Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (248)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

BLOW OUT je úžastným hereckým koncertem Johna Travolty, který naprosto perfektně zvládl roli zvukaře Jacka Terryho. Zvuk vůbec v tohle filmu hraje obrovskou roli a De Palma si je toho dobře vědom a proto nás nechává slyšet věci, které se zase tak obyčejně ve fimu slyšet nedají. Navíc místy s kamerou dělá absolutně neuvěřitelné věci (úvodní scéna z filmu nebo 720° otočka ve zvukáně). Navíc má příběh velice dobrou konspirační atmosféru a konec je naprosto špičkový. Ten dlouho sháněný výkřik se jim nakonec přece jenom podařilo sehnat. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

"Blow Out" má jednu obrovskou přednost - jedná se o poměrně záživný přehled perfektně aplikovaných klasických druhů záběrů. Je to doslova naučný film pro aspirující kameramany. Wellesovský "deep focus" ve scéně nahrávání nehody; četné split-screeny; krásně udělaná, dlouhá panningová scéna prohledávání pásek ve studiu; aerial shot na jeep uhánějící ulicemi Filadelfie ... Na této vizuální orgii bohužel můj zážitek skončil - druhá polovina a závěr filmu jsou neskutečně přitažené za vlasy, hlavní ženská postava je snad nejotravnější a nejvypatlanější slepice v dějinách Hollywoodu. Celkový dojem navíc kazí mizerná talošská hudba dodatečně rozkvedlaná příšernou hudební režií - mdlé motivy vyskakují jako čertík z krabičky a po několika vteřinách stejně nesmyslně mizí. De Palmu jsem si už dávno škrtl ze seznamu "velkých" režisérů a "Blow Out" mě utvrdil v tom, že jsem udělal správně. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,USLYŠÍŠ DVA ZVUKY“..... /// Tak nám zabili guvernéra Jacku. Já vím, byl jsem tam a mám to nahraný. Na kazeťáku! Jsem totiž filmovej zvukař – a z toho, co jsem tam slyšel, viděl a teď zjistil - se všichni poserou!!!! Hmmm, ale jestli voni tě chlapče, nebudou chtít sejmout.... No co vám budu vyprávět – kriminálka, která má blízko k Hitchcockovi a Brian je frajer, kterej prostě dokáže, že umí... prostě umí... (dokonce sem vložil i krátkou ,,mafiánskou“ etudu)... a basta! Po těch 30ti letech je to už kapku hloupoučký, což se dá očekávat. Ale jinak... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám hrát ve filmu. Furt nechápu, proč nejsem ta, která se koupe, když bych chtěla radši ,,křičet“. 2.) Zjistím, kde získal J. Lithgow ,,kvalifikaci“ pro 4. řadu Dextera. 3.) Thx za titule ,,ca344257“ a ,,drSova“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On by to nebyl špatný film, jen kdyby si De Palma nehrál pořád na Hitchcocka a scénář nechal přepsat někomu, kdo scénáře psát umí. V této podobě je to úžasné kameramansky, výpravou, choreografií scén, pokusy o kameramanská ozvláštnění (především záběry, kde jsou v obraze současně detail a celek v pozadí současně, ale i ty pohledy od stropu, o nichž si mnozí myslí, že přišly až se třetím Johnem Wickem), někdy to hodně připomíná styl Tonyho Scotta (třeba u Fanouška), a nemyslím to nijak zle. Jenže co naplat, když se postavy chovají jako idioti, nevěřím jim jejich charaktery (zvukař dělal pro policajty a nedojde mu, že ohrozí život té holky, pokud bude trvat na tom, aby zůstala ve městě?), a v podstatě nevěřím ani tomu, že šlo vlastně o akci jednoho člověka, který zařídil zcela vše levou zadní a kterého se překvapivě nikdo nepokusil zlikvidovat? Sice ten závěrečný "fór" s výkřikem je svým způsobem impozantní, ale dopracovali jsme se k tomu lesem nesmyslů a vatoidních scén dobrých jen k tomu, aby De Palma předvedl hezkou vnější formu. Za mne De Palma prostě ve svých filmech zkouší kopírovat Hitchocka, aniž by pochopil, co dělalo jeho filmy tak zajímavými. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Vcelku zajímavý námět, vzdáleně inspirovaný (a hollywoodsky přetavený) Antonioniho "Zvětšeninou" dokázal De Palma po skvělém rozjezdu filmu coby krimithrilleru s nádechem spikleneckého dramatu rozmělnit v postupně stále více unaveném ději s až nelogicky jednajícími postavami, to celé završené v absurdních, klišoidně akčních závěrečných scénách, kde nějaká realističnost děje dostává na frak v časově nesmyslné honičce a neuvěřitelném (filmařsky až směšně zrežírovaném) >zásahu v pravou chvíli< . Do toho kvílivé zvuky smyčců - happy end jako největší možný hollywoodský kýč... A téměř pitoreskní oddechový >postzávěr< se šťastným Jackem, který konečně našel svůj křik... Ufuf... Škoda, tři a půl hvězdičky, které myslím film v podstatě zaslouží za ten závěr zaokrouhlím dolů. - - - P.S. Kdo si však z diváka opravdu vystřelil, je televize (při mém sledování konkr. Prima), která vám nabídne úvodní pasáž filmu s titulky ve formátu obrazu 2,35:1 - aby záhy ořízla obraz na formát 4:3 a vizuálně problematické pasáže (např. scéna na nádraží) naprosto stupidně obrazově zdeformovala!!! O blbém českém dabingu je pak už zbytečno hovořit... ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • John Travolta trpěl během natáčení nespavostí, což je také důvod, proč po celý film vypadá tak mrzutě. (Matty)
  • Jedná se o druhý a zároveň poslední film, kde se spolu ve filmu setkali John Travolta a Nancy Allen. Prvním filmem bylo hororové drama Carrie (1976). (DruidKarel)

Reklama

Reklama