Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Začnem obligátnym povzdychom názorovo osamelých prispievateľov - "Asi som videl iný film než väčšina tunajších užívateľov." ... Jediným plusom je fajné gore, ale i to vyznieva samoúčelne, keďže všetko okolo je prasprostá zlátanina. Veď to sakra nemá ani len tú atmosféru, s ktorou Argento zvykol narábať tak šikovne, že bolo jedno koľko hluchých miest sa našlo v samotných príbehoch. Matka slz je iba a len konina, výsmech filmovému hororu, potupa čarodejníckych legiend. Keby to natočil 25 ročný klipár s tlupou študentov herectva, mávnem rukou, ale Argento s dcéruškou - fajne si nasrali a väčšina im to baští až im od úst odpadáva...?! Nechutné!! ()
Obecně mě tahle afektovaná pseudohorrorová gialla vůbec neberou, ale La terza madre mě po počátečním ošklíbání se docela pobavila. Děj je samozřejmě totálně praštěný, spousta scén působí levně nebo vyloženě amatérsky a Italové v Itálii mluví i píšou anglicky. Ale pro fanoušky žánru je právě tenhle způsob režie asi ta pravá lahůdka; nezasvěcený divák však možná upadne v rozpaky, jako třeba já v první půlhodině. A z prkenného a bezkrevného hereckého výkonu režisérovy dcery Asie jsem zůstal v rozpacích až do konce, měl ji spíš pokřtít třeba Antarktida, nebo Androidka. Ovšem furt lepší, než Matka Představená Čarodějka se silikonovýma ceckama. Několik scén se mi ale dost líbilo. Třeba matka s dítětem na Andělském mostě. Nebo vtipný konec japonské zoku čarodějnice. Nebo ještě vtipnější konec Uda Kiera. Nebo holohlavý pan vrah s velkou pusou. Nebo "boschovské" výjevy na konci ve sklepě. A lekla mě jedna dobrá lekačka. Ale úplně nejvíc ze všeho se mi líbilo domovní osvětlení na natahovací klíček, to jsem ještě nikdy nikde neviděl a chci ho mít v baráku na chodbě taky! ()
Po zkouknutí všech 3 částí můžu s klidným svědomým říct že se jedná sice o nejslabší díl, ale i tak je serie nadprůměrá. Nejlepší díl trilogie je 2 část Inferno, to je vynikající. Tato matka mi nepřišla tak špatná, jen prostě vznikla ve špatné době. Argento si mohl odpustit to zabití dítěte, ne proto že to bylo dítě ale proto že to vypadalo divně. Nicméně ostatní gore bylo prakticky vynikající a nebylo to trapné co se poslední dobou furt natáčí(třeba trapné vraždy v remaku Pátek 13). Asia je celkem kočka. Jen jsem měl trochu problém s koncem, přišel mi takový na rychlo splácnutý. ()
Myslím, že docela obstojně důstojné završení jedné trilogie. Přece jenom časový odstup od předchozího snímku je zřetelný, TERZA MADRE je tak nějak modernější a brutálnější. Scénář sice neoplývá nějakými vynikavostmi a ke konci je už hodně vyčichlý (tak slabý a rychlý závěr snímku jsem opravdu nečekal), ale Argento to zvládl natočit docela dobře a vložil do filmu několik parádních scén (kreslený flashback). Ta asijská čarodějka, která skoná nezáviděníhodnou smrtí na dámském záchodku byla fakt děsivá a jelikož jsem na to koukal v noci potmě, docela mě i vystrašila. Za tohle Argentovi obrovský dík, naposled jsem podobné pocity zažil u japonské NENÁVISTi. Nečekal jsem od TERZA MADRE stejnou laťku jako u INFERNA nebo SUSPIRIE, ale byl jsem mile překvapen. Asia je zajímavá herečka, neoplývá nějakými extra super hereckými schopnostmi, ale má něco, pro co je radost na ní koukat (a tím vůbec nemyslím její nahotu). Tak nějak se v ní její, přiznejme, ne zrovna sexbombově hezcí rodiče namíchali taki, že má jisté charisma. Přemýšlel jsem, jestli dát 3 nebo 4, ale myslím, že 4 si to zcela určitě zaslouží. ()
Myslím, že Dario Argento musel mít slabou chvilku, když točil tento film, neboť jsem přesvědčena, že kdyby byl v lepší formě, dokázal by z takového námětu vytěžit mnohem více a hlavně by to dopadlo mnohem lépe. Hlavní a dost zásadní slabinou tohoto filmu je scénář. Některé scény a dialogy, které, ač měly působit zřejmě děsivě, vyzněly často spíše směšně a hloupě. Spousta jich je sice velmi povedených a působivých, ale nestačí napravit vše ostatní. Scénárista zřejmě také nebyl v náladě. Oproti tomu dokáže snímek držet nad vodou přítomnost Asii Argento a vydařená hudba, která svým hororovým vyzněním zachraňuje to, co tvůrci neúmyslně předvedli spíše jako nepovedenou frašku. Především fenomenální závěrečný song Mother Of Tears v podání Daniho Filtha a Claudia Simonettiho. Marně jsem doufala, že alespoň konec by mohl být trochu nápaditý, asi jsem toho čekala moc. Mohl to být děsivý horor, na který budete dlouho vzpomínat. Nevyšlo to. Škoda. ()
Reklama