Reklama

Reklama

Výměna

Trailer 2

Obsahy(1)

Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 366)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Zklamaný určitě nejsem, dostal jsem přesně to, co jsem očekával. Eastwood ovládá řemeslo spolehlivě a vybral si tak atraktivní námět, že představuje v rámci USA, ale i světové kinematografie tak říkajíc sázku na jistotu. Ztráta dítěte, korupce a neschopnost úřadů, stejně jako šikana policie vůči křehké bezbranné ženě, řádění psychopatického násilníka, občanský aktivismus a očekávané vítězství spravedlnosti a demokracie nad prohnilými jednotlivci. Systém je opět zachráněn, jedeme dál. V první půli, kdy je hrdinka drcená tlakem událostí a člověk se podivuje nad absurditou poměrů v Americe konce 20. let, to funguje velice dobře, a mé hodnocení tomu odpovídalo, jenže poté, co se drama přesune do soudní síně, se z toho stává standardní typicky americká předvídatelná podívaná podle mnohokrát vyzkoušeného vzorce. Celkově je to u mě za 3,5* s tím, že u tak oceňovaného filmu se podle své tradice přikloním k nižšímu hodnocení. Hraje v tom určitou roli i obsazení Angeliny Jolie do hlavní role. Příliš ji totiž nemusím. Celkový dojem: 65 %. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Už dlho ma žiaden film (okrem The Reader či Revolutionary Road) neprinútil rozmýšľať o tom, čo som to vlastne videla. Známa ikona predovšetkým z akčňákov, Angelina Jolie, presedlala na úlohu matky, ktorá zubami nechtami bráni svoje materinské presvedčenie a bojuje proti korupcii či nespravodlivosti. Priznávam, to krehké žieňa v hnedom kabáte, v priliehavom klobúčiku, s krikľavým rúžom na perách a plachým výrazom v tvári, za každú cenu sa skrývajúce pred krutosťou sveta, mi maximálne učarovalo. Angelina, posielam ti do Kalifornie úprimné ospravedlnenie za to, že som si dovolila pochybovať o tvojich hereckých schopnostiach :-) A čo by sa dalo čakať od Eastwooda, talentovaného chlapa, ktorý vie, ako ženu spoľahlivo pripraviť o rozum, ždímať jej vnútornú stabilitu a zároveň ju na ceste plnej strastí postaviť do pozície silnej, odhodlanej bojovníčky? Je to emocionálne až strach, ja som to však Eastwoodovi zožrala aj s navijakom. Klavírny doprovod je úchvatný... a Angelina v 30. rokoch minulého storočia neodolateľná! ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Klíčová otázka: Jak může starosvětský film bojovat proti institucím? Není v tom cosi schizofrenního? Není, protože Eastwoodovi nejde o kritiku samotné jejich existence, jeho jen popouzí, pokud nefungují, jak by měly. Protože můžeme – a také musíme – orgány politické moci bedlivě sledovat, co nejpřísněji kontrolovat a v případě potřeby si na ně stěžovat (to bychom měli skoro pořád), nesmíme si však stěžovat na samu nutnost a existenci moci, ledaže bychom vymysleli jiný svět, o což se už mnozí pokoušeli, ale zatím vždy neúspěšně. ____ Připomněl bych názor jednoho známého filozofa, který řekl, že nejpůvodnější umělecké dílo vzniká jen v autorově mysli a že jeho realizace a všechno ostatní už je jenom byznys. To není případ Výměny, která stojí přesně naproti filmům točeným na zakázku, neboť z každého záběru, totiž v každém záběru lze vysledovat ohromný cit pro věc. Vskutku uchvacující film, zejména herecky (kdo jiný než herecký Metuzalém Eastwood by měl vědět, jak pracovat s herci) a hudebně (jak říká Tarantino, kdybych uměl skládat jako Clint, dělal bych si hudbu k filmům taky sám). ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Silný téma, ale na můj vkus to bylo trochu zdlouhavý, což je u Eastwooda celkem častý. Navíc mi Angelina Jolie do týhle role vůbec nepasovala. Vrcholem filmu pro mě byla scéna s popravou. Kdyby popravou film skončil, tak bych možná uvažoval o 4 hvězdách. Ale těch dalších cca 15 minut už tam bylo vyloženě navíc. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Soustředěná, minimalistická a uvědomělá režie filmového velikána, která není tak suverénní a divácky vděčná jako některé předešlé kusy (Tajemná řeka, The Million Dollar Baby), ale i tak se Eastwood spolehlivě strefuje do diváckého zájmu. A navrch své scény šperkuje dobovou atmosférou. Není to ale jen příběh ženy, která hledá své dítě a neztrácí naději – nebyl by to Eastwood, který by sáhl po příběhu, kde jen všechno nějak dopadne. Máme tu přidané hodnoty v podobě korupce, odlehlé farmy a děsivého tajemství. Mateřská epopej má nicméně pár kaněk a vad na kráse. Ne každý asi uvěří Angelině Jolie její urputný boj za svého syna. V některých scénách je naprosto výborná, jindy jako by měla mezi natáčecími dny ještě nějaký jiný job v úplně jiném žánru. A jako by tlačila na pilu, aby se konečně zazlatilo. Druhou kaňkou je skutečně přepálená stopáž, která jako by nechtěla skončit. Pořád nějaký dodatek, dovysvětlení.. polopatický závěr.. a také postava policejního šéfa, jehož chování je spíš, no, úsměvné. Přesto Eastwood ve svých neuvěřitelných sedmdesáti letech nabízí další promyšlené drama, které pohladí zejména svou vyzrálostí. Emočně na mě výše zmíněné snímky ale dolehly mnohem výrazněji!! ()

Galerie (51)

Zajímavosti (30)

  • Některá půjčená auta byla v tak dobrém stavu, že se musela přidělávat umělá rez, či prachem a vodou zhoršovat jejich stav. (Pattrick)
  • Jedinou budovou, která se od události, kterou film zachycuje, vůbec nezměnila, je losangeleská radnice. (camper)

Související novinky

Všichni chtějí Angelinu Jolie

Všichni chtějí Angelinu Jolie

22.10.2009

Aby ne. Přesvědčila kopáním do zadku v akčním Wanted i slzením v dramatu Výměna. V létě ji uvidíme v akčním špionážním thrilleru Phillipa Noyce Salt. Agentku (akorát ne CIA, ale Interpolu) si zahraje… (více)

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

Eastwood: „Než si pro mě přijde...

04.11.2008

...natočím ještě pěknou řádku filmů.“ Zatímco Sean Connery před týdnem vzkázal světu, ať už s jeho návratem před kamery nepočítá, jeho vrstevník Clint Eastwood se do důchodu nechystá ani náhodou.… (více)

Teatrální Spider-Man 4?

Teatrální Spider-Man 4?

03.11.2008

Sam Raimi je zpátky. Tobey Maguire je zpátky. Kirsten Dunst je zpátky. James Vanderbilt je z kola ven. Scénáristu Zodiaca, který pracoval na první verzi scénáře, nahradil David Lindsay-Abaire. A to… (více)

Zajímavé premiéry v Cannes

Zajímavé premiéry v Cannes

28.04.2008

Chystáte se na filmový festival v Cannes? ;-) Že ne? Nevadí. Tak nebo tak je přehled filmů, které na francouzské riviéře mezi 14. a 25. květnem poprvé uzří světla promítaček, pozoruhodný. Třeba Clint… (více)

Reklama

Reklama