Obsahy(1)
Jak vyvdat dvě dcery a služku, zvlášť když otec nemá ani ponětí, že už je nejvyšší čas? ... Otec Ubaldo má starosti, jeho dvě dcery si neustále stěžují na své zdraví. A taky by se jim rád postaral o ženichy. Netuší, že dívky a jejich mladá služebná už si své milé našly samy. A nejen to, vlastně by se rády co nejrychleji vdaly. A tak vytrvale vyhazují jiné nápadníky, odmítají lékařské vyšetření a naopak vítají své oblíbence v převlečení za doktory. Rozpustilé špílce, gagy, převleky, pohybové akce i slovní humor tohoto nevázaného představení ve stylu italské commedia dell’arte bavily diváky Činoherního klubu několik let, aniž by nezasvěcení tušili, že pravým autorem je bývalý ředitel divadla Jaroslav Vostrý, který měl za normalizace zákaz, a tak se pod inscenaci oficiálně podepsal její režisér Jiří Menzel. (Česká televize)
(více)Recenze (31)
Ne zrovna můj oblíbený styl komediálního divadla, ale Tři v tom mají každopádně něco do sebe. Nestane se vám každý den, že uvidíte pány Čepka, Víznera a Zahajského v ženském převleku, a naprosto válí komická dvojice Libuška Šafránková + koště. Škoda jen, že záznam byl pořízen bez publika, u tohoto typu komedie to vadí násobně. ()
Čepkův Cyrano by se možná Rostandovi nelíbil, ale já nejsem autor, takže si můžu tu trochu neúcty vychutnat. Libuščina skeč s roznožkou je typickým představitelem této hry, moc slovního humoru zde není, ale gagů je zde o to víc. A když začaly na scénu přicházet Kiky, smála jsem se nahlas. Především ta Čepkova byla, jak správně říkal Kodet, velmi plnokrevná. Je veliká škoda, že se ČST neodhodlala pořídit záznam během regulérního představení s diváky. ()
Když tohle srovnám s ostatními komediemi např. od Smoljaka a Svěráka, tak u tohohle jsem se zasmál opravdu jen párkrát. Skvělé herecké obsazení to určitě je i slušné herecké výkony, ale příběh, dialogy a že je tohle komedie? Chyběl mi tu prostě jednoduchý přirozený vtip a opravdu jsem se celou dobu velice nudil. ()
Commedia dell'arte mě nebaví ani v nefalšovaně původních variantách a nevidím důvod psát další v současnosti. Je to podle mě zbytečný anachronismus. Oceňuji sice nasazení celé plejády tehdejších hvězd, ale opět - nač si půjčovat Funésovy grimasy a gesta nebo narážky na Voskovce a Wericha, když originály jsou stejně nepřekonatelné. Mezi dvěma a třemi hvězdičkami, z piety k jedné výrazné herecké generaci se nakonec přikláním ke třem. ()
Osobitě a geniálně Menzlem přetvořená comedie dell´arte nese ve zdánlivě historickém klasickém půdorysu svého žánru řadu moderních názvuků a podtónů. Třesoucí se kulisy italského městečka pulsují horečným ruchem jedenácti postav, které si radostí, jež z herců doslova sálá, zadělávají na skutečný městský ruch. Mezi herečkami tvrdí muziku Libuše Šafránková, mezi muži doslova řádí Abrhám s Kodetem. Je to však špička na úrovni geniální bravury, rozdíl oproti ostatním hercům, obrazně řečeno, spíše pomyslný než určitý. V každém případě však zážitek, na který se dlouhou vzpomíná a který díky DVD nosiči je doma, v důvěrné atmosféře, ve vhodném okamžiku, kdykoliv vratitelný. ()
Galerie (16)
Photo © Česká televize
Reklama