali obětí komplotu, dověděla až po roce 1968. (Česká televize)

(více)

Recenze (116)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když už ani ta železná opona není na svém místě, musíte se při klanění ve světlech reflektorů spokojit s jiným jevištěm.. Tragická epizoda z časů, kdy jste museli hrát podle jejich not a ani netušili, jestli to není falešně. Nehledě na televizní look fungují jak naléhavost premisy, tak i postavy, které přesvědčivě pokoušejí i tápou (na Dlouhé však byli všichni krátcí). Nezbývá než souhlasit s Winstonem Churchillem, který tvrdil, že komunismus je vzpoura méněcenných.. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Velmi povedený TV snímek s vévodící ústřední hereckou trojicí v podání bratrů Dlouhých a Aloise Švehlíka. Tento snímek jsem zhlédla několik málo dní před zesnutím pana Vladimíra Dlouhého. Ve scénách, kdy hraje na klavír a opíjí se... bylo těžké se na něj dívat. Nyní si ještě více uvědomuji, že už to nebyla jen jeho postava, která pije, ale talentovaný, charizmatický člověk s tím nejnádhernějším a nejlaskavějším hlasem v českém filmu, který svůj talent a osobnost utápěl ve sklenkách, bohužel nejen ve filmech... ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Ano, český film je v krizi a ano, nejlepší tuzemské snímky posledních dvou let vznikly pro televizi. Swingtime má sice lehce okázalejší výpravu, ale svůj punc lacinosti (a teď to nemyslím zle) nezapře. Disponuje nadmíru kvalitním scénářem, s nosnou výchozí situací a s dobře napsanými postavami (které skutečně nejsou průhledné). Některé dějové linie by sice zasloužily pár minut na dovysvětlení nejasností (to se týká hlavně vztahu Timkové s Rašilovem), ale základní premisa je srozumitelná dostatečně a opět budete mít důvod zanadávat si, jaké svině podrazácké komunisté byli (resp. mnozí z nich). Moc se mi líbila kamera. Většina scén není zabírána z jediného úhlu a potěší také v českém filmu nepříliš často vídané (téměř experimentální) záběry (pohled na zemi ležící a mlácené osoby, sledování akce v odrazu na krytu pneumatiky). Nebýt místy zbytečné snahy o „hloubku“ (závěrečnou poklonu si tvůrci mohli odpustit), nenapadá mě, co podstatnějšího bych Swingtimu vytknul. Je to velice příjemný počin nesoucí se v rytmu swingových melodií a nepříjemný pouze dobou a praktikami, o kterých se sympatickou otevřeností (hraničící až s drzou odvážností) vypovídá. 80% Zajímavý komentář: Lish84 ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Komunisti byli kurvy a proto od nich nemůžeme čekat nic jiného než kurvárny. Proto je k údivu, kolik lidí se takto (hranicí státu před oficiální hranicí státu) nechalo napálit. Samozřejmě se umím vcítit do beznadějné situace utíkajících. Tak mi tady hraj celý film na piano a já tě pak zastřelím i s tvou ženou. No kurvy. Ti by si s dnešníma muslimskýma imigrantama uměli poradit. Jenže oni vlastně zabíjeli lidi svého státu – tedy emigranty. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Človek človeku vlkom...Čakal som ale podstatne viac. Námet určite zaujímavý, čo už len človek nevymyslí, len aby niekoho udržal pod zámkom. Tí ľudia mali jednoducho smolu, mohli viesť úspešné životy niekde na Západe ako dobrí muzikanti, no žiaľ narodili sa za oponou. Emotívne ma to však vôbec nezasiahlo, sálal z toho taký podivný chlad v zlom slova zmysle, miestami dokonca šedivosť. Priemer. 60/100 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Když Pavel (Vladimír Dlouhý) diktuje Jiřímu (Alois Švehlík) tóny písně "In the Mood" a hraje při tom na klavír, zapomíná, že klarinet je nástroj laděný in B. Místo "C-E-G-C..." by měl říkat "D-Fis-A-D...", protože klarinet zní o tón níže než klavír. Stejně tak Jiřího zdůvodnění, proč nechal hry na klarinet, je poměrně zvláštní vzhledem k faktu, že při výuce se nepostupuje po tóninách, ale samotných tónech - zahrát B nebo Fis není o nic těžší než zahrát ostatní tóny. (L_O_U_S)
  • Filmovalo se v Kytíně a Praze. (M.B)

Reklama

Reklama