Reklama

Reklama

Žila na poušti, v jeskyni i s indiány. Před tisícem let. Měla různá jména, ale vždycky to byla ona. Ústřední postavou Medemova filmu Chaotická Ana (2007) je poněkud výstřední dívka, která žije se svým svérázným, ale milujícím otcem v jeskyni nad mořem. Má výtvarné nadání a žije jako bytost nepoutaná ničím a nikým, pravdivá jen sama k sobě. Justine, výstřední mecenáška mladých talentů, pozve Anu do Madridu do komunity mladých umělců, které posbírala na svých cestách a jimž financuje bydlení a umělecké kurzy. Ana tak poprvé vstoupí do skutečného světa, zároveň ji však čeká bolestná cesta do hlubin sebe sama. Setkání s charismatickým Saídem, sirotkem po berberské matce, zcela změní její vnější i vnitřní realitu. Čeká ji krutá cesta do minulých životů vlastní duše, která, jak se zdá, mnoho vytrpěla...
Snad jedině Medem dokáže vytvořit iluzi světa, do něhož musí Ana vstoupit. Pomocí reálných obrazů a zvuků dokáže vytvářet zcela nadreálné situace. Hranice prostoru a času překračuje se stejnou lehkostí, jako by točil konverzační komedii. Světy, které svou originální optikou vytváří, jsou z tohoto světa a zároveň stejně skutečně tkví v minulosti či budoucnosti. Reálné situace tak dostávají zcela nové významy, aniž by bylo třeba něco složitě vyprávět či popisovat. Jeho filmy nejsou příběhy činů, ale vnitřních emocí: vášní, strachů, intuice, lásky a nenávisti. Realita jeho filmů začíná tam, kde končí viditelná skutečnost. (Česká televize)

(více)

Recenze (152)

kareen 

všechny recenze uživatele

Na začátku mého komentáře se musím k něčemu přiznat: jsem těžký případ skeptického člověka, kterému jsou všechny ty mystické věci, reinkarnace (promiň Doctore, Tebe se to netýká) a bůh ví jaké meditační techniky naprosto a dokonale lhostejné a který by tímto svým přístupem dovedl po týdnu soužití s mou maličkostí k zuřivosti i toho nejvyrovnanějšího budhistického guru. Z tohoto pohledu tedy není divu, že pro mě samotná dějová linka Chaotické Any představuje sotva něco lepšího než o trochu přijatelnější blábol. Jenže tohle je Medem a ten má jiné kvality, pro které ho mám ráda i když jsem s ním viděla zatím jen dva snímky. Poetika, vizuální uhrančivost, nádherná hudba, silné ženské postavy a v neposlední řadě i přístup k erotice, který se mi osobně velmi zamlouvá (tady kromě závěrečných scén, ale konec mně zklamal celkově). Když k tomu připočtu, že byly tentokrát ty symbolické okamžiky podány natolik srozumitelně, že to trklo i takového zabedněnce jako jsem já, dalo by se říci, že jde o další výborný počin tohoto bezesporu zajímavého tvůrce, který přes všechny své nedostatky rozhodně nespadá do většinového, šedého průměru. Což je skvělé. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Tenhle snímek mě pohltil, téměř dvě hodiny mě drtil svými zuby a pak mě naprosto zmatenou vyplivl a nechal napospas všem vířícím myšlenkám. Bezelstná a neuvěřitelně krásná Ana si diváka omotá svým dokonalým úsměvem a takto spoutaného ho vtáhne do svého, doslova vražedného, chaosu minulých existencí. Její příběh mě fascinoval - každé její psychické vypětí jen stupňovalo moji zvědavost - jakou další cestu si Medem vybere, které dveře mi otevře tentokrát, uzavře se kruh konečně, přelstí holubice sokola? Chaotická Ana je rozhodně originální podívaná, Manuella Vellés podává strhující výkon a démonický Nicolas Cazalé je parádní třešničkou na dortu. 5/5! ()

Reklama

ivishka 

všechny recenze uživatele

Tahle hloupost se 45 minut tvářila jako nějáké mistrovské dílo, které je hodno mé pozornosti. Opět se ovšem pletlo a vznikla z toho poslední půlhodinu taková s*ačka podobně jako ta kterou měl na xichtě ten američan. Docela byla zajímavá část s hypnotizováním té podivné ženštiny ale to by musel někdo pořádně točit normální filmy. Co jsem si měla jako odnést z takového děsného braku? Hodnotím tedy pouze tu zajímavou část aniž bych se jakkoliv ohlížela na zmatenou, nerozhodnou a hloupou ženskou co se ohání desítkami minulých životů. Jestli je to tak a všichni by se zajímali o své minulé životy aby pochopili svou stávající existenci pak by zjistili, že jejich miláček se kterým zrovna chodí je jejich syn asi z minulého tisíciletí. Nic na tomto filmu skoro nedávalo smysl. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nejdříve plusy: Manuela Vellés je krásná. Dokonce i oblečená. Pak nejspíš hudba, kamera. A teď mínusy: naprosto pitomá historka s hysterickým koncem. Bodovat to jen podle závěru odpočítaném nulou, píšu, že je to odpad. Takhle pitomou politickou agitkou by autor zabil i mnohem lepší film. Jako typicky mužského násilníka už mě všechny tyhle filmy o ženských hrdličkách štvou. Musel by mě někdo zhypnotizovat, aby mě donutil se na to dívat znovu. Vlastně ani nevím, jestli moje hodnocení není příliš vysoké (30%). ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Hoci väčšina ľudí bolo týmto filmom nadšených, vo mne vyvolal skôr rozporuplné dojmy. Uznávam, že príbeh a celé to jeho vykreslenie za pomoci hypnózy bolo úplne majstrovské. No škoda, že z tých hypnotických stavov bolo ukázané toho len veľmi málo, a vlastne o Aniných minulých životoch sa dozvedáme potom vo veľkej miere len cez následné čiastkové dialógy medzi ňou a jej kamoškou. Nevravím, že vždy musí byť všetko jasne ukázané, mám rád aj tajomnosť a mystiku - ale tu jej bolo na môj vkus až príliš. Aj keď je to jasný zámer, aby až do konca bolo všetko založené len na domýšľaní sledovateľa. Neviem, ako celok to na mňa pôsobilo len mierne nadpriemerne, niečo medzi 3/4*. Mám rád Medemov zmysel pre detail, ktorý bol však dotiahnutý do dokonalosti až v jeho ďalšom filme Habitación en Roma . ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

  • Tímto filmem se režisér pokusil vymanit z deprese, kterou trpěl po smrti své mladší sestry Any Medem, malířky, která zahynula při autonehodě 28. dubna 2001 na cestě do Zaragozy, kde připravovala výstavu svých obrazů. Tyto její obrazy byly rovněž použity v tomto filmu, který režisér věnoval památce své sestry. Na její počest pojmenoval také svou dceru jménem Ana. (lola3121)

Reklama

Reklama