Reklama

Reklama

Amazing Spider-Man

  • USA The Amazing Spider-Man (více)
Trailer 2

Peter Parker je středoškolák, který nemá mnoho kamarádů. On sám je trochu podivín, jehož v dětství opustili rodiče a svěřili ho do péče strýce Bena a tety May. Stejně jako většina mladých lidí v jeho věku hledá Peter svou identitu a zároveň prožívá první lásku. Společně se svou dívkou Gwen Stacyovou se potýkají s bouřlivými city, závazky a tajemstvími. Peter jednoho dne objeví otcův tajemný kufřík a rozhodne se vydat po stopách svých rodičů, aby pochopil, proč ho opustili. Pátrání ho zavede přímo do Oscorpu a laboratoře otcova bývalého kolegy Curta Connorse, kde se musí postavit doktorovu alter egu, Lizardovi. Petr je přitom nucen učinit několik rozhodnutí, která mu navždy změní život... (HBO Europe)

(více)

Videa (43)

Trailer 2

Recenze (1 601)

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Spider or a Man? Just an ordinary teenager. Marc Webb se chytil do své vlastní pavoučí sítě.V první třetině vidíme režiséra, který rozumí srdečním trablům geeků a dokáže zachytit onu "awkardness" teenagerského namlouvání, kdy ze sebe objekty místo vycizelovaných proslovů a chytrých pick-up hlášek vydolují maximálně "hmmm" a "eee" a "máš rád mořského vlka?" Nechybí ani skvělé nápady jako cameo Stana Lee a typické hračičkovské elementy, kterými mě Webb okouzlil ve svých předchozích filmech. Ale připadá mi, že ho zajímá jen Peter Parker jako postava, nikoli Spiderman jako hrdina- a na filmu je to znát. Ale jakmile se pavoučí chlapec navleče do kostýmu a masky, ztrácí scénář i režie pevnou půdu pod nohama a tam, kde bychom čekali epické momenty, vizuální parádičky a obvyklý spidermanovský humor, je jen nadýchaná CGI vata doprovázená Hornerovou somnabulní hudbou. Rhys Ifans navíc mluví jako ještěří Voldemort, Spiderman vysedává po střechách jako depresivní Batman a dokonce už ani New York není to, co býval. A to je pak člověku líto, když si vzpomene na první, trochu dvojsmyslnou scénu, kterou Webb Spidermana nádherně uvedl. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nový Spider-Man se nezbavil puncu zbytečnosti, ale vše ostatní je už jen na pochvalu. Garfield je o třídu lepší než Maguire a nebojím se říct, že Webb než Raimi (a nikdo mi neříkejte, že se to nedá srovnávat - pokud se to nedá srovnávat teď, tak nikdy). Podařilo se propojit pro komiks typické hláškování s módním hledáním hloubky a vzniknul asi nejlepší spidermanovský film. S řadou chyb, které jde prominout. Bohužel důvody, které štáb prakticky nemohl ovlivnit, tedy celková zbytečnost, brání maximálnímu zážitku. Kdyby ten samý film přišel za pět let, šlo by ho mít ještě radši. Nefér, já vím. I tak spokojenost. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu je tvrzení, že superhrdinské komiksy jsou čtení pro děti a teenagery, samozřejmě nesmyslný předsudek. Ovšem pokud o některé ze zavedených komiksových sérií lze právě tohle tvrdit, pak je to Spider-Man. Stejně jako jiní superhrdinové i Peter Parker se svými čtenáři dospíval a dostával temnější odstíny, ale v jeho jádru i přes všechny Venomy, úmrtí jeho blízkých či tragické zvraty zůstal v jádru obyčejným mladíkem, pro něhož jeho superhrdinská dobrodružství představují katalyzátor dospívání. To je také jeden z hlavních důvodů, proč se filmový Spider-Man dočkal rebootu "již" deset let po prvním díle v režii Sama Raimiho. Za tu dobu totiž dospěla nová generace diváků. Nicméně pro dnešní mládež působí cokoli starší pár let jako prehistorie, což ovšem není tolik dílem ignorace, jak rádi tvrdí někteří přemoudřelí geronti starší třiceti let, ale příznak či produkt soudobé nabobtnalé multimediální popkultury, která neustále chrlí stále nové vjemy. Dnešní teenageři nejen že nebudou koukat na deset let staré filmy, protože mají řadu jiných podnětů k zábavě, ale dost možná by je starý Spider-Man ani neoslovoval. V tomto ohledu se kinematografie přiblížila televizi, kde také pro každou novou generaci vznikají rebooty či alespoň proměny velkých franšízových superhrdinů. Filmovému průmyslu to rozhodně vyhovuje, neboť právě coby průmysl nemůže jen čerpat rentu ze starých produktů, ale naopak musí v rámci ekonomického koloběhu neustále produkovat nové tituly. Při zohlednění této "chladné kalkulace" uchvátí "Amazing Spider-Man" coby promyšlený a precizní projekt. Snaha trefit se do vkusu mladého publika a současně vytvořit snímek, který bude v rámci kánonu ambiciózní a originální je patrná jednak z obsazení scenáristů Jamese Vanderbilta (Zodiac), Alvina Sargenta (předchozí dva Spider-Mani a řada oscarových filmů předtím) a Steva Klovese (všechny Harry Potterové vyjma Fénixova rádu), ale i z obsazení režiséra Marca Webba na základě jeho nezávislého hitu "(500) Days of Summer". V jejich podání se sice Spider-Man vrací na střední školu, ale současně dostává větší důraz jeho spojení s druhými lidmi a jeho dospívání coby mladíka i hrdiny. Důslednější profilaci, citové rozměry a především aktivnější roli ve vyprávění a tedy i ve vztahu k formování samotného Petera Parkera dostávají i všechny vedlejší postavy. Obzvláště zaujme zdejší podoba Gwen Stacy, která si na jedné straně zachovává tradiční a spidermanovským kánonem předepsanou roli motivačního prvku pro hrdinu, ale není zobrazena jako pouhý pasivní objekt hrdinovy lásky. Jednak vystupuje jako jedna z vedlejších postav, které formují hrdinu (od propracovanější podoby strýčka Bena i tety May po kapitána Staceyho, Dr. Connorse i Flashe Thopsona). Především ale má Gwen v řadě scén nad Peterem Parkrem navrch jako osobnost a také z hlediska sociální inteligence i důvtipu. Ačkoli by se mohlo, především kvůli povaze Webbova předchozího filmu, zdát, že Gwen bude další z řady "manic pixie dream girls", od této škatulky se přinejmenším vzdaluje právě svou aktivní rolí ve vyprávění i profilací svého volnočasového, studijního i rodinného zázemí. Samotný Peter Parker pak není jen byl další variací na klišé roztržitých dospívajících nerdů. Jednak díky profilaci skrze síť vztahů s jinými postavami, ale především prostřednictvím fyzického herectví Andrewa Garfielda dostává podobu uvěřitelného mladého muže s démony, strachy, úzkostmi, ale i radostmi, tužbami či neduhy. Příznačně většinu filmu, i když je oblečen v kostýmu, má sundanou masku. Tím se zvýrazňuje rovnítko mezi Peterem Parkerem a Spider-Manem, který tentokrát je nejen psychologickým zrcadlem hrdinovy idealizované verze sebe samotného, ale spíš se postupně vyvažuje s Parkerovou osobností (která během vyprávění dospívá přes onen idealizovaný obraz). K tomu připočtěme evidentní inspiraci Nolanovým Batmanem z hlediska sepjetí maskovaného hrdiny s jeho městem (vedle konceptu zdůraznění hrdiny za maskou) a výsledkem je jeden z nejchytřejších, ale pořád zábavných a svou cílovou skupinu respektujících filmů o superhrdinech. Základní spidermanovské dilema "s velkou silou přichází velká zodpovědnost" zde není jen prvoplánově konstatováno v patetickém sloganu, ale naopak se plně rozvádí do jednoho z hlavních motivů, které vyprávění rozvádí a zkoumá z různých stran. Hlavní silou filmu pak je, že nestojí na bombastických akčních sekvencích, ale právě na scénách, které rozvíjejí vztahy postav. _____ Update po devíti letech: Dneska už si z toho filmu vůbec nic nepamatuju. A to nepřeháním, opravdu ani jediný výjev a ani zkouknutí traileru nic nepřipomnělo. A tak to je s těmi nadšenými bezprostředními reakcemi na blockbustery. () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Doufam jsem, že po vzniku nových dílů Batmana a restartu celé serie, jejíž staré díly byly v podstatě v tu chvíli zapomenuty, nebo v nejlepším případě hozeny do ústraní, konečně tvůrci pochopili jak točit komics. Bohužel nikoliv. Přičemž Spiderman by mohl mít velice podobné atributy rozevraného hrdiny jako Bruce Wayne. Narozdíl od milionáře tu máme prostého kluka, který má zase ty své problémy proč se nedokáže ztotožnit se svým alteregem. Ovšem osudovost tady naprosto chybí a čím dále jde divák filmem, tím více jsou zde cítit neduhy z předešlých dílů - sentiment, "správní hrdinové", zase ta pomoc na poslední chvíli, jak se ze špatného klučiny stal správný klučina, starostlivá teta a správný strýc - mimochodem vynikající Martin Sheen. Vážení, je to nuda. Akce je slušná, first person záběry inovativní (jinak překvapivě technická stránka od starších filmů v podstatě k nerozeznání), ale není tu žádný hlubší přesah, žádná kulervoucí scéna. Film nejlépe funguje (záměr?) jako příběh o seznamování dvou teenageru - strhující chemie mezi Garfieldem a Emmou Stone. Čekal bych více a restart se určitě nekoná. Možná ten komerční jedině. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Marc Webb za 150 milionů natočil 137 minut dlouhý film, který je i přes hojnou míru efektů a snaživé osudové drama nejlepší v nenucené poloze dvou zamilovaných lidí. Takže tu funguje hlavně to, co fungovalo v 500 dní se Summer, akorát s tím rozdílem, že Spídy byl 20x dražší a přesto je o něco nudnější. Slabší komiksovka letošní sezóny... ()

