Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (247)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Některé starší kousky z dějin americké kinematografie jsou tak výjimečné, že při jejich sledování ihned zapomenu na moderní vybroušená dramata a zběsilé akční filmy, které mám tak rád. Jiná starší filmová díla pak jsou i navzdory osvědčenému jménu režiséra nezáživně natočené, nudné události, které nezachrání ani zvuční herci nebo bezvadná atmosféra. Výstřel bohužel pro Briana De Palmu (od kterého jsem nedávno viděl perfektní Carlitovu cestu) spadá do druhé kategorie. Začátek se slušně rozjede, občas připomíná Travoltovo hledání pravdy nezapomenutelnou Zvětšeninu z roku 1966 - při které jsem ve scénách s vyvoláváním fotek tajil dech - ale pak nastane jakýsi podivný zlom, a zbytek filmu se zvrtne v ohromnou nudu. Je sice pěkné míchat thriller se špionážním dramatem, jenže když mě vyšetřování vedené hlavními postavami vůbec nebaví, asi je něco špatně. Od dvacáté minuty jsem na televizi koukal spíše ze setrvačnosti a zájmu o Travoltovo herectví, než aby mne opravdu zajímalo, jak to celé dopadne. 55% a perfektní konec. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Výborný krimi-thriller s hereckým koncertem mého oblíbence Travolty. Skvělé ingredience v nápaditém stylu režie(kamera, světla, dělba obrazu, fantastická hudba). Brian De Palma namíchal originální koktejl, který jsem už dlouho chtěl ochutnat a krom toho ohrozil stabilitu mé režisérské topky. 80% ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý film na analýzu. Počiatočný koncept je pútavým preniknutím do tajomnej kriminálnej hry, kde sú karty rozdané. Prostredná časť je v podstate priemerná s množstvom zvratov (zvratmi s béčkovým charakterom hoci hitchcockovským :) a s vlastne ťažko uveriteľnými konaniami postáv. Lenže to by nebol Palma Palmom keby nevyužil svoje majstrovstvo spomalených záberov, pocitu ohrozenia a s výborným Donaggiom, na ktorého záverečnú melódiu sa len tak nezabúda. Skrátka, menej známy ale pamätný film. Nie je vybrúsený ako The Conversation (Rozhovor), ale má emocionálnejší nádych. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

"Blow Out" má jednu obrovskou přednost - jedná se o poměrně záživný přehled perfektně aplikovaných klasických druhů záběrů. Je to doslova naučný film pro aspirující kameramany. Wellesovský "deep focus" ve scéně nahrávání nehody; četné split-screeny; krásně udělaná, dlouhá panningová scéna prohledávání pásek ve studiu; aerial shot na jeep uhánějící ulicemi Filadelfie ... Na této vizuální orgii bohužel můj zážitek skončil - druhá polovina a závěr filmu jsou neskutečně přitažené za vlasy, hlavní ženská postava je snad nejotravnější a nejvypatlanější slepice v dějinách Hollywoodu. Celkový dojem navíc kazí mizerná talošská hudba dodatečně rozkvedlaná příšernou hudební režií - mdlé motivy vyskakují jako čertík z krabičky a po několika vteřinách stejně nesmyslně mizí. De Palmu jsem si už dávno škrtl ze seznamu "velkých" režisérů a "Blow Out" mě utvrdil v tom, že jsem udělal správně. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Depalmovsky vymazlený (dlouhé sugestivní záběry, výrazné kompozice, svícení...) a hustoatmosférický thriller o zvukaři, který při nahrávání zvuku pro filmovou vraždu nahraje zvuk vraždy skutečné a pouští se do nebezpečného pátrání na vlastní pěst. Ocenil jsem jak hrdinu z filmařského prostředí (konkrétně ze studia natáčejícího osmdesátkové vyvražďovačky) v Travoltově výborném podání, tak děsivého profi zabijáka Johna Litghowa a v neposlední řadě krásně smutný konec. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • John Travolta trpěl během natáčení nespavostí, což je také důvod, proč po celý film vypadá tak mrzutě. (Matty)
  • Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)

Reklama

Reklama