Režie:
Tom SaviniKamera:
Frank PrinziHudba:
Paul McColloughHrají:
Tony Todd, Patricia Tallman, Tom Towles, McKee Anderson, William Butler, Bill Moseley, Katie Finneran, Heather Mazur, Stacie Foster, John W. Iwanonkiw (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Na osamělé farmě uvízne sedm neznámých mužů a žen. Kanibalové, kteří se díky kosmickým jaderným pokusům proberou ze smrtelného spánku, vyrazí k neúprosnému a krutému útoku, při kterém zabíjejí (a pojídají) každého, kdo jim přijde do cesty. Nejnovější speciální efekty a současné triky dělají z tohoto filmu klasiku 90. let: živou, příšernou a děsivější než cokoliv jiného. (Bontonfilm)
(více)Recenze (215)
Vcelku obstojný remake režíroval expert na speciální efekty a masky Tom Savini. Až na několik scén a drobností se drží původního scénáře. Barva ubrala na syrovosti, noční scény ale působí tajemněji. Samozřejmostí jsou dokonalejší masky - např. nemrtvý na hřbitově, který zabije Barbařina bratra Johnnieho. Rovněž armáda nemrtvých zejména v závěru značně oproti originálu narostla. - Spoilery - Jestliže v původním snímku nikdo z dočasných obyvatel obléhaného domu nepřežije a hlavní hrdina Ben je zabit omylem, pak zde naopak přežije Barbara, zatímco Ben se promění v nemrtvého. Mezi odkazy zaujme pohled kamery na zahradní lopatku ve sklepě. Jí zavraždí dcera svoji matku v originálu, zde nikoliv, jen na ni stříkne krev. Později si ji všimne i Ben, snad aby byl divák utvrzen, že lopatka odkazuje k původnímu snímku. Závěrečný lov na nemrtvé je umocněn scénami mučení ulovených obětí, kdy se Barbara zastaví a prohlásí: Tohle jsme my. My jsme oni. Opovržení mrtvolami provází cynická poznámka - další ke spálení. I zde je tedy nastaveno zrcadlo společnosti, která se pozvolna propadá do dekadence. Po třetím zhlédnutí jsem hvězdu přidal, i když původní snímek tenhle stále o mnoho převyšuje. ()
Klasický začátek potom následovala reklama na to, jak s pomocí kvalitních dveří z Hornbachu zatlouct okna (mimochodem ten dům měl víc oken než budova maďarského parlamentu). Ale posledních několik scén celý film rehabilitovalo. A taky se mi líbilo, jak se z vyděšené, mlčenlivé Barbary stala super zabíječka nejen zombíků. ()
Skôr neveľmi vydarený remake Romerovej "klasiky". Problém vidím predovšetkým v tom, že i keď má mierne odlyšný koniec, v zásade nič nové neprináša a mnoho scén je vyslovene otrocky skopírovaných. Ani obaja hlavný predstavitelia to nijak oslnivo nezahrali, na Patriciu Tallman sa dokonca miestami ani nedá pozerať. Zombíci sú síce pôsobivejší, u takto relatívne ,,nového" filmu by som však očakával viacej krvi, brutality, nejaké tie črevá a mozgy, nehovoriac o prepracovanejšej hudbe, ktorou nedisponoval ani originál. ()
Romerův originál jsem neviděl, ale tohle je určitě lepší. Už jenom kvůli tomu, že se to rozjelo hned ze začátku. Žádný okecávání a tajemná mystéria. Tady se seznamujeme s hrdiny za chodu. Ve svém žánru to rozhodně patří mezi to nejlepší, co jsem viděl. Dlouhé bylo akorát to neustálé zatloukávání oken, to se táhlo snad půl hodiny. Patricia Tallman sympaticky krátkej účes a celkově pěkná. A cenu nejkrásnější zombie získává: takovej ten plešatej vychrtlej polonahej, co se objevil ve dveřích a Barbara na něm demonstruje jeho živost/mrtvost (a mimochodem mi připomněl videoklip Aphexe Twina "Come to Daddy"). ()
Vcelku slušný remake Romerova klasického hororu, není sice nijak zvlášť strašidelný a režie je docela otřesná, ale zombie se vážně povedly. Mým jednoznačným favoritem je tlouštík v montérkách ze samotného začátku filmu. Každopádně je to ale fajn film s mnoha chybami (například do většiny scén nesedící hudební doprovod), ale rozhodně i s mnoha povedenými situacemi. ()
Galerie (103)
Photo © 21st Century Film Corporation
![Noc oživlých mrtvol - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/860/165860028_567851.png)
Reklama