Reklama

Reklama

International

  • USA The International (více)
Trailer 1

Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (443)

somnar 

všechny recenze uživatele

Trochu života do toho umírání! Ten film se pokouší oživit jedna zajímavá přestřelka a jeden zajímavý dialog, jinak se Tykwerovo odosobnělé dílko konstantně dusí pod nánosy dalších a dalších dialogů, zvratů, dialogů a zvratů. Patrně vinou ziskuchtivých bankéřů... pardon, producentů vznikl zajímavý kočkopes, ze kterého by však jiskru, tempo, nebo spád nedostaly ani elektrošoky. Není to vyloženě hloupé, jen neskutečně rutinní. Inteligentní akční thriller. To je meta, které Tykwer nedosáhl. Úspěšným evropským tvůrcům by mělo být dovoleno v zámoří točit žánrovky podle jejich nejlepšího vědomí a svědomí. Tady do toho Tomovi musela kecat armáda studiových chytrolínů. Takových filmů totiž vznikají desítky a desítky... Plus za lokace. 60% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Kdyby režíroval Saul Bass, takhle nějak by to dopadlo. Rada, jak přistupovat k tomuto "narativními filmu faktu", abyste si ho co nejvíc užili: přistupte na to, že architektonická stránka filmu může být nositelem významných i významových informací nejenom ohledně vnitřku postav, ale i o jejich úspěšnosti ve vyprávění -> je velice důležité, jakým směrem se pohyb v záběru či pohyb záběru vykonává, jestli horizontálně, nebo vertikálně (především závěr je v tomto příznačný), popř. dokonce i diagonálně! Nepožadujte odpovvědi na všechny otázky, protože minulost hlavního "hrdiny" zůstává neodkryta, do příběhu jsme vhozeni v jeho průběhu a závěr je neuspokojivý, protože na místo částečného odkrytí pravdy a nápravy zůstává pachuť dalších nezodpovězených otázek -> nesmírně komplexní a inteligentní konspirační thriller. Jeho přelomovost vidím především v tom, že evropským přístupem intenzifikuje "americký žánr" a sedmdesátkový "talk and walk" spojuje s bourneovskými a bondovskými vyprávěními, ale konec je anti-tezí samotného Bonda -> Owenova téměr nehybná tvář se k postavě snažící rozprostřít "ekonomické" mechanice perfektně hodí. Tempo určuje hudba, požitek pak práce se zvukovými efekty. Jediná akční scéna, která ve filmu je, je tím nejnápaditějším, co zde bylo možné vidět od třetí matrixácké (přestřelka ve stavu beztíže) a bourneovské (pohyb po horizontálech i vertikálech) části (pohyb po diagonálách, vertikálech a horizontálech). Nesmírně opojné a důsledné, akorát je nutné si zvyknout na to, že řeč čísel, faktů či grafů nebo hypotéz nahradila řeč budov. 9/10 ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Clive Owen má chudák prostě smůlu a tu svoji "bondovskou stránku" nám v dobrým filmu asi jen tak nepředvede. Tady je z něj totiž agent Interpolu, kterej se nejdřív aspoň hodinu ptá a až potom střílí. A to vážně není dobře, zvlášť když Tom Tykwer si vzal zrovna asi režijní dovolenou a natočil jenom uspávací dvouhodinovou nudu, ze který mi utkvěla v hlavě jenom dost dobrá přestřelka v muzeu. To je ale bohužel to je jediný a taky jediná akční scéna filmu. Clive Owen to svým charizmatem sám neutáhne zvláště, když ostatní hrajou pod psa a Naomi Watts je tady tak nějak navíc. Fakt zklamání. ()

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Dokud jsem neuviděla na vlastní oči, tak bych neuvěřila tomu, že by Tom Tykwer byl schopen natočit průměrný film! Clive Owen mě tady nijak neuchvátil, Naomi Watts taky ne, zajímavou postavu vytvořil snad jen Armin Mueller - Stahl. Takže celkově jeden z těch mnoha filmů, kdy se v tu chvíli sice nenudíte, ale po třech dnech člověk už neví o čem že to vlastně bylo. Pro mě bylo z filmu asi nejvíc zajímavé, že jsem nahlédla do Guggenheimova muzea v New Yorku (i když ho tu "trošku" rozstříleli). ()

imf 

všechny recenze uživatele

Jeho revírem je Evropa, jeho parťačka je dřevo a jeho tempo je uspávací. Jeho protivníky jsou bankéři-intrikáni. To je muž z Interpolu, Clive Owen, utíkající v režii Toma Tykwera nikoliv o život, ale před nůžkami studia. To nacpalo do "Michaela Claytona pro chudomyslné" akční scénu v Guggenheimově muzeu a do upoutávky rovnou vybuchující auto. V kině vybuchne tak maximálně vaše trpělivost. Pokud hodlá Tykwer rezignovat na scénář a místo hercům se věnovat kráse jednotlivých záběrů a budov, které z nich trčí, možná by měl z thrillerů přesedlat na reklamy. Docela by se nám ulevilo, už kvůli stonásobně menší stopáži. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • Nájemný vrah pracující pro IBBC, cestující z Itálie pod jménem Timothy M. Sherwood, chodí cvičit do NY Central Gym – nycentralgym.com. Pokud jste tuto adresu ještě nedávno zadali do prohlížeče, byli jste přesměrování na webové stránky distributora filmu. NY Central Gym totiž neexistuje. (JsemPohodlny)
  • Přestřelka uvnitř newyorského Guggenheimova muzea byla natočena ve starém opuštěném skladišti. Budování interiéru zabralo 4 měsíce a byly použity originální plány muzea. (TomikZlesa)
  • Výbuch automobilů v traileru je upravený výbuch z filmu Ghost Rider. Ve filmu se nevyskytuje. (Chrustyn)

Související novinky

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

Tom Hardy vyměnil Tarzana za Splinter Cell

16.11.2012

Ještě minulý týden jsme o Hardym psali jako o jednom z kandidátů na roli jódlujícího pána džungle v novém filmu potterovského Davida Yatese. Už to není pravda, roli nakonec dostal urostlý Viking z… (více)

Reklama

Reklama