Režie:
Tarik SalehHudba:
Krister LinderHrají:
Vincent Gallo, Juliette Lewis, Udo Kier, Stellan Skarsgård, Alexander Skarsgård, Sofia Helin, Fares Fares, David Lenneman, Michael Mansson, Åke Lundqvist (více)Obsahy(2)
Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní
systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna
městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící
Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje
neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího
prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do
neznámého spiknutí.
(oficiální text distributora)
Recenze (91)
Dobrý nápad, prepracovaná desivá atmosféra a zaujímavý príbeh, ktorý však položil veľa otázok a odpovedal dosť málo. Ponurosť sa mi potom z animovaných filmov stotožňovala najviac asi so snímkou Mary a Max, ostatne tak ako nevhodné narážky v obsahu, ktoré z oboch filmov robia tvorbu nevhodnú deťom, hoci Mary a Max je o dosť prijateľnejšie, veselšie. Celkovo dej sa mi ale páčil a nevadila by mi ani verzia obyčajného života Rogera a jeho problematiky rednutia vlasov a straty sexuálnej náruživosti. V tak neprívetivej verzii bytia by som sa čoby obyčajný divák naozaj vyžil. To najlepšie na snímke je naozaj atmosféra pochmúrneho mesta a tiež vás snímka núti pozerať do konca, lebo ani po hodine neviete, o čo tam ide. Jeden z najlepších snímkov poslednej doby, čo som pozeral. ()
Dost dobrá schíza s výborně zpracovanou atmosférou tak trochu postapokalyptického světa v němž žije - nikoli společnost - ale množina od sebe izolovaných individuí a ve kterém nikdo nemůže věřit nikomu. Výsledný dojem z příběhu, jímž minimálně u mě byla pořádná zmatenost z motivací, cílů a vztahů postav, není omylem a skvěle vyjadřuje myšlenku toho, že ani s odstupem není jasné, kdo byl vámi, kdo proti vám a kdo vás jen využíval a že jediný, jehož úmysly znáte a můžete mu věřit, jste vy sám, případně hrstka vašich nejbližších. ()
Dost zajímavě stylizovaný snímek, který jako už několik stovek před ním ukazuje budoucnost ve velice témné podobě. Jedná se o snímek, který je dle mého názoru z velkém části inspirován Orwellovým 1984 (viz šmírování přes televizní obrazovku). Ono by to možná na to větší jak průměrné hodnocení bylo, ale je tu zkrátka až moc hluchých míst, u kterých jsem téměř zavíral oči. Navíc ani tak animace nemusí sednou každému, i když já jsem k ní nakonec docela přišel na chuť, dost pravděpodobně díky velice dobrým hlasům postav. Jedním velkým pozitivem byl pohled na monitor ihned poté, co jsem film zhlédl a to z důvodu, abych jej mohl ohodnotit. Vše se mi zdálo alespoň trojnásobně barevnější, než jak to normálně vnímám. ()
Celkem zajímavý film, který hodně ztrácí na tom, že má místa, která sice nejsou nudná, ale nijaká. Je jich bohužel hodně a jsou všude. Na tu animaci jsem si musel zvyknout, naštěstí to dlouho netrvalo. Líbí se mi i ta myšlenka metra nebo toho šamponu. Bohužel, tady je nijakých a někdy i nudných míst jak smetí, tak to budou jenom 3* ()
Jeden z nejlepších animovaných filmů, který jsem kdy viděl. Ve filmu nejsou žádná "hluchá" místa a celý ubíhá ve svižném tempu, takže opravdu nehrozí, že by se divák mohl chvíli nudit, nebo dokonce i usnout. Originální animace je jedním slovem perfektní. Avšak hlavním plusem Metropie je její atmosféra. Depresivní atmosféra zvláštního světa, kterou doplňuje úžasná hudba, z filmu dělá skutečně výjimečný zážitek. Neznám příliš mnoho filmů, které se svou kvalitou mohou s Metropií srovnávat a už vůbec žádný, který by byl tak moc originální. Zdejší hodnocení nechápu, protože já kdybych mohl, tak bych dal snímku okamžitě minimálně 6 hvězdiček! ()
Galerie (9)
Photo © Tribeca Films
Zajímavosti (7)
- Film je věnován památce asistenta režiséra Markusovi Lindeenovi, který tragicky zahynul roku 2008 ve věku 37 let. (Terva)
- Jako modely pro film posloužili obyčejní lidé. Například pro hlavního hrdinu Rogera byla použita podoba šéfkuchaře restaurace, kterou navštěvovali pracovníci Atmo, podoba Niny zas byla "nalezena" v obchodě s kosmetikou. (Aelita)
- Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)
Reklama