Režie:
Peyton ReedKamera:
Russell CarpenterHudba:
Christophe BeckHrají:
Paul Rudd, Michael Douglas, Evangeline Lilly, Corey Stoll, Michael Peña, Bobby Cannavale, Judy Greer, John Slattery, Joe Chrest, Wood Harris, T.I. (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Podvodník Scott Lang (Paul Rudd), vybavený pozoruhodnou schopnosti zmenšit své fyzické rozměry, ale současně znásobit svou sílu, se musí ujmout role hrdiny a pomoci svému mentorovi doktorovi Hankovi Pymovi (Michael Douglas) ochránit tajemství, skrývající se v jeho úžasném obleku Ant-Mana, před zcela novými nebezpečími, která ho ohrožují. Pym a Lang jsou tváří v tvář zdánlivě nepřekonatelným překážkám nuceni naplánovat a provést rafinovanou loupež, která zachrání celý svět. (Falcon)
(více)Videa (27)
Recenze (1 245)
Muže-nec je moc příjemná, zábavná a hravá kokotinka s Daglesem na dortu, po které bych akorát pod trestem celoživotní frigidity plošně zakázal mikáda, protože i mrdna jako Evandželína v tom vypadá, jako by zrovna před chvíli přestala v jehlovkách lhostejně šlapat po koulích nějakému tlustému Němci. Jinak kromě kýčovitě slizké dcerušky naprosto bez výhrad a dokonce se jim podařilo udělat sympaťáka i z Pavlíka Hrubbého, jindy odpudivého matadora těch nejdebilnějších homomédií. Mrvel má prostě nejlepší kousky, když to sveřepé zachraňování světa nebere až tak moc vážně. Je to sice zpola vykradený, dnes již klasický Vnitřní vesmír, ale rád se podívám i na dvojku, ve které by ten Mikroajronmen mohl třeba s pár termity a Jonatánem čistit Kropáčkovi mandle od bacilů angíny. ()
Svěží komiksárna. Zmenšování je efektní, v akci zábavné, v závěru bombasticky pojaté. Změna perspektivy je velice pěkně pojata, ať technicky nebo příběhově. Tohle je podle mě první komiks od Marvelu, který opravdu riskuje, nemá v podstatě velké hvězdy ani velké jméno hrdiny. Je to skok do neznáma, který se mění v překvapivý úspěch (Paul Rudd roste každým záběrem a Evangelina... k ní není co říct). Hlavní hnací silou je pro mě humor, který konečně vědomě přechází v komiksovém filmu doúrovně vědomé nadsázky až ironie a Ant-man je dík tomu (a podle mě to je hlavně zásluha specifického humoru Edgara Wrighta) je pro mě zábavný hlavně v závěru, kde vrcholí všechen vtip nejšílnějším akčním soubojem od Marvelu. Kde na tohle vzali odvahu nevím, ale já jim tleskám a jdu otřít prach ze své lokomotivy Tomáš, co mám nad televizí... PS: Michael Peňa a jeho scény "jak to teda bylo" naprostá bomba. Trhám se míchy ještě teď a hlavně bez dabingu! ()
Polámal se mraveneček ví to celá obora...jak já doufala, že se poláme i tenhle paznecht, jenže to brnění bylo bohužel moc odolný a tak jsem měla smůlu a byla nucená koukat jak asi 70% filmu hlavní "hrdina" mluví se starým Douglasem a jeho dcerou...Paráda !!! Tu jeho slavnou mravenčí armádu bych mu z fleku postříkala RAIDEM a bylo by vymalováno. Co se mi na filmu ale opravdu líbilo, to byly závěrečné titulky, protože to znamenalo, že tato příšerná komixárna končí a já mohu jít v klidu zvracet do kouta... ()
