Režie:
Mike NewellScénář:
Ronald HarwoodKamera:
Affonso BeatoHudba:
Antonio PintoHrají:
Javier Bardem, Giovanna Mezzogiorno, Laura Harring, John Leguizamo, Benjamin Bratt, Hector Elizondo, Catalina Sandino Moreno, Ana Claudia Talancón (více)Obsahy(2)
Adaptace jednoho z nejslavnějších románů klasika světové literatury dvacátého století. Florentino Ariza (Javier Bardem) se jako mladík zamiluje do nádherné Ferminy (Giovanna Mezzogiorno). Ta ovšem jeho lásku odmítne a její otec ji vzápětí donutí vzít si váženého lékaře Urbina (Benjamin Bratt). S tím se ovšem Florentino nesmíří a stále se o Ferminu pokouší. Zatímco Ariza je romantický snílek, který z nešťastné lásky padá do náručí celkem 622 jiných žen. Urbino reprezentuje řád a pokrok. Je systematický, cynický a jeho největším cílem je zbavit obyvatele Venezuely devastujících epidemií cholery. Fermina si záhy uvědomí, že její manželství jí sice zaručuje bezstarostný život, ale touhu po lásce nezasytí. Když se jednapadesát let poté, co jí Florentino poprvé vyznal lásku, konečně znovu setkávají, Urbino je již po smrti. A oni tak stojí před finálním rozhodnutím, jestli svůj fatální vztah konečně naplní. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (136)
Po tom co jsme si přečetl spoustu negativních komentářů zde, jsem se na filmu snažil najít co nejvíce pozitv, ale bohůžel, jednou zase musím dát za pravdu uživatelům csfd, ono je to do doopravdy mizerné. I když zde hraje spusta známých a dobrých herců jsou herecké výkonu všech velmi plytké, jako by ani sami nevěřili tomu, co hrají. Scénář tu velmi dobře vystihl POMO takže ho nebudu dál rozebírat... No o maskách a kostýmech ani nemluvě, ryze odfláklý film. ()
Předlohu jsem četla, ale nedočetla - prostě mě to nechytlo. Tak jsem si řekla, že tohle kulturní Áčko napravím a aspoň zhlédnu film. No - nebýt Javiera Bardema, který je mi hodně sympatický, tak bych to nedodívala ani do konce. A když jsem to do konce dodívala, ve výsledku ve mě tahle Láska ani žádnou stopu nezanechala. ()
Čekal jsem tady hodnocení alespoň 86%, už kvůli Bardemovi, jehož nahnilé charizma hýbe světem (ve skutečnosti právě on byl pro mne tím, co sledovatelnost tohoto díla limitně přibližuje nule). Mám spoustu výhrad: už samotná Marquezova předloha je dost pochybná, mělo se to spíš jmenovat "Zamilovanost a šukačka za časů cholery", protože s láskou to nemá nic společného. Dále je zde celá řada rušivých vlivů: Film z latinského prostředí, kde všechny ruchy a hudba jsou španělsky, je namluvený anglicky, a to včetně psaných textů (šťávou na podbřišku). Jediný odkaz na vrcholné dílo latinské literatury je tady v tom, že postavy mluví s nesnesitelným rádoby latino přízvukem. Dále maskéři. Jednotlivé postavy vypadají v různých fázích filmu dost nesourodě, třeba až o 30-40 let od sebe (ačkoliv původně startovaly na stejné věkové čáře). Ono se to pak na konci sice spojí, teda až na osobu Ferminy, která i v sedmdesáti má krk jak dvacítka, že i Helenka Vondráčková bledne závistí. Přitom když hraje šestnáctiletou, vypadá na čtyřicet, kolik jí ve skutečnosti je. Celkově se jedná o nudný film. ()
Předlohu jsem nečetl, ale Newell by kouzlo romantického prostředí plantážnické Kolumbie nepoznal ani kdybyste mu ho ukázali na pohlednici. Dialogy šustí papírem, herci nevědí kudy kam a omezený rozpočet dusí jak výpravu (kulisy jak z Esmeraldy), tak herce (Zlatá malina za masky a kostýmy by se hodila). Připitomělé situace se vrší na hromadu, atmosféra ne a ne přispěchat na pomoc a ve vzduchu se postupně hromadí neochota se zkostnatělou knižní klasikou kamkoliv pohnout. Málokdy mi je u filmu fyzicky nevolno a tentokrát to vážně nebylo způsobeno pohledem na Javiera Bardema, kterak jako sedmdesátiletý milovník "klátí" třicetileté paničky na ulici... ačkoliv... to je taky docela síla. Spálit hned po zhlédnutí, nejlépe však ještě před ním. (30%) ()
LÁSKA ZA ČASŮ CHOLERY je "něco" (filmem to nazývat nehodlám), co se tváŕí, že to je kdovíjak hluboké umění, a přitom divákovi přináší při sledování pocity někde mezi sledováním teenagerovských komedií a přímým přenosem z volby prezidenta. Proč teenagerovských komedií, ptáte se? Protože taky chcete, aby se už kurva ošukali a byl konec utrpení. A proč příimý přenos volby prezidenta, ptáte se? Protože taky chcete, aby už všichni do jednoho chcípli a měli jste klid. Mid-cultově nesnesitelný kýč který je patetický a přišerný ve všech ohledech, hudbou počínaje, kostýmy a maskami na úrovni Esmereldy pokračuje a katastrofickými herci konče. Nikdy víc! ()
Galerie (33)
Zajímavosti (4)
- Melodie písně "Hay Amores," kterou ve filmu zpívá Shakira, je založena na anonymní tradiční populární písni "La Panaderita" (Malá pekařka) z malého města Torrecilla en Cameros v La Rioji ve Španělsku. Shakira slova ovšem pozměnila. (HappySmile)
- Producent Scott Steindorff strávil přes 3 roky přemlouváním Gabriela Garcío Márqueze kvůli právům ke knize - řekl mu, že je Florentino a že nepřestane, dokud ta práva nezíská. (HappySmile)
- Herečka Giovanna Mezzogiorno (Fermina) dostala během natáčení v Cartageně k dispozici nádherný starý dům. Jednou v noci slyšela podivný hluk za přístěnkem a myslela si, že je to duch. Když přijela pomoc a propátrala dům, našla soví hnízdo. Později objevili také 2 sovy a pojmenovali je po 2 hlavních hrdinech filmu - Florentino a Fermina. (HappySmile)
Reklama