Režie:
Dario ArgentoKamera:
Frederic FasanoHudba:
Claudio SimonettiHrají:
Asia Argento, Cristian Solimeno, Udo Kier, Valeria Cavalli, Moran Atias, Daria Nicolodi, Philippe Leroy, Jun Ichikawa, Clive Riche, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(2)
Starověká urna je nalezena na hřbitově na okraji Říma. Po jejím otevření se spustí série násilných příhod: loupeže, znásilnění a vraždy dramaticky vzrostou, zatímco zvláštní mystické, zle vypadající bytosti přicházejí odevšad a shromažďují se ve městě. Všechny tyto události zavinil návrat Mater Lacrimarum, poslední ze tří mocných čarodějnic, které šířily teror a smrt před staletími. Sama proti armádě běsů a démonů se Sarah Mandy (A. Argento), studentka s nadpřirozenými vlastnostmi, pokusí zabránit Matce slz ve zničení Říma. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (196)
Veskrze typický Argento. Když už se k nám do distribuce dostane něco od mistrů hororu, tak jde vesměs o ty jejich horší kousky z posledních tvůrčích let. No Matky slz se bát nemusíte. Povedlo se dle možností. Na filmu je sice znát, že nemá úplně odpovídající rozpočet, ale Argento se ukázal tak, jak jej známe z jeho slavnějších časů. Předvedl solidní napětí i atmosféru. A samozřejmě, pro něj tak typický, mix hororu s vyšetřovací detektivkou. Bohužel bohudík :-). Jeho dcera Asia je jedním slovem kočka a beze sporu je ozdobou filmu. Ovšem vizuálních vychytávek a pořádného tahu na branku se nedočkáme. Suma sumárum řemeslně zvládnutý průměr. ()
Najsilnejsi hororovy darcek posledneho obdobia (navyse s jednou lakackou, ktora ma po hrooozne dlhdej dobe dokazala vykotit zo stolicky), skvele zakoncenie mother trilogie. Den po Slyovi a jeho Rambovi 4 dalsi "starik" ukazuje nielen mladej generacii, ze s vekom nie vzdy sily slabnu...ale prave naopak. ()
Sarah není zrovna oslnivě krásná ani kdovíjak chytrá (soudě podle jejího chování a těch pár scén kdy "bádá"), zato má matku ducha a jednu chrakteristickou vlastnost - kam přijde, tam je někdo (kdo měl tu smůlu a dal se s ní do řeči) vzápětí nějakým brutálním a vizuálně efektním způsobem zavražděn. Likvidováni jsou zcela demokraticky všichni - muži, ženy, ba i dítka (ta zpravidla odkrágluje vlastní matka). Oběti si tak nemohou stěžovat na diskriminaci a divák na to, že by se nudil. Děj neoplývá soudržností, vyprávění je občas mírně chaotické a ani atmosféra není silnou stránkou "Matky slz", konec přichází příliš náhle a určitě by snesl větší propracovanost. Na druhou stranu se má divák stále na co dívat, napětí se podařilo vybudovat zdařile, násilí je zobrazováno s dostatečnou mírou invence a nechybí ani semtam nějaká ta pohledná samička. Když k tomu připočtu i jednu opravdu povedenou lekačku, klady pro mne rozhodně převyšují zápory. ()
Jak už jsme měli možnost poznat díla tohoto pána horrorů, neexistují pro něho žádné tabu. Hromada mrtvých, litry krve, podřízlé krky, useklé končetiny, kanibalismus, nahota – to vše můžeme zhlédnout i v tomto filmu. Odborníci sice říkají, že Suspiria byla lepší než Matka slz, ale mě se tento snímek líbil skoro po všech stránkách. Hudbu složil opět Simona Simonetti, který jí měl na starosti i v Suspirii. Skvěle do filmu zapadala, chvílemi byla mysteriózní, strašidelná, temná – prostě každá scéna byla dobře podchycená a skvěle podbarvovala atmosféru. Efekty dělal Sergio Stivaletti, takže bylo na co koukat. Kamera zabírala detaily do nejmenších podrobností, až to bylo někdy i dost nechutné. ()
Talianský režisér Dario Argento ešte nepatrí do starého železa. Jeho film "Armáda démonov: Matka sĺz" síce nie je najlepšie dielo, ktoré vyprodukoval, ale moje očakávania splnil. Zaujímavý scenár okultného príbehu situoval do Ríma. Nezabudol prihodiť krvavé gore. Nevynechal surové scény a nahotu. Natočil výborný horror, ktorým uzavrel trilógiu o troch Matkách (Mater Tenebrarum, Mater Suspiriorum, Mater Lachrymarum), ktoré sú zároveň aj Sestrami. Je to večná trojjediná nesvätá trojica, ktorej spoločné meno je Smrť. **** ()
Reklama