To, co mi nedali Strážci galaxie, až už jsem se bál, že se nedokážu naladit na stejnou notu jako fanoušci Marvelu, konečně přinesl Ant-Man. Rukopis Edgara Wrighta rozhodně zůstal i po jeho odchodu a přestože se v tom filmu většinou jen kecá, jde nepochybně o fajn kecání. Odlehčená atmosféra, hrdinové, kteří shazují všechno od sebe po samotný děj (ale překvapivě nikdy nuceně), po dlouhé době fungující jiskření mezi ústředním párem, to všechno pomáhá. Malé měřítko, kdy se epická finální bitka odehrává v dětském pokoji s mašinkou Tomášem v hlavní roli, nepůsobí ani trochu nepatřičně, naopak dodává Ant-Manovi na zajímavosti a osobitosti. Sice je to pořád produkt továrny Marvel, takže wow efekt už je dávno pryč a všechno už jsme na nějaké úrovni viděli, mezi letními blockbustery se ale rozhodně neztratí. I přes tu banální dějovou kostru, schopnost obléct se do kostýmu za čtyři vteřiny a střílení mravenců ruční pistolí z vrtulníku... ale logiku tu snad nikdo nepotřebuje... ()
Incredible Shrinking Man 21. století. Paula Rudda zná jistě většina diváků z romantických komedií, či jako Mikea z Přátel. O tom, že mu role Scotta Langa sedne, jsem tak nějak už dopředu nepochybovala. Ant-Man je zpracováním zcela jiný, než třeba Avengers, nebo Captain America. Více se tu sází na odlehčenost a humor. Snímek se nese víc v duchu prvního Spider-Mana, než aby zapadal mezi ostatní "Marvel Movies" z posledních let. Máme tu spoustu klasických rozhovorů o hrdinství, odvaze a dalších vlastnostech tak, jak si je pamatuju z prvotních Marvelovských filmů. I když scénáristická stránka v Ant-Manovi mi přijde na rozdíl od těchto filmů jakoby záměrně naplněna otřepanými frázemi a strojenými dialogy. Tehdy to byly začátky a tvůrci se ještě drželi tradičních hrdinských schémat. Když pak mezi ostatními filmy z MCU vidí člověk Ant-Mana, působí, jakoby byl tak trochu dělaný i pro pobavení dětí:) Hlavní nepřítel v podání Coreyho Stolla zde tak vyzní jako poměrně tuctový, zaměnitelný záporák. Trojice kumpánů, která se okolo Scotta motá, pro mě byla spíše nepříjemná, zvláště Michael Peña, a jejich humor mě nijak extra nezaujal. A, jak už se někdo zmiňoval v komentářích, více si tvůrci mohli vyhrát na zobrazení miniaturního světa. Občas trochu upustit od akce a nějakou tu minutku věnovat hrátkám s CGI:) Scéna, kdy se Ant-Man zmenší do úrovně atomů, mi připomněla, že něco podobného se mohlo stát i se Scottem Carveyem z filmu z roku 1957. Hudba Christopha Becka je výborná, zvláště Main Theme. Jednoduchá melodie, ale účelná a chytlavá. Celkově se mi Ant-Man líbil. Bylo to takové příjemné osvěžení od superhrdinských epických crossoverů, plných monstrózních bitek, zásadních scén a emotivních konfrontací mezi postavami. "Měl bych jednu otázečku, co jste zač, kdo je ona, co se tady děje a můžu jít zpátky do basy?" :) ()
Galerie (139)
Zajímavosti (70)
- O filmu se poprvé začalo uvažovat v roce 2004. V roce 2006 se začala psát první verze scénáře, který byl od té doby vylepšován. (Spiker01)
- Filmaři se rozhodli s vizuálními efekty trochu experimentovat, jelikož chtěli tento snímek odlišit od ostatních "zmenšovacích". A tak zkusili použít makrofotografie (zvětšené snímky) a technologii motion capture (pohyby herců převedené do digitální podoby). (ČSFD)
Reklama