Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Dario, Asia & Claudio. The Triad. Více než důstojné zakončení trilogie sice nedosahuje kvalit svých předchůzců, chybí výraznější snovost, experimentování s kamerou a i stopáž je lehce uspěchaná, ale vem to čert! Třetí matka je tady a s ní i Argentův velký comeback. Jestli mě Pelts nadchly, tohle mě roztrhalo! Mráz v zádech, pusa dokořán. Skvělá atmosféra a přemíra velice kvalitního gore doslova srší z obrazovky. Největší událost roku 2007! ()
Záver trilógie a po dlhej dobe opäť vynikajúci Argento, aj keď Argento akého nepoznáme. Už to nie je ten majster, ktorého každý záber filmu bol takmer umeleckým zážitkom, podporený syntetickou hudbou, ktorá vytvárala tú nezabudnuteľnú atmosféru jeho starých filmov. Tým nechcem povedať, že by to bolo teraz zlé, len jednoducho iné. Čo sa nezmenilo je násilie a gore, ktorého je tu požehnane a napríklad na smrť novonarodenca asi len tak nezabudnem, a záver, ktorý je opäť tak typicky "argentovsky" zlý. Nedá mi ešte nespomenúť Mater Lacrimarum, čo je asi najlepšia skladba vytvorená pre film. ()
Myslím, že docela obstojně důstojné završení jedné trilogie. Přece jenom časový odstup od předchozího snímku je zřetelný, TERZA MADRE je tak nějak modernější a brutálnější. Scénář sice neoplývá nějakými vynikavostmi a ke konci je už hodně vyčichlý (tak slabý a rychlý závěr snímku jsem opravdu nečekal), ale Argento to zvládl natočit docela dobře a vložil do filmu několik parádních scén (kreslený flashback). Ta asijská čarodějka, která skoná nezáviděníhodnou smrtí na dámském záchodku byla fakt děsivá a jelikož jsem na to koukal v noci potmě, docela mě i vystrašila. Za tohle Argentovi obrovský dík, naposled jsem podobné pocity zažil u japonské NENÁVISTi. Nečekal jsem od TERZA MADRE stejnou laťku jako u INFERNA nebo SUSPIRIE, ale byl jsem mile překvapen. Asia je zajímavá herečka, neoplývá nějakými extra super hereckými schopnostmi, ale má něco, pro co je radost na ní koukat (a tím vůbec nemyslím její nahotu). Tak nějak se v ní její, přiznejme, ne zrovna sexbombově hezcí rodiče namíchali taki, že má jisté charisma. Přemýšlel jsem, jestli dát 3 nebo 4, ale myslím, že 4 si to zcela určitě zaslouží. ()
Když vás na hororu od legendy žánru, jenž je plný over-the-top brutality, nechutností a snahy o napětí a nepříjemnou atmosféru, nejvíce potěší stylové úvodní titulky a několik odhalených koz, je něco (hodně) špatně. Pro některé zaryté "argentovce" možná dobrý drsný horor v duchu jeho kultovních děl, pro mě pouze těžce béčkový sick shit hodný (rychlého) zapomnění... ()
V předchozím karetním dílečku chodil Dario příliš dlouho kolem horké kaše, takže je milé, že v Matce slz je první brutálně-krvavý vrchol už v osmé minutě. Vlastně se mi hodně líbí sinusoida napětí s kterou pracuje, nahoru-dolu-nahoru, divák je naučený očekávat velké finále a ono tady vlastně vůbec není, neb film má těch hrůziplných vrcholů víc. Generované napětí je příjemně mrazivé, občasná úleva "no fuj" je při některých obrazech nutná, každopádně hardcore gore či čistokrevný splatter? ... to už je jen živná půda s vratkými kořeny. Natočené je to více než příjemně, ohudebněné nadstandardně, dějově a charakterově pokulhává na hranici nejtěžších provářek. Ale i tak dám radši přednost jiná zábavě z Říma :-) 60% ()
Reklama