Galerie (274)

Zajímavosti (88)

  • Pri výbere herečky do role Gwen Stacy sa stala dôležitým faktorom aj farba vlasov. Emma Stone má prirodzene blond vlasy. (Greenpeacak)
  • Rhys Ifans (Lizard) porovnával Spider-Mana (Andrew Garfield) k Hamletovi – obidvaja sú mladí a stretávajú sa so stratou svojho otca. Svoju rolu zas s Dr. Jekyllom a Mr. Hydom. (Greenpeacak)
  • Film měl premiéru u příležitosti padesátého výročí zrození postavy Spider-Mana (zde Andrew Garfield), který se poprvé objevil v roce 1962, konkrétně v komiksu "Amazing Fantasy" číslo 15. (KucC)

Související novinky

Zemřel herec Irrfan Khan

Zemřel herec Irrfan Khan

29.04.2020

V 53 letech zemřel hvězdný indický herec Irrfan Khan. Příčinou byla infekce tlustého střeva. Od roku 2018 zároveň bojoval s rakovinou. Herce mohou diváci znát nejlépe z rolí jako Pí a jeho život,… (více)

Andrew Garfield jako nadějný skladatel

Andrew Garfield jako nadějný skladatel

31.10.2019

Bývalá hvězda Spider-Mana Andrew Garfield se upsal novému režijnímu projektu Lina-Manuela Mirandy Tick, Tick… Boom! pro Netflix. Příběh se odehrává v devadesátých letech minulého století a sleduje… (více)

Vrátí se Spider-Man zcela pod Sony?

Vrátí se Spider-Man zcela pod Sony?

09.07.2019

Od té doby, co se postava Spider-Mana díky dohodě se Sony vrátila částečně pod Marvel a funguje tak po boku Iron Mana a spol. v rámci MCU, těší se opět obří popularitě. Není to přitom tak dávno, co… (více)

Režisér Spider-Mana plánuje chytání špiónů

Režisér Spider-Mana plánuje chytání špiónů

02.03.2014

V Sony čerstvě potvrdili, že Marc Webb zůstává v comicsové síti. Režisér Amazing Spider-Mana a Amazing Spider-Mana 2 natočí i třetí díl pavoučí ságy, který půjde do kin 10. června 2016. Čtyřku, jejíž… (více)

Reklama

Reklama